Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
janyokul
Příspěvky: 9
Registrován: 10 čer 2012 12:53
tel.: 0918515839
auto: land rover freelande

Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou

#1 Příspěvek od janyokul » 10 čer 2012 13:12

dobry den.moj problem sa zacal ked som po kupe auta asi po mesiaci zistil ze sa mi trati voda.zistili sme ze je to cez expanzku.tak som zohnal novu aj z vickom.lenze teraz sa trati cez vicko s stale tamade unika para .hoci som vicko vymenil zo starej aj tak nepomohlo.minuly tyzden som si na krizovatke vsimol ze sa mi dymi s pod kapoty.ked som ju otvoril zostal som v soku.expanzka bola plna nejake hrzdaveho sajrajtu a vrelo to v nej.cely okruh sme preplachli a naliali novu vodu.myslel som ze to tlakovanie a unikanie cez nadobku a vicko sa upravy ale nestalo sa tak.auto topi normalne neprehrieva sa.poradte mi prosim co mam robit.dakujem za odpovede.r.v.1998.2,0 diesel.72 kw

Uživatelský avatar
favore
Příspěvky: 507
Registrován: 03 bře 2008 13:30
Bydliště: BLATNÁ

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#2 Příspěvek od favore » 11 čer 2012 09:36

Těsnění pod hlavou?
Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 420
Registrován: 26 dub 2011 19:37
tel.: 607 168 746
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#3 Příspěvek od bata » 11 čer 2012 20:53

Prvni a nejlevnejsi varianta :-(, až budeš mít hlavu dole nech si ji otlakovat, jestli neni prasklá :-(
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

Maflik
Příspěvky: 112
Registrován: 20 říj 2008 21:43
Bydliště: Vyškov

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#4 Příspěvek od Maflik » 11 čer 2012 21:50

jojo to znam.vyměnil jsem těsnění pod hlavou nechal stáhnout a odtlakovat a zatím je to v pohodě

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#5 Příspěvek od Krasty » 12 čer 2012 06:58

A co takova sranda s vymenou tesneni vc. otestovani hlavy cca. stoji?
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Maflik
Příspěvky: 112
Registrován: 20 říj 2008 21:43
Bydliště: Vyškov

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#6 Příspěvek od Maflik » 12 čer 2012 12:12

nevím jak kde ale u nás to stáhnutí+odtlakovaní stálo kolem 2.500kč a těsní asi 1000kč.tak nějak to bylo
:think

MAT
Příspěvky: 6
Registrován: 08 črc 2012 12:41
tel.: 724583453
auto: Freelander 2001

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#7 Příspěvek od MAT » 08 črc 2012 13:00

Zdravím všechny
Mám stejný problém, po zahřátí motoru voda z nádržky vyteče přes víčko, nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, srovnat a natlakovat hlavu, vše bylo OK ale po ujetí cca 1000 km se závada opět opakuje, výměna těsnění s výměnou hlavových šroubů mne stála 14000 kč, takže nevím zda se mám pouštět do dalšího pokusu, nebo raději shánět jiný motor.
Děkuji za případnou radu. :(

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 420
Registrován: 26 dub 2011 19:37
tel.: 607 168 746
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#8 Příspěvek od bata » 08 črc 2012 16:39

Reklamace, ze tuhle cenu by to mělo byt uděláno pořádně. Může být ale taky zvlněný blok nebo utopená vložka a kvůli tomu těsnění fouklo znovu, to by ale měli zjistit při výměně těsnění.
Kde ti to dělali?
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

MAT
Příspěvky: 6
Registrován: 08 črc 2012 12:41
tel.: 724583453
auto: Freelander 2001

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#9 Příspěvek od MAT » 10 říj 2012 19:19

zdravim
Už si nevím rady, doma jsem rozebral celý motor, všechno přetěsnil a zase složil, po zahřátí motoru voda uplně steným způsobem vyteče přes víko vyrovnávací nádoby ven, hlava je přebroušená a přetlakovaná, takže ji lze z příčin úspěšně vyloučit, těsnění pod hlavou nové, napadlo mě jestli nemůže být špatné teplotní čidlo, protože na palubce teploměr ukazuje ručičku v půlce ciferníku, ale voda z nádržky začne vytékat v momentě kdy se začne vařit, termostat otevře a ventilátory se začnou točit, ale voda se přesto vaří a z pod víčka vyrovnávačky uniká pára. Poraďte mi prosím jestli někdo máte s tímto problémem zkušenost.
Díky

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#10 Příspěvek od KDB » 10 říj 2012 19:38

Nenapsal jsi o jaký motor se jedná, ale předpokládám 1,8 benzín.
Termostat musí otevřít dřív, než začne vařit kapalina, takže zkontroluj funkci. Na vině může být i víčko expanzky.
Ve většině případů odejde jen originální těsnění pod hlavou a stačí dát novější , vícevrstvou verzi. Šrouby, ani rovnání hlavy nebývá nutné.
Důležitý je správný utahovací moment a postup dotažení šroubů. A taky odvzdušnění při naplnění chladící soustavy.
Ten motor se dá udělat i doma (sám jsem několik úspěšně udělal), ale pokud ho někomu svěříš, tak někomu, kdo ho nevidí prvně - nejlépe kdo dělá Rovery a MG.
Možný je i prasklý válec - zřídkavé, ale možné.

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#11 Příspěvek od Tim » 11 říj 2012 10:28

Ja se jeste, pokud se nebude nikdo zlobit, vratim k te cene. 14 tisic? To je strasne moc ne? Jak dlouho muze prumernymu mechanikovi trvat vymena tesneni a kontrola hlavy? Ja jen, ze ted jsem s tim dal auto do servisu, tak jestli na me prsknou tuhle sumu tak mi exploduje pumpicka...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
bata
Příspěvky: 420
Registrován: 26 dub 2011 19:37
tel.: 607 168 746
auto: Freelander I + II
Bydliště: Kolín

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#12 Příspěvek od bata » 11 říj 2012 18:16

Ja to dal na výměnu těsnění, foukalo to do vody, zjistilo se, že hlava je prasklá, sháněl jsem jinou, starou odstrojili, ustrojili tu co jsem dodal, zároveň jsem nechal vyměnit rozvodový řemen plus vodní pumpu a byl jsem v tom za 20000,- plus cena hlavy :-(, radši s kup nitroglycerin :-) Normálně jen výměna těsnění, srovnání hlavy by mělo být max do 10000,- spíš mň.
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007

MAT
Příspěvky: 6
Registrován: 08 črc 2012 12:41
tel.: 724583453
auto: Freelander 2001

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#13 Příspěvek od MAT » 11 říj 2012 19:01

Celková cena za práci byla 6500 + nové šrouby 1850 + těsnění 1500 + srovnání a natlakování hlavy 1500 + olej + nemzka a nějaká doprava, celkem 14000.

MAT
Příspěvky: 6
Registrován: 08 črc 2012 12:41
tel.: 724583453
auto: Freelander 2001

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#14 Příspěvek od MAT » 11 říj 2012 19:22

Jedná se o motor 1.8I, termostat je nový a nová je i nádržka s víčkem, těsnění je pětivrstvé a je u něj postup při montáži 20nm a pak 2x 180 stupňů,hlavu jsem důkladně očistil a detailně prohlédl a nic jsem nenašel, nevím zda má být přesah u vložek válců, nebo zda se dá jejich výška nějakým způsobem korigovat, já jsem naměřil u prostředních dvou vložek rozdíl oproti bloku -0,2mm, což mi nepřijde jako rozměr se kterým si těsnění neporadí, dnes jsem ještě prověřoval celý chladící systém, ale žádný problém jsem neobjevil, nevím co bych ještě mohl udělat.

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#15 Příspěvek od KDB » 11 říj 2012 20:13

Utopená vložka 2 desetiny proti bloku je dost. Nehledě na to, že je důležité, aby mezi vložkami byly minimální rozdíly - to tady taky zjevně nebude. Tady by mohl být zakopaný pes.
Přesah se dal upravit podložkami pod válcem.

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#16 Příspěvek od Tim » 11 říj 2012 21:13

MAT píše:Celková cena za práci byla 6500 + nové šrouby 1850 + těsnění 1500 + srovnání a natlakování hlavy 1500 + olej + nemzka a nějaká doprava, celkem 14000.
Tak to potom jo. Nechci dělat reklamu, ale já bral šrouby a těsnění u Eliotta za podstatně lidovější cenu... No a olej a nemrzku jsem jim taky dal svojí...
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 726
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#17 Příspěvek od peppino » 11 říj 2012 21:35

MAT píše:Jedná se o motor 1.8I, termostat je nový a nová je i nádržka s víčkem, těsnění je pětivrstvé a je u něj postup při montáži 20nm a pak 2x 180 stupňů,hlavu jsem důkladně očistil a detailně prohlédl a nic jsem nenašel, nevím zda má být přesah u vložek válců, nebo zda se dá jejich výška nějakým způsobem korigovat, já jsem naměřil u prostředních dvou vložek rozdíl oproti bloku -0,2mm, což mi nepřijde jako rozměr se kterým si těsnění neporadí, dnes jsem ještě prověřoval celý chladící systém, ale žádný problém jsem neobjevil, nevím co bych ještě mohl udělat.
Vložka v bloku musí mít vždy přesah!
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: problem z chladiacou kvapalinou

#18 Příspěvek od lenham3 » 17 říj 2012 12:30

mrkni na sz

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou

#19 Příspěvek od ludarover » 19 pro 2014 18:19

Já to dělám teď u 1.8 I voda v oleji těsnění victor reinz 715kč, sada šroubů victor 1410kč, nemrzka 3L 193kč, filtr olrjový100kč, olej 428kč, gufera na ventily 750kč.
Díly 3600kč + ořech hvězdive VR-E 12 150kč + broušení hlavy 500kč.
4250,-materiál + práce za co bych to dělal já 3500kč, takže cca 7750,- by měla být reálná cena opravy. Natlakovat hlavu asi by to chtělo, ale nedělal jsem. Tak uvidim jak to dopadne a dám vědět.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Uživatelský avatar
Allan
Příspěvky: 499
Registrován: 23 dub 2009 21:40
tel.: 731584386
auto: Freelander 1
Bydliště: Horní Moštěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou

#20 Příspěvek od Allan » 19 pro 2014 20:30

Origo víčko na Freelandera stojí za prd, kupoval jsem 2 a obě se mi rozpadli. Tak jsem tam dal víčko ze scénika a drží už 2 rokem a přestala se ztrácet i voda.

Odpovědět