Jaký máte duální bateriový systém?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 led 2015 17:49
- auto: Discovery II
Jaký máte duální bateriový systém?
Ahoj,
chtěl bych poradit, budu dávat do Discovery II druhou baterii. Máte někdo zkušenost s tímto systémem http://www.escape4x4.cz/dualni-bateriov ... m/d-75383/
nebo by jste volili nějaký jiný?
Děkuji za doporučení
chtěl bych poradit, budu dávat do Discovery II druhou baterii. Máte někdo zkušenost s tímto systémem http://www.escape4x4.cz/dualni-bateriov ... m/d-75383/
nebo by jste volili nějaký jiný?
Děkuji za doporučení
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Vybodl bych se na systém, dal bych tam silné relátko a nechal sekundární batrii nabíjet pokud motor běží a odpojil pokud se vypne. Řešení spolehlivé a levné. Pokud si tam dáš i ruční propojení, můžeš v případě nouze pomoct primární baterii při startování. Se systémem budeš mít primární baterii pořád mírně vybitou a odchází. Vím o čem mluvím, mám to v discoše.... Už se to tu někde dost řešilo.
Tomáš
Tomáš
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
To mě zajímá. Proč by měl mít s tímto system primární baterii pořád mírně vybitou? Mám přesně tento systém a je pravda že mi připadá hlavní baterie trochu slabší. Ale to může být taky tím že má jako hlavní baterie odběr i v klidovém stavu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Nemám tenhle, ale ten můj funguje tak, že při poklesu pod určité napětí teprve odpojuje primární baterii. Vždy na začátku jede na obě. Tím pádem to primární vždy podbije. Předpokládám, že tohle bude podobné.
Tomáš
Tomáš
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tenhle Tmax má jen jeden solenoid, takže připojuje a odpojuje jen sekundární baterii, takže by měl primár nabíjet stále. Ješte kouknu do schéma zapojení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
On nabíjí primární baterii stále. Ale když zastavíš tak to nechá propojený, spotřebiče jedou na obě baterie a až teprve když klesne napětí odpojí to a jede se jen na sekundární. Ale až v okamžiku, kdy si i z primární odčerpá. Po nárůstu napětí to zas propojí.
Tomáš
Tomáš
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Nechávat baterky propojené ve chvíli, kdy nevrčí motor, tedy kdy nejsou dobíjené je blbost, pokud nepotřebuju honit něco, co jedna baterka neutáhne. Pokud je nechám propojené a nedobíjím, tak i když z nich není žádný odběr, tak se prostě budou více nebo méně vybíjet mezi sebou. Jsou to olověné baterie a nejsou vybírané a nejsou při nabíjení vyrovnávané - tedy přesně to, co dělají modeláři u svých baterek.
Prostě pokud se vypne motor - indikace buďto od klíčku, nebo třeba od čidla mazání, tak je rozpojit a spojit jedině "násilně", pro případ startování z obou baterek nebo něčeho podobného.
Prostě pokud se vypne motor - indikace buďto od klíčku, nebo třeba od čidla mazání, tak je rozpojit a spojit jedině "násilně", pro případ startování z obou baterek nebo něčeho podobného.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jinými slovy relé za 700,-
Tomáš
Tomáš
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
I tak se to dá říct. Já jsem vzal obyčejné 70A autorelé, které stojí necelých 100Kč a ovládám to od klíčku. Mínusovek drát je velmi silnej, plusovej zase tak moc ne, takže funguje jako omezovač mazimálního nabíjecího proudu. A na palubce mám vypínač, kterým to relé mohu odpojit.
Z druhé baterky jede webasto, lednička a dvě trvale napájené zásuvky v auta. A zatím to vypadá, že to funguje. A protože druhá beterka je karavanová, tak stejně nedá velký proud, tak jsem ani neřešil možnost manuálního sepnutí na startování.
Z druhé baterky jede webasto, lednička a dvě trvale napájené zásuvky v auta. A zatím to vypadá, že to funguje. A protože druhá beterka je karavanová, tak stejně nedá velký proud, tak jsem ani neřešil možnost manuálního sepnutí na startování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- mipr
- Příspěvky: 658
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Ano, ja by som dal tiez manualne ovladanie...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tak to nefunguje. Když vytáhnu klíče ze spínačky, tak do 1min (přesně nevím) tu sekundární odpojí. Při startování sekundární připojí až když běží motor. Ale můžu sekundární připojit manuálně kdy chci, vyjma situace kdy je primární vybitá. To jsem v 《|》 a stejně nenastartuju i když je sekundární bat. nabitá.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4171
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Imho vse na h.... kup si (udelej) poradny startovaci kabely, pripadne hod do kufru startovaci booster.
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Lepší bude to přezapojit, abych mohl sepnou solenoid sekundární baterkou, pak už to je OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
mr-tomas píše:Tak to nefunguje. Když vytáhnu klíče ze spínačky, tak do 1min (přesně nevím) tu sekundární odpojí. Při startování sekundární připojí až když běží motor. Ale můžu sekundární připojit manuálně kdy chci, vyjma situace kdy je primární vybitá. To jsem v 《|》 a stejně nenastartuju i když je sekundární bat. nabitá.
V tom případě nevím co je na tom tak drahýho.
Kabely jsou fajn, pokud máš kolem sebe nějaký auto. I když už jsem několikrtá propojoval kabelama obě baterky v D3 když jsem potřeboval nastartovat.
