ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušneBushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Moderátor: Safraporte
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
a tobě stále dlužím flaškumacejky1 píše:Urcote ji tam ma uz nekolik let Will26.Bushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
will.26 píše:ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušneBushman1975 píše:Ahoj kuci,
nemáte někdo z vas v 2Di-čku převodovku z 1,8i???
Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou
- macejky1
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Myslím, že velice zajímavá varianta by mohla být sestava - motor 2,0Di + převodovka 1,8i + zvednutí o 50mm + gumy 215/80/R15 nebo 205/80/R16 (nebo podobné s průměrem okolo 730mm a ne moc široké). Větší průměr kola částečně vykompenzuje rychlost, zvedne auto znatelně od země a přitom díky převodovce nepřijdeš o sílu a kroutící moment na kolech.Bushman1975 píše:will.26 píše: ahoj ,už jsem to tu sice někde psal ale nevadí,převodovka z benzinu je super do terenu nebo do města ,jednička se chová jak při redukci a na pětku jezdím cca od 40km/hod , spotřeba klesla o litr (město kolem sedmi ) super čistý motor ,na technické furt nechapali (asi proto že je motor stále ve vyšších točkách),jediná nevyhoda je dalková jízda protože při 100 mám 3000ot a jet 120 při 4tis otačkách mi trochu rve srdce ,po novém roce jsem se přestěhoval mimo ostravu a dojiždím 40km do práce a je to trochu utrpení (nesmím překročit 100vku bo buď hučí přitulkyně nebo motor) jo a pro uchyláky na velké gumy...podařilo se mi narvat na fryčko 225/60 17 a je to na chlupy sice je nutné zvednutí a 5ti centimetrové položky ale vypadá to konečně slušne
Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- macejky1
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Jaj to už ani není pravda Však se ještě někde potkáme.will.26 píše:a tobě stále dlužím flaškumacejky1 píše:
Urcote ji tam ma uz nekolik let Will26.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Mám tam 215/70R16 a jsem celkove o 6cm víš... 5 na položkách (výkresy od Tebe) a 1cm mi přidaly pneu.macejky1 píše:Myslím, že velice zajímavá varianta by mohla být sestava - motor 2,0Di + převodovka 1,8i + zvednutí o 50mm + gumy 215/80/R15 nebo 205/80/R16 (nebo podobné s průměrem okolo 730mm a ne moc široké). Větší průměr kola částečně vykompenzuje rychlost, zvedne auto znatelně od země a přitom díky převodovce nepřijdeš o sílu a kroutící moment na kolech.Bushman1975 píše:
Ahoj, díky moc za info.
Teď si to musím nějak zesumírovat :-D abych se rozhodl jo anebo ne.
Právě, že jsem si už v těžkém terénu pár krát spálil spojku tak jsem byl v celku rozhodnutý... ale mám v plánu podniknout s Freečkem pár expedic (Kazachstan, Mongolsko, Rumunsko, Island...) co znamená, že na cestu tam by byla lepší origo převodovka ale v těch terénech jako je Transylvanie, Kazachstán... by to bylo lepší s 1.8 :-/ nic méně hodně často táhnou vlek a na něm od 1,5 do 2t... sice ho mám čiplého ale spojka při rozjezdu stejně trpí... Dálnicím se vyhejbám jako čert kříží, ale někdy není jiná možnost a jezdím od 100 do 120km/h
Tak si to ještě nechám projít hlavou
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus
- macejky1
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Je to tak.Bushman1975 píše:Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus
Kdybys dal jeste o kousek vetsi kola tak se ti pri skutecne rychlosti kolem 100 km/h otacky motoru snizi. Ale pri jizde na 1 stupen nedudes muset tolik spojkovat diky pomalejsimu zprevodovani. Ono to Di s origo prevodem podle me nema v terenu dostatek sil pokud pouzijes velka kola. Mel jsem na nem MT 205/80/R15 a ve slozitejsich pasazich uz dost ztracel dech a vsechno musela oddrit spojka. S pomalejsim prevodem by to bylo super.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
macejky1 píše:Je to tak.Bushman1975 píše:
Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...
