ako s automatom
Moderátor: Acon
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
ako s automatom
toto som objavil pri surfovaní po nete. Možno pre niekoho užitočné rady. Možno niekto nebude súhlasiť..
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=20
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=21
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=20
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=21
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: ako s automatom
ten člověk by měl dostat jedničku s hvězdičkou,málo kdy najdete tak dostatečný rozbor problému,automat se mi líbil ale měl jsem z něho strach ale po tomto článku se na to dívám uplně z jiného pohledu
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: ako s automatom
Myslím ,že D III žádnej overdrive nemá .Jinak vše ostatní je pravdou,taky sem dostal školení,že není dobré vyřazovat na křižovatkách ap. Sem s automatem vohromě spokojenéj Ale v D1 mám Dexron 5.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
Overdrive je uzamykanie meniču a to má myslím každý hydrodynamický automat (DII ho má na 4ke ale aj na 3ojke) Iné je to s mechanickým automatom, resp. s tzv. robotizovanou prevodovkou, ktorá sa za posledné roky dosť rozšírila v osobákoch nižšej a strednej triedy.RudaK píše:Myslím ,že D III žádnej overdrive nemá .Jinak vše ostatní je pravdou,taky sem dostal školení,že není dobré vyřazovat na křižovatkách ap. Sem s automatem vohromě spokojenéj Ale v D1 mám Dexron 5.
.will.26 píše:ten člověk by měl dostat jedničku s hvězdičkou,málo kdy najdete tak dostatečný rozbor problému,automat se mi líbil ale měl jsem z něho strach ale po tomto článku se na to dívám uplně z jiného pohledu
Niektoré doporučenia sa na off nedajú aplikovať. Vydedukoval som, že hovoril predovšetkým o aplikáciách vo veľkoobjemových amerikách s obludným Nm. Napr. že pri ťahaní prívesu radiť max 3. To by som na diaľnici pod 4500ot išiel málokedy. Ale inak sa z toho dalo poučiť. Hlavne už viem, prečo motor z automatom točí vždy viac, ako by som točil s manuálom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: ako s automatom
Pěknej článek, o automatech tu skoro nikdo nic neví...Acon píše:toto som objavil pri surfovaní po nete. Možno pre niekoho užitočné rady. Možno niekto nebude súhlasiť..
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=20
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=21
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
ex BMW e30 318i -> 323i, 327i
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
BMW e34 540i
Range Rover P38 4,6 HSE
V8 Positive
OI TDI 4x4
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
no jo jenže ted už máme 5 rychlostní automaty , sportovní režim i možnost ručního řazení tak co tedy s tím a pokud stojím na světlech 3 minuty tak si nemyslím že nezařadit N je rozumné, protože když to udělaám tak se auto jakoby uklidní. Tak mitedy poradte co s tím
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: ako s automatom
ak vies ze budes stat 3 minuty - tak ma zmysel dat N alebo P - menic nebude musiet premienat energiu na teplo a motor bude mat mensiu zataz - preto to ide kludnejsie. Ale vacsinou na krizovatke stojim kratsie, pripadne sa poposuvam a vtedy len D.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
všetko závisí od toho, či máš automatizovanú, alebo automatickú prevodovku s hydromeničom. Nech je automat koľkokoľvek rýchlostný, platí, že sa opotrebováva činnosťou, to znamená že radením. A vyššie spomenuté len treba rozumne aplikovať na súčasné automaty. N sa radiť nedoporučuje ak to nie je na dlhšie. Vlastne slúži len na to, aby sa neradilo hneď z 1(2.3....) do R. Ak dlho stojíš, tak P. Inak na páku nemáš prečo siahať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
jo jo já to tak dělám, po ránu tam nechávám S tak 4-5 km aby se to prohřálo - motor
jenže jak zjistím že tam mám, nemám převodovku s hyroměničem, mám 1 free 2003 disel tak tam asi nebude nebo se pletu ?
no P by jsem tam moc nedával jedině v kopci , aletřeba to má být jinak? no já jsem prostě ještě stará škola mechanika, podřazovat při brždění .........
jenže jak zjistím že tam mám, nemám převodovku s hyroměničem, mám 1 free 2003 disel tak tam asi nebude nebo se pletu ?
no P by jsem tam moc nedával jedině v kopci , aletřeba to má být jinak? no já jsem prostě ještě stará škola mechanika, podřazovat při brždění .........
