ako s automatom
Moderátor: Acon
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko
Re: ako s automatom
Jenze bez te zamknute trojky se fakt spatne predjizdi.Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Možná proto je řazení mezi D a 3 bez aretace, aspoň tak to mam já na DII......
Všechno má svůj čas........
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
Ono sa dá samozrejme aj tak. No tu sú návody ako optimalizovať prácu prevodovky a jej životnosť. Chvalabohu repeas ZFky v LR nie je finančne náročný, ale radšej si za to kúpim nejakú inú roztopaš.Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali
....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...
Kickdown, řev V8 a jedéééém...
Re: ako s automatom
jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5Mirko píše:Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5 [/quote]
V8 řve i jede, Td5 jen řve............
ovšem na posledním akci, jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy.
V8 řve i jede, Td5 jen řve............
ovšem na posledním akci, jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy.
Všechno má svůj čas........
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: ako s automatom
Jestli jste jezdili na spotřebu ( tz ekorally ),tak to jó . Jinak pořádný motor musí zákonitě něco spolknout . Traktory jezdí za málo,můžou jezdit na zelenou naftu a ještě dostanou dotace z EU TD5 ani neřve ......zbynek píše: jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace
Všechno má svůj čas........
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
To nie je tým. Z, pre mňa, nepochopiteľných príčin má TD5 v štandarde menič, ktorý nie je schopný preniesť Nm toho motora. Teraz mám väčší menič a motor nereve a ťahá aj bez uzamknutého meniču. No so zamknutým je to samozrejme o inom. Priamy prevod je vždy iná káva ako nepriamy. V8 je samozrejme V8 no ten dojazd A myslím, že aj tá V8 by inak potiahla na 3 s uzamknutým meničom. Opäť je to o priamom zábere alebo so stratami. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.Mirko píše:Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: ako s automatom
najvacsi menic sa daval do 4.6 iba do urciteho casu. Novsie 4.6 maju "stredny" menic.Acon píše:. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: ako s automatom
JJ))) a žádost o dotaci musíš poslat do Bruselu .....zbynek píše:No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: ako s automatom
Ahoj,offroadaci,mam freecko s automatem a chtel bych vymenit prijistotu olej v prevodovce,Nemate prosim nekdo navod jak vymenit olej?Original olej do prevodovky jsem sehnal u defender.cz,ale nevim jestly to zvladnu doma sam vymenit.Jen jsem se docetl,ze vylit olej,nalit novy a kontrolnim sroubem kontrolovat jestly je toho dot pri zapnutem motoru s neutralem.
Freelander TD4 r.v.2001
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
Niečo málo je spomenuté Tagrom v tomto vlákne http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=3610" onclick="window.open(this.href);return false; inak je tu o automate Freečka popísané málo, alebo sa to ťažko hladá. Friťáci sa akosi neodhodlali spraviť poriadok vo svojej sekcii na spôsob Disco, viď prvých 5 tém v sekcii Disco http://landroverforum.klape.cz/forum/viewforum.php?f=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Ahoj je to tak že musí být trochu teplý,pak ho vypustíš,zavvřeš zátku nalleješ než začne přetékat kontrolní, pak zavřeš nastartuješ necháš 2-3 minuty běžet,vypneš a zase doleješ než začne přetékat kontrolní.Mělo by se Ti tam vejít cca 5-6 litrů nového. Měla by to být na 90% polosyntetika tedy nedávat univerzál, plná žere u free gumičky na přepouštěčích a pak je to drahá sranda.Aspoň tak to tvrdí ve dvou automat.servisech nezávisle na sobě. Ještě se zeptej co tam dávaj za olev v WV sharonech je to,,stejná" sestřička
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: ako s automatom
Neni prosim nejaka fotka nebo nakres kde je kontrolni sroub?Mam servisni manual a tam je nakresleny kontrolni zatka,ale nenasel jsem ji na prevodovce.
Diky
Diky
Freelander TD4 r.v.2001
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
treba to pomuze...
H.
H.
- Přílohy
-
- toomich.JPG (35 KiB) Zobrazeno 4671 x
-
- kontrolni otvor.JPG (21.92 KiB) Zobrazeno 4667 x
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
zaujímavá odpoveď na radenie N počas jazdy
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 41990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 41990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
zajímavé
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.