ako s automatom

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#21 Příspěvek od Mirko » 14 dub 2011 12:21

V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: ako s automatom

#22 Příspěvek od majkro » 14 dub 2011 12:44

Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
Po přečtení tohoto článku jsem jednou zkusil při předjíždění zařadit manuálně "za tři": neohrabanej, poněvadž nezvyklej na řazení tou páčkou, jsem tam vrazil dvojku, písty mi málem proskočili kapotou a od té doby na to zase nehrabu.
Mám pocit, že když vydržela automatická převodovka v mém Rangi 200 tisíc km bez kvedlání šaltrpákou za jízdy a stále šlape, tak si těch 20 tisíc Kč za repas klidně zaslouží až k tomu dojde, a odpovědnost za správný kvalt rád nechám na ní. I vzhledem k tomu, že už přežila původní motor.
Mirko
Jenze bez te zamknute trojky se fakt spatne predjizdi.

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#23 Příspěvek od zbynek » 14 dub 2011 12:47

Možná proto je řazení mezi D a 3 bez aretace, aspoň tak to mam já na DII......
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ako s automatom

#24 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 13:03

Mirko píše:V uživatelské příručce mám napsáno něco ve symslu "zařadit D a neřešit, převodovka byla naladěná tak, aby dosáhla optimální spotřeby a životnosti bez vašeho zásahu při jízdě" a přece by mi nekecali :mrgreen:
....
Ono sa dá samozrejme aj tak. No tu sú návody ako optimalizovať prácu prevodovky a jej životnosť. Chvalabohu repeas ZFky v LR nie je finančne náročný, ale radšej si za to kúpim nejakú inú roztopaš.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#25 Příspěvek od Mirko » 14 dub 2011 13:25

Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...

Uživatelský avatar
majkro
Příspěvky: 1259
Registrován: 12 zář 2010 20:36
tel.: 603952182
auto: LRD2TD5FL nosorozec

Re: ako s automatom

#26 Příspěvek od majkro » 14 dub 2011 13:28

Mirko píše:Opravdu jsem to manuální řazení na předjíždění nikdy nepotřeboval, obvykle stačí:
Kickdown, řev V8 a jedéééém...
jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5 :D

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#27 Příspěvek od zbynek » 14 dub 2011 13:42

jenze rev V8 je neco jineho nez rev td5 :D[/quote]

:mrgreen: :mrgreen: V8 řve i jede, Td5 jen řve............

ovšem na posledním akci, jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy. :mrgreen:
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#28 Příspěvek od Mirko » 14 dub 2011 16:00

Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: ako s automatom

#29 Příspěvek od RudaK » 14 dub 2011 17:28

zbynek píše: jezdil kolega s Jeepem s V8 za průměrnou spotřebu 26,8 litrů a to byl taky řev, ale náš a smíchy. :mrgreen:
Jestli jste jezdili na spotřebu ( tz ekorally ),tak to jó . Jinak pořádný motor musí zákonitě něco spolknout . Traktory jezdí za málo,můžou jezdit na zelenou naftu a ještě dostanou dotace z EU :rofl :chuckle TD5 ani neřve ...... :hi
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#30 Příspěvek od zbynek » 14 dub 2011 20:26

No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace :mrgreen: :mrgreen:
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ako s automatom

#31 Příspěvek od Acon » 14 dub 2011 20:50

Mirko píše:Asi to mělo smysl, když se automaty kdysi dávali jen do aut s velkým motorem. Ten automat holt nějaký výkon spolkne, takže tam napřed musí nějaký přebytečný výkon být.
To nie je tým. Z, pre mňa, nepochopiteľných príčin má TD5 v štandarde menič, ktorý nie je schopný preniesť Nm toho motora. Teraz mám väčší menič a motor nereve a ťahá aj bez uzamknutého meniču. No so zamknutým je to samozrejme o inom. Priamy prevod je vždy iná káva ako nepriamy. V8 je samozrejme V8 no ten dojazd :roll: A myslím, že aj tá V8 by inak potiahla na 3 s uzamknutým meničom. Opäť je to o priamom zábere alebo so stratami. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2656
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ako s automatom

#32 Příspěvek od teslo » 15 dub 2011 08:11

Acon píše:. Aj keď 4,6 má najväčší menič a tam sú straty na prenose najmenšie.
najvacsi menic sa daval do 4.6 iba do urciteho casu. Novsie 4.6 maju "stredny" menic.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: ako s automatom

#33 Příspěvek od RudaK » 15 dub 2011 11:54

zbynek píše:No vidíš to mě nenapadlo, na příští akci si požádám o dotace :mrgreen: :mrgreen:
JJ))) a žádost o dotaci musíš poslat do Bruselu ..... :D
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
pokemon
Příspěvky: 58
Registrován: 12 čer 2011 12:02
auto: Freelander TD4
Bydliště: Heřmanova Huť

Re: ako s automatom

#34 Příspěvek od pokemon » 17 říj 2011 15:03

Ahoj,offroadaci,mam freecko s automatem a chtel bych vymenit prijistotu olej v prevodovce,Nemate prosim nekdo navod jak vymenit olej?Original olej do prevodovky jsem sehnal u defender.cz,ale nevim jestly to zvladnu doma sam vymenit.Jen jsem se docetl,ze vylit olej,nalit novy a kontrolnim sroubem kontrolovat jestly je toho dot pri zapnutem motoru s neutralem.
Freelander TD4 r.v.2001

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ako s automatom

#35 Příspěvek od Acon » 17 říj 2011 18:11

Niečo málo je spomenuté Tagrom v tomto vlákne http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=3610" onclick="window.open(this.href);return false; inak je tu o automate Freečka popísané málo, alebo sa to ťažko hladá. Friťáci sa akosi neodhodlali spraviť poriadok vo svojej sekcii na spôsob Disco, viď prvých 5 tém v sekcii Disco http://landroverforum.klape.cz/forum/viewforum.php?f=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#36 Příspěvek od tagr » 17 říj 2011 19:16

Ahoj je to tak že musí být trochu teplý,pak ho vypustíš,zavvřeš zátku nalleješ než začne přetékat kontrolní, pak zavřeš nastartuješ necháš 2-3 minuty běžet,vypneš a zase doleješ než začne přetékat kontrolní.Mělo by se Ti tam vejít cca 5-6 litrů nového. Měla by to být na 90% polosyntetika tedy nedávat univerzál, plná žere u free gumičky na přepouštěčích a pak je to drahá sranda.Aspoň tak to tvrdí ve dvou automat.servisech nezávisle na sobě. Ještě se zeptej co tam dávaj za olev v WV sharonech je to,,stejná" sestřička :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
pokemon
Příspěvky: 58
Registrován: 12 čer 2011 12:02
auto: Freelander TD4
Bydliště: Heřmanova Huť

Re: ako s automatom

#37 Příspěvek od pokemon » 17 říj 2011 21:24

Neni prosim nejaka fotka nebo nakres kde je kontrolni sroub?Mam servisni manual a tam je nakresleny kontrolni zatka,ale nenasel jsem ji na prevodovce.
Diky
Freelander TD4 r.v.2001

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#38 Příspěvek od Honza_offroad » 17 říj 2011 21:31

treba to pomuze...

H.
Přílohy
toomich.JPG
toomich.JPG (35 KiB) Zobrazeno 4671 x
kontrolni otvor.JPG
kontrolni otvor.JPG (21.92 KiB) Zobrazeno 4667 x
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ako s automatom

#39 Příspěvek od Acon » 15 lis 2011 20:29

zaujímavá odpoveď na radenie N počas jazdy
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 41990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: ako s automatom

#40 Příspěvek od tagr » 15 lis 2011 20:34

zajímavé :)
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Odpovědět