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
prevodovka s hydromeničom radí hladko bez výrazného šklbnutia, typického pri rozpojení spojky. Skrátk aauto ako keby plynule zrýchlovalo. Navyše sa taká prevodovka správa ako keby "šmýkala" spojka. Automatizovaná prevodovka je normálna mechanická prevodovka so suchou spojkou, iba to celé neovláda vodič, ale nejaký elektromagnetický systém. Vodič sa potom cíti ako spolujazdec s volantom. V prípade automatizovanej prevodovky je normálne radiť N vždy, keď by sme tak robili s manuálom.
Ak zaradíš S taksi v špotrovom režime a radí to pri vyšších otáčkach. Nechal by som to v normálnom režime, prevodovka sa zohreje tak či tak.
Ak zaradíš S taksi v špotrovom režime a radí to pri vyšších otáčkach. Nechal by som to v normálnom režime, prevodovka sa zohreje tak či tak.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Děkuju za radu , tak nevím ??? trochu to škubne , ale při přeřazování to jakoby proklouzne , tak asi to bude chtít sehnat přes papíry ,já to tahkle nepoznám snad jen když pak jedu dlouhý kopec po dálnici dolů tak dám N a pokud tam hodím zase D tak to je jako s normálním lehce škubne a je tam zase 5
Pokud najíždím třeba na vyšší obrubník , tak tam najede plynule a neškube ani nic ,,nesmrdí " jak to psaly u manuálu , ale díky těm lehoučkým škubnutím při řazení to asi bude ten starší typ
Jinak jaké máš zkušenosti s tím dodatečním chladičem oleje , asi by jsem do něj šel a přemýšlím nad tím že seženu někde starou a pošlu ji na repas do UK za 1000 LB se to myslím vyplatí a tam by jsem i dal i rovnou ten chladič at holka tolik netrpí co ty na to ?
Díky za odpověď . jinak si pomalu zvykám na automat, má díky možnosti ručního řazení dost výhod, ale trochu vylepšit ( chladič oleje ,pokud možno s filtrem) by ysi bylo fajn, protože tenhle typ má buhužel fitr oleje uvnitř převodovky a nejde tedy vyčistit a to je chyba tak kdyby byl nějaký přídavný chladič s fitrem bylo by to moc dobře
Pokud najíždím třeba na vyšší obrubník , tak tam najede plynule a neškube ani nic ,,nesmrdí " jak to psaly u manuálu , ale díky těm lehoučkým škubnutím při řazení to asi bude ten starší typ
Jinak jaké máš zkušenosti s tím dodatečním chladičem oleje , asi by jsem do něj šel a přemýšlím nad tím že seženu někde starou a pošlu ji na repas do UK za 1000 LB se to myslím vyplatí a tam by jsem i dal i rovnou ten chladič at holka tolik netrpí co ty na to ?
Díky za odpověď . jinak si pomalu zvykám na automat, má díky možnosti ručního řazení dost výhod, ale trochu vylepšit ( chladič oleje ,pokud možno s filtrem) by ysi bylo fajn, protože tenhle typ má buhužel fitr oleje uvnitř převodovky a nejde tedy vyčistit a to je chyba tak kdyby byl nějaký přídavný chladič s fitrem bylo by to moc dobře
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Tvá převodovka Tě vůbec, ale vůbec nemá ráda.tagr píše:... snad jen když pak jedu dlouhý kopec po dálnici dolů tak dám N ...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
ach jo toho jsem se tak trochu Bál tak at se potvurka když jedu dlouhy kopec dolů vyřadí a je to , no tak asi tam ten kvalt budu muset nechávat, ale fakt nevím co jí vadí, ???
na D1 jsou kopce i 2-3 km a brzdit motorem tam tedy nemusím, protože mně dost dobře brzdí 4 x4 samo o sobě
ale jak jsem napsal učím se s ní tak poradte dám na vás nebojte
na D1 jsou kopce i 2-3 km a brzdit motorem tam tedy nemusím, protože mně dost dobře brzdí 4 x4 samo o sobě
ale jak jsem napsal učím se s ní tak poradte dám na vás nebojte
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ako s automatom
No, to je pre prevodovku dosť likvidačný spôsob. N sa počas jazdy nikdy neradí. Ak ideš naozaj dlhým klesaním, môžeš odomknúť menič. Jednoducho pridaj až na podlahu cez kick down, prevodovka odomkne menič, potom už len stačí ubrať a ideš ako keby na voľnobeh. No nikdy to nebude ako na 4x2, pretože stále je treba prekonať odpor 3diferákov a 2 prevodoviek takže to bude trochu brzdiť. Zo začiatku som to riešil, ale už na to kašlem. Z kopca, kde by to šlo aj samé, to aj na rýchlosti ide skoro za 0, prípadne okolo 1-2l takže ma to nezabije.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Aha tak konečně vím jak na to protože mně to někdy otáčky shodilo a někdy ne tak opravdu moc děkuju a jinak je vše jasné je to trvalý 4x4 a má valivý odpor větší tak se s tím počítá
MOC DĚKUJU ZA RADY
Ještě se Tě chci zeptat zda nevíš jak je to s tím přídavným chladičem na olej a jestli se nedělá, nebo nedá přidat ještě fitr. Tady je jak mně řekli vestavěný ve vnitř a to se musí rozpulit na výměnu převodovka a to je teda za pár tisíc, takhle by to bylo snačí a fitr vevnitř by asi měl vydržet o dost déle ne ?
MOC DĚKUJU ZA RADY
Ještě se Tě chci zeptat zda nevíš jak je to s tím přídavným chladičem na olej a jestli se nedělá, nebo nedá přidat ještě fitr. Tady je jak mně řekli vestavěný ve vnitř a to se musí rozpulit na výměnu převodovka a to je teda za pár tisíc, takhle by to bylo snačí a fitr vevnitř by asi měl vydržet o dost déle ne ?
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
No, poučnej článek. Řadím špatně. Prostě tam švihnu D a jedu - vždy a všude. Konečně vím na co tam ten zbytek je a co s tím.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
Vždyť i u klasické převodovky (kvrdlačky) je nesmysl z kopce vyhazovat kvalt. Spotřeba se tím naopak mění k horšímu, stačí se podívat na počítač. Když jedu z kopce s kvaltem tak je spotřeba nulová, když vyhodím rychlost, tak se ukazuje spotřeba sice minimální, ale ŘJ aby udržela motor v chodu musí dávkovat.......
Vlastně vůbec nechápu proč to někdo dělá, vždyť je to úplně k ničemu, a to nemluvím o tom jak trpí brzdy.....
Když s automatem jedu z kopce tak naopak někdy rád zařadím nižší rychlost, abych nemusel tolik brzdit. Samozřejmě s přihlédnutím k otáčkám motoru......
Proto mam automat, abych nemusel pořád kvrdlat pákou, jako pako.
Vlastně vůbec nechápu proč to někdo dělá, vždyť je to úplně k ničemu, a to nemluvím o tom jak trpí brzdy.....
Když s automatem jedu z kopce tak naopak někdy rád zařadím nižší rychlost, abych nemusel tolik brzdit. Samozřejmě s přihlédnutím k otáčkám motoru......
Proto mam automat, abych nemusel pořád kvrdlat pákou, jako pako.
Všechno má svůj čas........
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ako s automatom
Vyřazování mělo smysl u aut s karburátorem nebo s klasickým vstřikovacím čerpadlem - ty neuměly úplně zastavit dodávku paliva, takže i z kopce auto žralo a občas víc než na volnoběh. Nová auta se vstřikováním umí palivo odstavit úplně a tam je potom lepší nevyřazovat, protože pokud se brzdí motorem, tak to žere míň než na volnoběh.
Experty co zhasínají motor komentovat nebudu, já bych bez posilovačů brzd a řízení jezdit nechtěl.
Experty co zhasínají motor komentovat nebudu, já bych bez posilovačů brzd a řízení jezdit nechtěl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- zbynek
- Příspěvky: 822
- Registrován: 01 bře 2007 21:00
- tel.: 724258113
- auto: DII 99
- Bydliště: Děčín Czech Republik
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako s automatom
To snad už nikdo ani nedělá.......ikdyž vlastně nikdy nepřestávám pochybovat, bláznů je na světě dost....MadTom píše:.
Experty co zhasínají motor komentovat nebudu, já bych bez posilovačů brzd a řízení jezdit nechtěl.
Všechno má svůj čas........
Re: ako s automatom
Zalezi co je ti milejsi, jestli zaplatit trochu toho benzinu navic nebo lamely v prevodovce ktere se opotrebovavaji razenim....evo828 píše:ak vies ze budes stat 3 minuty - tak ma zmysel dat N alebo P - menic nebude musiet premienat energiu na teplo a motor bude mat mensiu zataz
Nežli čekat na šediny, lepší je dělat kraviny