PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#101 Příspěvek od teslo » 22 říj 2018 09:34

Miklosxxx píše:
21 říj 2018 10:45
Este ma jedna vec znepokojuje ked sa auto zahreje na prevadzkovu teplotu mierne ztvrdne hadica na vodu silovo asi ako keby som stlacal vajce na tvrdo :D
stvrdnutie hadic je normalne. Tlak v systeme reguluje zatka expanzky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

kapr
Příspěvky: 34
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#102 Příspěvek od kapr » 22 říj 2018 10:17

ahoj, Teslo omlouvám se, máš pravdu, oba dva výstupy jsou nahoře, teď jsem s LevonHD mluvil ( u mě je to překopané z BMW - nahoře a dolu ), nevím proč mi to tak zůstalo v paměti. nicméně je to špatné řešení, ten chladič funguje víc jak odkaliště - za dvacet let provozu toho tam musí " béjt " tak asi po tu příčku. to, že jsem psal, že je to průchozí trubka ber prosím tě s nadhledem. asi ho časem rozřízneme, to bude něco. určitě fotky potěší...

ještě k tomu odkazu - dá se v tom listovat šipkama nad "00":

https://publi.cz/books/160/00.html

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#103 Příspěvek od teslo » 22 říj 2018 10:27

clanok uz mam otvoreny a budem priebezne studovat :blush dik

Tiez si myslim, ze koncepcne je ten chladic nestastne riesenie. :-(
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 443
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#104 Příspěvek od Amon » 22 říj 2018 10:47

Pridam take novy poznatek ohledne viskovrtule a chlazeni. Momentalne mam zapujcenou origo na vyzkouseni (dekuji ti Vaclave :yes) a chova se to uplne jinak, nez s tou nahradou OEM. Zkousel jsem tahly kopec, kde mi vzdycky lezla teplota pomalu vzhuru a ted nic. Jel jsem dvakrat - pomalu a i na plny plyn. Rucka s teplotou vylezla vys az kdyz jsem na vrsku prudce zastavil. Do 10s byla zase v pulce. Pravda nezkousel jsem konovlek ani vyjezd na Vrsic, ale i tak je to s origo vrtuli znat.

Rozdil vstupni a vystupni teploty na chladici je vice znatelny (jen na dotek, nemeril jsem). S puvodni vrtuli jsem takovy teplotni rozdil nepozoroval.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#105 Příspěvek od teslo » 22 říj 2018 14:02

Takze si sa na vlastnej kozi presvedcil, ze tie evanjelia o origo dieloch asi niesu uplne hovadiny...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 443
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#106 Příspěvek od Amon » 22 říj 2018 14:07

Presne tak :ty jeden...:

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 582
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#107 Příspěvek od Miklosxxx » 26 říj 2018 10:07

No nestihli sme sa dostat ani ku viscospojke a ejha prasknul chladic. :yx
Ze vraj auto slo ok a naraz vyvrela voda. :broken
Neviem ci je to dobra volba.. zalepil sa chladic vymenilo vycko, (samozrejme dobre ovzdusnit)alebo ist ako vlcak po hlave motora? :hug
Vodnu pumpu by malo byt vidiet ked sa zohreje ci tlaci kolobeh do expanzky alebo omyl?
Tiez sme pod hlavou videli znaky silikonu ked sa auto pred tyzdnom kupovalo.
Ale auto jazdilo ok a v duchu si vravime vari nejde nik lepit silikonom tesnenie pod hlavou... :Sorry:
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 443
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 728316532
auto: RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#108 Příspěvek od Amon » 26 říj 2018 10:18

Nic nelepit... jedine novy chladic :yes

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 582
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#109 Příspěvek od Miklosxxx » 26 říj 2018 11:03

Amon píše:
26 říj 2018 10:18
Nic nelepit... jedine novy chladic :yes
Ja som tiez roho nazoru..len ked som pozeral ako to zalepili tak som zbadal ze chladic bol davany uplne novy..a je tu obava ze to spravy zas.priklanam sa ku hlave
System sa netlakoval vobec extremne som tu aj popisoval ze silovo je hadica tvrda pri zohriatom motore ako vajce na tvrdo(mal som na ranajky prazenicu) :D
Tak teraz sme len chceli na skusku vymenit vicko pozriet ci tlaci vodna pumpa(samozrejme nie na sucho)
Preventivna vymena viskospojky.
Vyskusat ci sa nezavzdusnuje skuska plynu(to som nevicital) a ak nie hura do hlavy motora :P
Len teraz uz tu mame mraziky a dielna neni vykurovana tak neviem neviem
Teslo:termostat uplne my vypadol dik(tez kuknem na to) :yes
Naposledy upravil(a) Miklosxxx dne 26 říj 2018 11:20, celkem upraveno 2 x.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#110 Příspěvek od teslo » 26 říj 2018 11:15

Ked strelil chladic, tak by som rozhodne skontroloval termostat a vodnu pumpu. V pripade podozrenie rovno vymenil. Ak sa zalepil termostat, tak to moze spravit opat. Skontroloval by som aj tesnost radiatora kurenia. Ten je tiez sucastou chladaiceo okruhu. Viecko expanzky by som asi tiez podrobil doklanej analyze a pre istou by islo do kosa.
Chladic pokial dobre opravia, tak by som sa zalepenia nebal. Mam presne jeden taky a je uplne v pohode. Je mozne, ze po oprave bude chladic naopak pevnejsi ako "origo" cinska nahrada.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 582
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#111 Příspěvek od Miklosxxx » 26 říj 2018 11:22

Skontroloval by som aj tesnost radiatora kurenia.
Tomuto trochu nechapem :mrk
Niekedy som ako z inej Planety :D
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#112 Příspěvek od teslo » 26 říj 2018 11:28

znama chyba P38 je netesnost vtupu riadiatora kurenia v interieri. Pri velkej nestesnosti moze vytiect pod koberec vela chladiacej zmesi, system sa zavzdusni a stane sa to co Tebe.
Skontroluj ci nemas na spolujazdcovej strane pod palubovkou vlhky koberec...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 12120
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#113 Příspěvek od MadTom » 26 říj 2018 12:32

U několika TD5tek jsme řešil únik vody jednoduchou tlakovou zkouškou. Odpojil jsem hadičku přepadu z expanzky, na redukčním ventilu na kompresoru nastavil cca 0,5Baru a pustil tam vzduch. A hledali jsme, kde to teče nebo syčí. Tím že kompresor mám s velkým vzdušníkem, tak nebyl problém to tam mít připojené třeba hodinu a procházet, kde se do děje. Pokud by se ti někde ztrácela voda a potom se to zavdušňovalo, jak píše Teslo, tak tohle je jednoduchý způsob. A dá se tím, otestovat i to, jestli drží víčko na expanzce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 582
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#114 Příspěvek od Miklosxxx » 26 říj 2018 17:25

Diki mrknu na to ,ale preventivne objednam aj hlavu clovek nikdy nevie
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 363
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#115 Příspěvek od uhlic » 27 říj 2018 12:37

Ahoj ak by si chcel mam hlinikovy vrch chladica. Staci ak ti ho niekto nahodil na stary chladic.

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 363
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#116 Příspěvek od uhlic » 14 kvě 2019 23:03


Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2481
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: PROSÍM RADU PŘEHŘÍVÁ SE P38 2.5DSE

#117 Příspěvek od teslo » 15 kvě 2019 09:27

na P38 nie. Revotec ma zopar ludi ako nahrady na D2 za klasicke klimove vrtule. Vyzeraju byt OK.
Na benzinovom Classicu som mal isty cas vrtule kenlowe...a dal som spat visko a el vrtule som zapojil ako pomocne. Vykon mali velmi slusny. Aj vzduchovy aj elektricky :lol: S origo alternatorom (tzn. slaby) som bol schopny pri navijakovani vymlatit dve baterie az vyplo motor :lol: Okrem cool pocitu, ze mam super elektricke vrtule som ziadne vyrazne pozitiva oproti origo viskospojke nepozoroval.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět