Stránka 1 z 2

Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2010 22:21
od PavelR
Ahoj. včera v noci cestou domu mě po nastartování zůstala lehce žhnout kontrolka dobíjení. Cca po 15 km zcela zhasla a zdálo se že by mohlo být vše OK, ale po nějaké době začala zase žhnout. bylo to tak slabonké že nebyl ani rozpoznatelný symbol baterie na kontrolce. Domů jsem dojel (bylo to necelých 60 km) a dnes jsem šel proměřit jak na tom dobíjení je a zjistil jsem že nedobíjí vůbec. po otočení klíčku do II polohy se ani nerozsvítí kontrolka dobíjení. Při nastartování klesne napětí na baterii, a pak zase pomalu nastoupá zpět na cca 12,1 V (baterie se zatím drží) a stejné napětí je i přímo na alternátoru (je to přímo propojeno s baterií) Do alternátoru dále vede hnědožlutý kablík označený D+ (šroubovací svorka jako na přívodu k baterii) na kterém je napětí o něco nižší než na baterii, asi 10 V (po otočení klíčku do II polohy), a pak tam vede ještě bílošedý kablík, klterý se mi přes krytku konektoru nepodařilo změřit a vůbec nevím co je to zač.
Nevíte někdo na co se zaměřit při odhalování kde je chyba? nerad bych pořídil alternátor (který je můj hlavní podezřelý) a pak zjistil že je to v něčem jiném. V případě že by to altík byl poradí někdo co obnáší jeho demontáž a opětná montáž? zda je třeba demontovat ještě něco dalšího? zdá se mi že je tam dost málo místa na to ho vyndat ven. Nemá někdo alternátor na 300tdi naprodej? případně za kolik, abych byl připraven.
Díky za všechny rady. Pavel

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 03:02
od low
musis merit na tom tlustym hnedym a pak na baterce. dal doporucuju zkontrolovat ukostreni motoru. alternator mam na pujceni/vyzkouseni/odpordej, je zrepasovanej v Perunu

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 05:48
od Land Jirka
Bude to špatnej alternátor. :wink:
Na třístovku se dávají dva druhy 65amp a 100amp.
Jestli máš nějaké přídavné spotřebiče (světla nebo naviják), tak tam určitě dej ten 100amp.
Výměna trvá, když se nic nepokazí max hodinu.

Nové altíky můžou mít buďto konektory, nebo očka, ale to se dá vyřešit.

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 07:51
od PavelR
Jak je to vlastně s regulátorem napětí? je součástí alternátoru, nebo je tam někde zvlášť? všimnul jsem si dříve než to přestalo dobíjet) že pkud jsem třeba hned po nastartování pustil stěrače byly trochu líný, a až po několika sekundách někde něco cvaklo a pak se zrychlily. Ale zase pokud nesvítí ta žárovka dobíjení tak je zřejmě přerušen obvod přes altík.... žárovka jko taková by měla být OK protože po nastartování žhne.
to Low: kolik by jsi chtěl za ten altík a na jakej je proud?
Díky Pavel

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 08:18
od kubes
Současné alternátory zpravidla mají regulátor integrovaný do držáku uhlíků. Po sundání plastového krytu na opačném konci, než je řemenice, bude regulátor vidět. Pokud nedobíjí, projdi nejdříve všechny vodiče i ukostření a zkontroluj délku uhlíků, popřípadě je vyměň. Pokud je uhlík krátký tak ho držák "nepustí" až ke kolektoru rotoru a může to být důvod, proč nenabíjí. Může být také slabá nebo prasklá pružinka uhlíku.
Přeji rychlé odstranění závady. Zdraví Kubeš

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 09:16
od OME
Je to alternátor na 99%.Není důvod kupovat nový,každý autoelektrikář,který obecně dělá alt.a startery to opraví(unás asi tak za 1tis.Kč.)

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 09:27
od PavelR
To je fajn, akorát s tím potřebujku jezdit, takže bych ho potřeboval vyměnit a pak řešit opravu stávajícího :( Nevíte někdo k čemu je na altíku ten třetí kablík? a jaké na něm má být případně napětí? (šedo-bílý)

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 16:14
od kubes
Třetí kablík na alternátoru se využije v případě, že je auto vybaveno otáčkoměrem. Z tohoto místa se bere informace o počtu otáček. V podstatě impulsy, které se pro další zpracování vedou do otáčkoměru. Označení svorky není jednotné, nejčastěji bývá označena písmenem W.
Kubeš

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 22 bře 2010 17:13
od PavelR
Aha tak po tom už sem taky pátral kde ho najdu :) nevíš ještě kam je vyvedenej? ne že bych teď řešil doplnění otáčkoměru, ale čistě dobudoucna :)

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 10:11
od Tazik1992
Zdravím třístovkáři. Načechrám staré téma dotazem ke kontrolce dobíjení. Je normální že svítí i po nastartování ? A zhasne až po prošlápnutí plynu (kolem 2000ot).

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 10:20
od Wobl
Jo to je normalni. Zhasne az kdyz jde z altiku urcity napeti..

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 10:30
od Tazik1992
Tak jsem v klidu. Díky

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 10:41
od MadTom
Hm, podle fotky je tam standardní alternátor jako v jiných autech té doby s elektronickým regulátorem, a to musí dobíjet už na volnoběh. Takže pokud ti kontrolka zhasíná až při zvýšených otáčkách, tak doporučuji vzít voltmetr a změřit napětí na baterce, jestli to vůbec dobíjí. A to jak při volnoběhu, tak při zvýšených otáčkách a hlavně při zapnutých spotřebičích a autě (světla, větrák topení, ...).

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 10:50
od Tazik1992
To mě právě zarazilo Tome, dobíjí to normálně 14,2 - 14,4V před i po prošlápnutí. I s puštěnými světly.

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 11:00
od mildo123
Tiež mi to robí a neriešim, alternátor bol aj v oprave keď odpálilo usmernovac asi 4 roky spátky a pri oprave menili aj regler. Funguje to tak že dám studený štart a keď začne motor klepat na voľnobeh tak svieti kontrolka. Po malinkom pridaní a zvýšení otáčok zhasne a už je zhasnuta stále. Tak mi to funguje od kedy mám defa....

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 11:01
od Wobl
Jj, presne tak to mam i ja. Po nastartovani na volnobeh sviti dokud nepridam a pak zhasne natrvalo. Nabiji normalne.

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 11:11
od Tazik1992
Prostě Defík, no :lol:

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 11:58
od MadTom
Tak pokud jsi to měřil, tak je to OK. Stejnej (zvenku) alternátor jsem měl na starém Escortu a ten nic takového nedělal. Když se kontrolka rozsvítila za chodu motoru, tak bylo vždy něco špatně.

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 14:00
od VencaZE
Pokud někomu vadí že kontrolka zhasne až po prošlápnutí plynu tak se podívejte jakou máte žárovku v okruhu buzení.
Pokud 2W tak ji vyměnte za 4W. S větším příkonem do budicího vinutí by měl alternátor dříve naběhnout.
V.

Re: Dobíjení defender 300tdi

Napsal: 21 bře 2020 16:12
od Tazik1992
VencaZE píše: 21 bře 2020 14:00 Pokud někomu vadí že kontrolka zhasne až po prošlápnutí plynu tak se podívejte jakou máte žárovku v okruhu buzení.
Pokud 2W tak ji vyměnte za 4W. S větším příkonem do budicího vinutí by měl alternátor dříve naběhnout.
Ale to už asi nemáš tu žárovku normálně v té kontrolce na přístrojovce ? Ta malá žárovička v kontrolce (typ W2x4,6d) má příkon 1,2W, viděl jsem i 2W verzi. To se dělá i 4W v tédle velikosti? To už se snad ani nemůže uchladit v takové malé baňce.