Nicméně já mám v defíkovi silnou baterku, topení i lednice má chránič, který to odpojí při poklesu napětí. Zkoušel jsem lednici, odpojila se po 5 dnech mražení na -20 a v pohodě jsem nastartoval. Jo to když mladej nechá rozsvícený světlo v autě a odjedeme na tejden pryč, to už je jinej příběh.
Tom
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 led 2015 17:49
- auto: Discovery II
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Díky za odpovědi, asi to tedy udělám na to relé. Jen my napadá jedna situace. Budu někde stát a vybiju řekněme webastem a ledničkou celou sekundární baterku, nastartuji na primární, oni se propojí, ale když nepojedu dlouho trasu,ale třeba jen kousek, tak primární přijde o napětí co jí vezme sekundární a je hotovo ne? Právě jsem si myslel, že to co prodávaj to spíná i podle stavu baterií
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Toho se neboj. Napětí co dá altík bude vyšší než na bateriích (bez nabíjení), takže se budou obě nabíjet. "Přelívání" náboje mezi baterkama se řeší pokud jsou propojený a nejsou nabíjený. Pokud bude hlavní skoro plná tak si vezme jen pár A a její odběr bude rychle klesat.
Altík v DII zvládne 100, 120A nebo kolik, takže se budou obě baterky nabíjet tak rychle jak samy zvládnou. Teda pokud hned nezapneš světla, větrání, klimu, výhřev zrcátek, skel, sedaček, rádio, nabíječku na mobil atd...to už by neutáhl a pokud by napětí kleslo pod napětí na baterce tak by jí to opravdu vybíjelo.
Altík v DII zvládne 100, 120A nebo kolik, takže se budou obě baterky nabíjet tak rychle jak samy zvládnou. Teda pokud hned nezapneš světla, větrání, klimu, výhřev zrcátek, skel, sedaček, rádio, nabíječku na mobil atd...to už by neutáhl a pokud by napětí kleslo pod napětí na baterce tak by jí to opravdu vybíjelo.
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Ano alternátor má max výkon 100A(120A) a to když je studený tak to opravdu dá. Ale jakmile dobíjí hodně vybitou baterii tak dá max výkon tak 3-5 min. Pak začne jeho výkon klesat díky vnitřní ochraně proti spálení. Mám zkušenost že 100A alterántor není schopný trvale dodávat více jak 40A. Pokud vezmu v úvahu že auto má běžnou spotřebu ve dne 15-25A tak moc baterie nedobíjí, natož v noci.
Situaci nevyřeší ani silnější altík snad jenom lepší chlazení. Mám Dual battery sytém (DBS) a tak vím jak se baterie nabíjí. A s klidem můžu říci že hlavní baterie je dobitá do 10 -20 min. Ale sekundární která je využívána na spotřebiče když auto stojí tak se nedobije na 90% ani za 3 hod.
Jinak nejlevnější DBS který spolehlivě funguje je:
Modul na denní svícení který se aktivuje klíčkem sepne propojovací relé mezi hlavní a sekundární baterii při překročení napětí 13,5V má cca 6 -20 sec prodlevu při rozepnutí při poklesu napětí. Na každou baterii Voltmetr. Celé to i s 100A relátkem vyjde do 600 Kč.
Relé cca 120 Kč autopotřeby
Modul DRL 100 kč ebay
Voltmetr 90 Kč ebay ty je dobré mýt třeba 3. Alt, hlavní bat a sekundární bat.
pak nějaké kabely
Pokud chci propojit start baterie použije se normální bateriový spínač.
Samo sebou že to nemá tak propracovaný systém regulace jako komerční DBS, ale zase je to jednoduché, spolehlivé a funkční.
Situaci nevyřeší ani silnější altík snad jenom lepší chlazení. Mám Dual battery sytém (DBS) a tak vím jak se baterie nabíjí. A s klidem můžu říci že hlavní baterie je dobitá do 10 -20 min. Ale sekundární která je využívána na spotřebiče když auto stojí tak se nedobije na 90% ani za 3 hod.
Jinak nejlevnější DBS který spolehlivě funguje je:
Modul na denní svícení který se aktivuje klíčkem sepne propojovací relé mezi hlavní a sekundární baterii při překročení napětí 13,5V má cca 6 -20 sec prodlevu při rozepnutí při poklesu napětí. Na každou baterii Voltmetr. Celé to i s 100A relátkem vyjde do 600 Kč.
Relé cca 120 Kč autopotřeby
Modul DRL 100 kč ebay
Voltmetr 90 Kč ebay ty je dobré mýt třeba 3. Alt, hlavní bat a sekundární bat.
pak nějaké kabely
Pokud chci propojit start baterie použije se normální bateriový spínač.
Samo sebou že to nemá tak propracovaný systém regulace jako komerční DBS, ale zase je to jednoduché, spolehlivé a funkční.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
...souhlas s manualnim resenim. Ja mam v D3 ten traxide kit z australie. Odpojuje pri poklesu pod 12V. Naprd. V zime 12V na hlavni baterce je malo. Az budu mit naladu se v tom povrtat tak to predelam na odpojovani aspon na 12.7v. Nebo na nastartovany motor jak pisou panove hore. Nebo fakt uplne na manual.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jinak jsem ted menil spinaci blok k navijaku a zbyl mi starej blok solenoidu, tri z nich jsou funkcni, muzu jeden pratelsky za dobry slovo zanechat - na toto by se hodil. Kdyztak SZ...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4171
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jeste jednou si rejpnu. Na co mit dve baterie???
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz