měnič napětí + elektro
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
To máš asi pravdu - odhadoval bych to na nějakej 2000W měnič, aby to vůbec mělo šanci fungovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: měnič napětí + elektro
To už je lepší benzínový měnič .
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: měnič napětí + elektro
však já to říkám takyRudaK píše:To už je lepší benzínový měnič .
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: měnič napětí + elektro
Přátelé rozepište se jak silné měniče používáte v autech na cestách. Respektive jak silnej si pořídit aby tam byla nějaká rozumná výkonová rezerva, a stačilo to na běžné aplikace při putování mimo civilizaci. Zatím jsem přemejšlel o výkonu 3000W (čistá sinusovka) ale když pominu cenu, tak je to hrozně velká krabice. Takže možná 2000W, ale je to v praxi opravdu potřeba? Jediné co mě napadá je, že bych rád vozil kávovar Dolce gusto, kterej žere 1500W, jinak nevim na co jiného bych mohl ten výkon potřebovat. Děkuji za rady.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: měnič napětí + elektro
Za seba:Belkin 300W,na cestach v pohode všetky malé spotrebiče .A keď bolo treba potiahol aj malú vŕtačku ale len pri naštartovanom motore a zvuky ktoré z nej liezli boli divné
V jednoduchosti je krása.
Re: měnič napětí + elektro
Dlouhé roky mám v autech 1000 W měnič a vystačí téměř na vše, včetně vrtačky a malé flexy. Jen fén, páč má 1500 W nejde pustit na maximální teplotu, ale to se dá přežítmr-tomas píše:Přátelé rozepište se jak silné měniče používáte v autech na cestách. Respektive jak silnej si pořídit aby tam byla nějaká rozumná výkonová rezerva, a stačilo to na běžné aplikace při putování mimo civilizaci. Zatím jsem přemejšlel o výkonu 3000W (čistá sinusovka) ale když pominu cenu, tak je to hrozně velká krabice. Takže možná 2000W, ale je to v praxi opravdu potřeba? Jediné co mě napadá je, že bych rád vozil kávovar Dolce gusto, kterej žere 1500W, jinak nevim na co jiného bych mohl ten výkon potřebovat. Děkuji za rady.
Jo a mam klasiku ne čistou sinusovku.
- VencaZE
- Příspěvky: 3570
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Používám už asi 8 let v náklaďáku tenhle HQ měnič : http://www.satelity-ul.cz/-z16279CZ
Za tu dobu mi v něm odešlel dvakrát ventilátor a jednou spínač. Spínač proto že při startu motoru poklesne napětí a měnič si myslí že je vybitá baterka, takže se musí cvaknout aby zas naběhnul. Některý stejný měniče to nedělají, takže zřejmě co kus, to jinak nastavený mezní napětí. Je to otravný, ale nechce se mi kupovat jinej nebo to dát někomu na úpravu toho parametru.
Ventilátory mi odešly zřejmě proto že měnič běží od pondělí do pátku nonstop. Výměna zabere pár minut.
Napájím s ním notebook, kdysi DVD přehrávač a televizi, nabíječky telefonů, nabíječku aku vrtačky když je třeba a taky zvládne klasickou páječku při opravách nějaký elektriky.
Jo, nelze s ním napájet například dílenskou zářivkovou přenosku, ta mi odešla. Jinak můžu doporučit.
Co se týká nějakýho kafe nebo čaje, používám taky léta tyhle konvice: http://www.hb-automotive.de/zubehoer/fa ... sockel-24v .
Konvice je malá, hranatá a tedy skladná. Jen bych velmi doporučil (u jakékoliv auto el konvice) předělat zástrčku do zapalovače na něco bytelnějšího (používám tohle: http://www.bmshop.eu/cl-zasuvka-din-12v-24v-16a/), jinak to zaručeně vyhoří. Při neopatrný manipulaci taky hrozí nechtěné zapnutí, takže pro napájení konvice i zvlášť spínač.
Instalaci mikrovlnky jsem vzdal i přesto že v tom autě bydlím pět dní v týdnu a to právě pro náročnost jejího napájení. Jinak vařím na plynu.
Za tu dobu mi v něm odešlel dvakrát ventilátor a jednou spínač. Spínač proto že při startu motoru poklesne napětí a měnič si myslí že je vybitá baterka, takže se musí cvaknout aby zas naběhnul. Některý stejný měniče to nedělají, takže zřejmě co kus, to jinak nastavený mezní napětí. Je to otravný, ale nechce se mi kupovat jinej nebo to dát někomu na úpravu toho parametru.
Ventilátory mi odešly zřejmě proto že měnič běží od pondělí do pátku nonstop. Výměna zabere pár minut.
Napájím s ním notebook, kdysi DVD přehrávač a televizi, nabíječky telefonů, nabíječku aku vrtačky když je třeba a taky zvládne klasickou páječku při opravách nějaký elektriky.
Jo, nelze s ním napájet například dílenskou zářivkovou přenosku, ta mi odešla. Jinak můžu doporučit.
Co se týká nějakýho kafe nebo čaje, používám taky léta tyhle konvice: http://www.hb-automotive.de/zubehoer/fa ... sockel-24v .
Konvice je malá, hranatá a tedy skladná. Jen bych velmi doporučil (u jakékoliv auto el konvice) předělat zástrčku do zapalovače na něco bytelnějšího (používám tohle: http://www.bmshop.eu/cl-zasuvka-din-12v-24v-16a/), jinak to zaručeně vyhoří. Při neopatrný manipulaci taky hrozí nechtěné zapnutí, takže pro napájení konvice i zvlášť spínač.
Instalaci mikrovlnky jsem vzdal i přesto že v tom autě bydlím pět dní v týdnu a to právě pro náročnost jejího napájení. Jinak vařím na plynu.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 14985
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
K výkonu měniče jenom pár poznámek. Já mám 300W s chlazením ventilátorem (to je nad cca 100W nutnost), Cyrilovi jsem opravoval 150W bez ventilátoru ve stejném provedení, a s Kubrtem jsme z jeho auta vyndali nefunkční utopenej 1000W - taky ve stejném provedení. Dle mého odhadu, podloženého praxí, kdy měniče profesionálně používáme, ten 150W bez ventilátoru dá rozumně 100W, 300W s ventilátorem 200W a těch 1000W bylo nějakých čínských - prostě nesmysl, bylo to tak a na 100W. Takže prověřovat a nevěřit nálepkám, zvlášť u měničů, kde výrobce je nějaká podivná firma.
Druhá věc je spotřeba 120W při napájení 12V je 10A proudu - podle mě maximum na zásuvku pro zapalovač. 1200W už je 100A - to je tak maximum, co dá alternátor v některých autech. Cokoliv víc, už se bude brát z baterky. Čili s rozumem to jde, ale jsou potřeba doopravdy pořádný dráty, aby na nich nebyly úbytky napětí - orientačně se dá říct, že pro 10A odběr a dráty přes celé auto (z motorového prostoru někam do kufru) je drát o průřezu 6mm2 slabej a na jeho konci bude i o 2V méně, což je znatelné (skoro 20% energie zůstane ve drátech). Druhá věc je, že není vhodné pro takotéto odběry brát mínus někde z karoserie, ale lépe natáhnout k baterce oba dráty. A třetí věc je pořádné jištění, aby to jednak nevyhořelo při poruše, ale hlavně, aby se pojistkové pouzdro nerozteklo, při běžném provozu.
Ten 300W měnič používám na napájením nabíječek, notebooku a podobných věcí. Po plánované rekonstrukci elektriky (kvůli druhému navijáku a učesání toho, co postuně živelně vznikalo), předpokládám, že do auta dám něco kolem 1000-1500W a natáhnu tomu dráty přímo na baterku. Teda pokud najdu rozumné místo, kam měnič umístit.
Druhá věc je spotřeba 120W při napájení 12V je 10A proudu - podle mě maximum na zásuvku pro zapalovač. 1200W už je 100A - to je tak maximum, co dá alternátor v některých autech. Cokoliv víc, už se bude brát z baterky. Čili s rozumem to jde, ale jsou potřeba doopravdy pořádný dráty, aby na nich nebyly úbytky napětí - orientačně se dá říct, že pro 10A odběr a dráty přes celé auto (z motorového prostoru někam do kufru) je drát o průřezu 6mm2 slabej a na jeho konci bude i o 2V méně, což je znatelné (skoro 20% energie zůstane ve drátech). Druhá věc je, že není vhodné pro takotéto odběry brát mínus někde z karoserie, ale lépe natáhnout k baterce oba dráty. A třetí věc je pořádné jištění, aby to jednak nevyhořelo při poruše, ale hlavně, aby se pojistkové pouzdro nerozteklo, při běžném provozu.
Ten 300W měnič používám na napájením nabíječek, notebooku a podobných věcí. Po plánované rekonstrukci elektriky (kvůli druhému navijáku a učesání toho, co postuně živelně vznikalo), předpokládám, že do auta dám něco kolem 1000-1500W a natáhnu tomu dráty přímo na baterku. Teda pokud najdu rozumné místo, kam měnič umístit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: měnič napětí + elektro
Včera jsem zakoupil měnič na 300w v Peny marketu v akci za 800kč. ma ventylator a pojistku na kabelu od baterky a kabel do zapalovače. Na mé užití asi dostatečný. T ak jestli někdo shaníte tak to jděte okouknout.
- VencaZE
- Příspěvky: 3570
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
V Peny ho budeš celkem těžko reklamovat.
Já nakupuju všechno tady: http://www.zivefirmy.cz/pp-electronic_f445126
Pán je ze starý školy, o obchodě není kam šlápnout protože obchod sám volně přechází v laboratoř .
Kusto: Tím jsem samozřejmě nemyslel že se máš hnát do Tachova.
Já nakupuju všechno tady: http://www.zivefirmy.cz/pp-electronic_f445126
Pán je ze starý školy, o obchodě není kam šlápnout protože obchod sám volně přechází v laboratoř .
Kusto: Tím jsem samozřejmě nemyslel že se máš hnát do Tachova.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: měnič napětí + elektro
Koukám že všichni používají nízko watové v úplně jinejch cenovejch relacích.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Tak ak sa nechystas pouzivat flexu a ine naradie tak je tych 500 watt uplne dostacujucich.
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
LR DEFENDER 110 SW
Re: měnič napětí + elektro
Jenže já ho chci hlavně kvůli kávovaru. Takže potřebuju min. 1500W, ale spíš 2000W.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Je to trosku usmevne davat do defa dolcegusto, ale to uz je tvoja vec ked uz tak tu 2000W aby to malo nejaku rezervu a pocitaj aj stym ze pri nenastartovanom motore to bude mat odber bliziaci sa 200A
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
LR DEFENDER 110 SW
Re: měnič napětí + elektro
Podle nějakého kalkulátoru na webu si vezme při 1500W cca.144A, takže na 75Ah baterku to pojede 30min. Baterky mám dvě, takže to tak hrozné nebude.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Plus straty na kabloch a v samotnom menici ono sa to nazbiera ja nevravim ze to je problem len aby si stym pocital ze ti nato treba dat kable jak na navijak.
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
LR DEFENDER 110 SW
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Ten kavovar chapu, ale dobre espresso lze i bez elektriky, nekde tu byl odkaz.
Jinak osobne sice mam menic, ale vse jsem si poridil primo na 12V. Cesta 12v menit na 220v a pak znovu na 12v mi prijde zbytecne slozita
Na Amazon maji napr na Macbook toto: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B0056QBQNI" onclick="window.open(this.href);return false; zasilaj i z EU, takze bez prirazek za slusny penize, i s postovnym 24 £
H
Jinak osobne sice mam menic, ale vse jsem si poridil primo na 12V. Cesta 12v menit na 220v a pak znovu na 12v mi prijde zbytecne slozita
Na Amazon maji napr na Macbook toto: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B0056QBQNI" onclick="window.open(this.href);return false; zasilaj i z EU, takze bez prirazek za slusny penize, i s postovnym 24 £
H
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Tady je ten rucni espresso var na E.S.E. baleni kavy a je fakt vyborny
http://www.coffeeandtea.cz/handpresso-w ... -1680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.coffeeandtea.cz/handpresso-w ... -1680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: měnič napětí + elektro
Tk jasně ,nečekam nic extra, ale na mobil,kameru,fotak,a td.asi gud a když jsem tam byl tak to skusim.A reklamace je většinou pohoda, nic neřesí a daj spět peníze.Jenže já většinou vše pokazím svou chybou, a to nereklamuji.VencaZE píše:V Peny ho budeš celkem těžko reklamovat.
Já nakupuju všechno tady: http://www.zivefirmy.cz/pp-electronic_f445126
Pán je ze starý školy, o obchodě není kam šlápnout protože obchod sám volně přechází v laboratoř .
Kusto: Tím jsem samozřejmě nemyslel že se máš hnát do Tachova.
Re: měnič napětí + elektro
Na ten kávovar jsem koukal, ale ve verzi s ohřívačem vody je mají jenom na ESE pody. Kdyby ho dělali hybridní jako je ta pumpovací verze, tak ho beru. Dolce gusto je sice taky na kapsle, ale je na to mnohem větší výběr od kafe přes čokoládu až po čaj. A hlavne není s tím takové crcání.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.