Kdybys dal jeste o kousek vetsi kola tak se ti pri skutecne rychlosti kolem 100 km/h otacky motoru snizi. Ale pri jizde na 1 stupen nedudes muset tolik spojkovat diky pomalejsimu zprevodovani. Ono to Di s origo prevodem podle me nema v terenu dostatek sil pokud pouzijes velka kola. Mel jsem na nem MT 205/80/R15 a ve slozitejsich pasazich uz dost ztracel dech a vsechno musela oddrit spojka. S pomalejsim prevodem by to bylo super.
Jj přesně! I když se můžeš naučit ovladat spojku ať ji nedáváš tolik za uši (samo sebou to musíš kompenzovat jinde v mém případě zvýšením výkonu) a řešil jsem to tak, že jsem autem hnul a dal nohu z pedálu dolu... mohl jsem na jedničku točit už od1200 ot. ale v momentě brutus terénu to prostě nejde... a proto bude převodovka z 1,8i
- 22lukas277
- Příspěvky: 715
- Registrován: 01 kvě 2016 15:47
- tel.: 0915354378
- auto: RRC OM606 SuperTurbo
- Bydliště: Horovce Pri Púchove
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Clapy ostali mi 4kusy zadných podložiek na freečko. Keby mal niekto záujem tak správa Jeto z kvalitného matrošu ale mám len zadné. Dám na to slušnú cenu
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Jasně, já tomuhle rozumím jak koza petrželi!Bushman1975 píše:Pokud já se nepletu tak u téhle převodovky nejde o kolo jedničky ev. zpátečky ale stálí převod hřídel...hrochado píše:Stačila by jednička ev. zpátečka z 1.8 ... zbytek bych nechal, jak je ... řadit ve 40 km/h pětku, tak si připadám jak řídit autobus
Spíš takový uživatelský pohled - já mám teda TD4, ale to spojení spojka-převodovka vidím v tomhle autě jako nejslabší místo, auto je relativně těžké, jednička a zpátečka dost rychlá.
Například naše ulice je mírně do kopce a na jedné straně se parkuje do řady stojících aut a ještě se musí vyskočit na chodník ... no než jsem se to trochu naučil, jak je to auto velké, jak koukat dozadu přes rezervu, atd. tak jsem skoro vždycky smrděl
O terénu nemluvím, to u mě končí polním a lesníma cestama a max. Jihlavou ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zdravím všechny ,
máte zkušenost s těmito pneu?
http://www.pro-pneu.cz/offroad-suv.html ... %257D#list
Jde mi spíše o Rangeri - předchozí jsme měl..jen přemýšlím jestli nevzít spíš 195/80/15...pokud by měl někdo zkušenost díky moc.
Trávím spíš více času na polňačkách..lesy...okresky...dálnice 2x do roka..dakary jsou hold hlučné,ale spokojenost byla.
máte zkušenost s těmito pneu?
http://www.pro-pneu.cz/offroad-suv.html ... %257D#list
Jde mi spíše o Rangeri - předchozí jsme měl..jen přemýšlím jestli nevzít spíš 195/80/15...pokud by měl někdo zkušenost díky moc.
Trávím spíš více času na polňačkách..lesy...okresky...dálnice 2x do roka..dakary jsou hold hlučné,ale spokojenost byla.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
- fugín
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Měl sem na free Insa Turbo vzorek Caiman Sahara (MT) a mimo silnici byly fakt hodně dobrý. Akorát měli jednu blbou vlastnost a to,že se ukrutně rychle sjížděli. Insa jsou všechno protektory a tak nějak se mi nechce věřit že na trvanlivosti směsi zapracovali k lepšímu. Jinak si ještě vzpomínám že byl dost problém jednu gumu dovážit, olova až hrůza. Ty Rangery mají téměř shodný vzorek s BFG AT. Na polňačky a lesní cesty ty Rangery stačí,jen bych měl strach z toho rychlejšího sjíždění
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
- TOMAS83
- Příspěvky: 345
- Registrován: 13 led 2011 13:58
- auto: Freelander + RRS
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Děkuji za postřech ,
tak nakonec jsem šel opět do dakaru ,máš pravdu když jsme vyvažovali na druhém autě tak mi říkal ,že tím váží 4-5 osobáků ,ale to jsem měl 235/65/16 - ale to už v dnešní době nejde a musíme se držet rozměru v TP
Takže jdu 195/80/15 - tím alsp.přidám výšku k podložkám...
Díky
tak nakonec jsem šel opět do dakaru ,máš pravdu když jsme vyvažovali na druhém autě tak mi říkal ,že tím váží 4-5 osobáků ,ale to jsem měl 235/65/16 - ale to už v dnešní době nejde a musíme se držet rozměru v TP
Takže jdu 195/80/15 - tím alsp.přidám výšku k podložkám...
Díky
fugín píše:Měl sem na free Insa Turbo vzorek Caiman Sahara (MT) a mimo silnici byly fakt hodně dobrý. Akorát měli jednu blbou vlastnost a to,že se ukrutně rychle sjížděli. Insa jsou všechno protektory a tak nějak se mi nechce věřit že na trvanlivosti směsi zapracovali k lepšímu. Jinak si ještě vzpomínám že byl dost problém jednu gumu dovážit, olova až hrůza. Ty Rangery mají téměř shodný vzorek s BFG AT. Na polňačky a lesní cesty ty Rangery stačí,jen bych měl strach z toho rychlejšího sjíždění
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈
Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.
- macejky1
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Myslimze nemas pravdu. Kdyz das podlozku pod McPhersony tak se ti zvedne kastle, napravnice, diferak a proste vsechno. Protoze vsechny tahla a zavesy zustavaji vuci McPhersonu ve stajne pozici a tim ze ten tlumic podlozis je donutis vice se vyvesit.Mikino píše:Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Přesně tak. Světlá výška se tím zvýší a montáž větších pneu do dokoná. Největším limitem Free I při ježdění v terénu je slabá spojka. Což myslím i Macejky může potvrdit.macejky1 píše:Myslimze nemas pravdu. Kdyz das podlozku pod McPhersony tak se ti zvedne kastle, napravnice, diferak a proste vsechno. Protoze vsechny tahla a zavesy zustavaji vuci McPhersonu ve stajne pozici a tim ze ten tlumic podlozis je donutis vice se vyvesit.Mikino píše:Zatiaľ všetko čo som videl nerieši základný problém t.j.zvýšiť svetlú výšku podvozku. Tie podložky umožňujú iba montáž väčších pneumatík, aby tie pneumatiky nešúchali o karosériu. Ak nenamontuješ väčšie pneumatiky svetlá výška vozidla voči zemi sa nezmení. mikino.
- macejky1
- Příspěvky: 2215
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zavolala mi nějaká mladá paní ( slečna ? ) a ukecala mě abych prohledal regály se zbytky a vyrobil jí podložky na zvednutí Free 1.
Tak jsem to udělal a vyhrabal jsem tam připravené výpalky na 4 kompletní sady. Takže kdyby někdo z Vás pocítil nepřekonatelnou potřebu přizvednout jedničkové Freečko tak budu mít cca do týdne k dispozici 3 sady. Nehlaste se všichni
Tak jsem to udělal a vyhrabal jsem tam připravené výpalky na 4 kompletní sady. Takže kdyby někdo z Vás pocítil nepřekonatelnou potřebu přizvednout jedničkové Freečko tak budu mít cca do týdne k dispozici 3 sady. Nehlaste se všichni
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Měl/máte někdo na Freečku nějaké jiné pružiny než ty originály???
Konkrétně se mi jedná o OME
http://www.oldmanemu.cz/typ-zbozi/vinut ... freelander
Jsou malinko delší - v popisu píšou 10-20mm vepředu a 20-30 vzadu...
Jezdil na tom někdo?
Má s tím někdo zkušenost?
Dík.
O.
Konkrétně se mi jedná o OME
http://www.oldmanemu.cz/typ-zbozi/vinut ... freelander
Jsou malinko delší - v popisu píšou 10-20mm vepředu a 20-30 vzadu...
Jezdil na tom někdo?
Má s tím někdo zkušenost?
Dík.
O.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek