Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Moderátor: Miky_CZ
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Tak z motoru jde hadice c. 14, tak nekam na ni mezi natrubek c. 11 a rozvetveni by se to vejit melo. (schema je z defa, ale tahle cast je stejna)
Vlastne by to slo pridat i na ten natrubek samotny (pridat dalsi diru) - na nem uz je to existujici cidlo.
Vlastne by to slo pridat i na ten natrubek samotny (pridat dalsi diru) - na nem uz je to existujici cidlo.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Vedle stávajícího čidla to sice jde, ale neřeší to problém, když je v motoru málo vody. Pak to nemá co měřit.
Jinak originální budík 'ukazujíci teplotu" se dá upravit, aby víc odpovídal teploměru a nikoliv skoro nepohyblivé ručičce.
Jinak originální budík 'ukazujíci teplotu" se dá upravit, aby víc odpovídal teploměru a nikoliv skoro nepohyblivé ručičce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Co k tomu potřebuji, kromě návštěvy Olomouce? : ) Mechaniku zvládnu, ale elektro, to jsem úplně mimo...
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Podobně jako se dá přemapovat řízení motoru, aby to lépe jelo (tj. aby to dávalo víc nafty), tak se dá upravit chování ukazatele teploty, protože i ten je řízený řídící jednotkou motoru.
Jednotka si to z čidla snímá velmi precizně, ale výsledek filtruje a upravuje tak, aby se rafička "skoro nehýbala". Je tedy nutné upravit tento převod v řídící jednotce na něco, co se bude více podobat teploměru, než stojící rafičce. Takže v principu je potřeba diagnostika a úprava mapy v řídící jednotce motoru.
Jednotka si to z čidla snímá velmi precizně, ale výsledek filtruje a upravuje tak, aby se rafička "skoro nehýbala". Je tedy nutné upravit tento převod v řídící jednotce na něco, co se bude více podobat teploměru, než stojící rafičce. Takže v principu je potřeba diagnostika a úprava mapy v řídící jednotce motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- JulieZvire
- Příspěvky: 159
- Registrován: 25 led 2019 10:09
- auto: 2x D2
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3Míra27 píše: ↑01 lis 2022 19:52 O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo: https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
2x D2: shnilá a překulená
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
-
- Příspěvky: 313
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Mám pro tebe dobrou zprávu. Dřív se v autech používaly teploměry s kapilárou , a dá se to sehnat .
napřiklad ze Zetora.
žádná elektrika ,prostě navrtáš díru , vložíš tam konec kapiláry ,který má na konci šroubení dáš gumový těsnění a .přitáhneš to převlečnou matkou ,no a to je celý , a budeš mít na palubce další budík .
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]
Zkontroluj hadice co jsou pod turbem jsou většinou teplem dost zkřehlé tedy více plastové než gumové a sákne to tudy. Může rosit i vodní pumpa.JulieZvire píše:Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3Míra27 píše: ↑01 lis 2022 19:52 O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo: https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- JulieZvire
- Příspěvky: 159
- Registrován: 25 led 2019 10:09
- auto: 2x D2
- Bydliště: Uherské Hradiště
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]
Hadice a chladič jsem měl komplet venku když jsem měnil vodní pumpu po té co se mi rozsypala hydraulická pumpa řízení. Všechny byly v pohodě. Zadělal jsem konce a tlakoval je.
2x D2: shnilá a překulená
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Hunting and travelling
S pozdravem J&J
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
Moc všem děkuji za nápady, já totiž nepřišel na to proč to "odešlo", voda se mi nikdy neztrácela (po dolití a odvzdušnění klesla cca 1cm pod rysku) tak zůstala léto-zima několik T.km.
Letos na jaře jsem ale měnil všechny hadice, vodní pumpu, termostat (původně jsem dělal turbo : ), ale když už to bylo tak hezky sundané... Tak nevím, odvzdušnění dle RAWE. Teplota na budíku mi nestoupla, dřív to natlakovalo tak že "bouchlo" víčko. Vím že origo teploměr má velký rozsah 80-115C se ani nehne(zůstává uprostřed)
PS: všechny díly LR
Na UK fórech se to občas řeší, ale nikdo nenapíše výsledek nebo proč. Nejhorší to bylo na 5. válci (nejhůř se asi chladí)
Letos na jaře jsem ale měnil všechny hadice, vodní pumpu, termostat (původně jsem dělal turbo : ), ale když už to bylo tak hezky sundané... Tak nevím, odvzdušnění dle RAWE. Teplota na budíku mi nestoupla, dřív to natlakovalo tak že "bouchlo" víčko. Vím že origo teploměr má velký rozsah 80-115C se ani nehne(zůstává uprostřed)
PS: všechny díly LR
Na UK fórech se to občas řeší, ale nikdo nenapíše výsledek nebo proč. Nejhorší to bylo na 5. válci (nejhůř se asi chladí)
-
- Příspěvky: 313
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)
To je nějaká záhada,
Víčko má přece pojištovací ventilek, nastavený na 1,4bar, tak si to při provozu lehce odfoukne, a při vychladnutí zase lehce "dofoukne".a takhle ten ventilek pendluje a nic dramatickýho se neděje . Když se tam ale objevuje nějaký extremní tlak, tak silný že prdne např. hadice apod. tak jediný vysvětlení je ,že v hlavě je nějaká rafinovaná prasklina ,která se i malým teplem a zejména v rytmu rázu spalovacího cyklu rozvírá a zavírá ,(- může se jednat o setinky mm) prostě do chladicí vody prostupuje tlak ze spalovacího prostoru, Ten tlak muže být po krátký době chodu motoru opravdu značný .
Nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy ,ale né za studena , prostě aby hlava při zkoušce měla těch 80-90 st.
No na konec pak zjistíš, že celý problém bylo nekvalitní těsnění pod hlavou
Víčko má přece pojištovací ventilek, nastavený na 1,4bar, tak si to při provozu lehce odfoukne, a při vychladnutí zase lehce "dofoukne".a takhle ten ventilek pendluje a nic dramatickýho se neděje . Když se tam ale objevuje nějaký extremní tlak, tak silný že prdne např. hadice apod. tak jediný vysvětlení je ,že v hlavě je nějaká rafinovaná prasklina ,která se i malým teplem a zejména v rytmu rázu spalovacího cyklu rozvírá a zavírá ,(- může se jednat o setinky mm) prostě do chladicí vody prostupuje tlak ze spalovacího prostoru, Ten tlak muže být po krátký době chodu motoru opravdu značný .
Nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy ,ale né za studena , prostě aby hlava při zkoušce měla těch 80-90 st.
No na konec pak zjistíš, že celý problém bylo nekvalitní těsnění pod hlavou