Stránka 1 z 4
Konzervace podvozku
Napsal: 19 bře 2007 13:39
od Miloš II
Jak se oteplí čekají mě práce na podvozku. Přemýšlím jestli si to udělám sám nebo svoji Disco někomu svěřím. Jedná se hlavně o rám a přilehlé okolí. Jakým šmejdem to natřít

Miloš II
Našel jsem třeba tohle
http://www.tekutaguma.cz/?lang=cs&id=vy ... to_id=Auta
Napsal: 19 bře 2007 13:45
od karel
Mě to čeká taky, ale první budu muset vyvařit pak vyvařit a vyvařit, je toho opravdu hodně, hold 17 let stará kára.Ale za to rám je vcelku OK.
Napsal: 19 bře 2007 16:45
od eliott
Já dospěl k názoru, že nejlepší možná nemastná metoda by mohla vypadat asi takto:
Očistit - vařící wapkou od mastnot a špíny, nechat vyschnout, min 2 dny když je vedro, nebo tak týden v suchu. Pak ošrabat rez co to jde. úplně to prostě nejde, někde skoro vůbec...
1. vrstva - vosk na dutiny v poměru 1:1 s NEPŘELAKOVATELNÝM černým nástřikem na spodky, naředěný ředidlem S6006 v poměru 1:1
nechat schnout 1 den
2. vrstva - NEPŘELAKOVATELNÝ černý nástřik na spodky naředěný ředidlem S6006 v poměru 1:3
nechat schnout 1 den
3. příp. 4. vrstva - NEPŘELAKOVATELNÝ černý nástřik na spodky.
Osobně jsem tak udělal 2 auta, ale bohužel jsem žádné neměl dostatečně dlouho, abych mohl sledovat, jak dlouho to vydrží.
Pak je ještě mastná varianta, která je sice nejlepší., ale nesympatická, a to olej.
Napsal: 19 bře 2007 17:01
od Antonov
Ja pouzivam jiz nekolik let vyrobky od Dinitrolu a naprosta spokojenost dela to treba
www.a-c.cz
Napsal: 19 bře 2007 19:20
od Kocur
eliott píše:
Pak ošrabat rez co to jde. úplně to prostě nejde, někde skoro vůbec...
Vsechno de staci pouzit ten spravnej odrezovac

, ted sem s tim delal a funguje to na 100% necha po sobe uplne cistounkej plech
Jestli muzu pridat taky svuj poznatek, tak po odrezeni bych to striknul takovou tou kovarskou zakladovou barvou, je takova oranzova no a pak neco na bazy bitumenu nebo neceho podobnyho, ale hlavne plastickyho, aby to casem nepraska, takhle to delam ja a funguje to

Napsal: 20 bře 2007 08:10
od default
Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
Podvozek
Napsal: 20 bře 2007 09:16
od Miloš II
default píše:Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
No ideální by bylo asi vytáhnout rám a strčit ho do zinkové lázně, ale to asi moc pracný. Miloš
Napsal: 20 bře 2007 09:26
od Potapěč
To by se pěkně kroutil "blahem".

Napsal: 20 bře 2007 09:37
od Miloš II
Potapěč píše:To by se pěkně kroutil "blahem".

Ale na nějaké www/uk stránce jsem ho viděl jako náhradní díl a zinkovanej nevím teda jestli žárově nebo elektro

Miloš II
Napsal: 20 bře 2007 09:41
od Kocur
default píše:Jakej je ten "spravnej" odrezovac?
Chce to vzkouset a nekupobat to nejlevnejsi, ted sem poridil jeden ceskej nevim presne vyrobce a le ten zral jak divej, upne to na rzi bublalo a zustal jen cistej zdravej plech s takovim bilym filmem, ktery tam zajistoval dalsi antikor. ochranu, fakt bomba

Napsal: 21 bře 2007 19:08
od Antonov
Docela dobrej je Svycarskej Nowerox zustane tam pak takovej cernej film.
Napsal: 21 bře 2007 19:40
od eliott
To je sice prima, ale jsou i místa, která nejsou ani vidět (horní strana rámu pod kastlí) akdyž už tam je vrstvička hloubkové koroze, tak odrezovač nepomůže, nebo alespoň ne ty, co jsem měl v ruce. Kocur by si měl rychle vzpomenout

Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 21:39
od VencaZE
Zajímalo by mne, jak se dá vyřešit koroze uvnitř rámu ? Když to pěkně nastříkám zvenku, tak se mi zdá, že to je jen polovina uspěchu

. Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem. Nebo.. ? Jaké používáte odrezovače ?
Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 22:33
od eliott
VencaZE píše: Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem.
Hodně hustý řešení

, vnitřek zachrání jen mastnota, hodně mastnoty

Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 22:41
od VencaZE
Hmm, to teda. Asi bych nechtěl vidět ten učet za desítky litrů odrezovače. Tak nevím. Chtěl bych to mít "na furt"

. Když už to jednou rozeberu do šroubku.
Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 22:57
od eliott
To já taky

Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 23:17
od Acon
eliott píše:VencaZE píše: Napadlo mne, ucpat všechny díry, dát ho na stojato a zalít nějakým odrezovačem.
Hodně hustý řešení

, vnitřek zachrání jen mastnota, hodně mastnoty

Masnota je svinstvo. Viaže vodu a fixuje ju na jednom mieste až kým to neprehrdzavie a nevyťečie von. Masnota sa tvári, že vodu odpudzuje a chráni plech, no je to len čiastočná pravda. Ak sa do mastnoty v uzavretom priestore dostane voda, nevyschne ani za X rokov a narobí toľko svinstva... Za komoušou som úspešne používal rezistín a v LADE mi vydržal 12r. Samozrejme aj LADA bez korózie. Na dutiny je to skvelá vec. Používal som na to upravený hasiaci prístroj, umelú hadičku do akvária na konci teplom zlepenú a poprepichovanú tak, aby to z nej striekalo na všetky strany. Cez nejakú dieru som ju vopchal čo najďalej a pustil rezistín. Pomalím vyťahovaním som dutiny vystriekal že z nich tieklo do podloženej vane z plechu. Na aute hrdzavelo všetko ale dutiny boli zdravé do posledného kilometra. Volgu som riešil napustením oleja do prahov. Po 2 rokoch sa porúčali, ale totálne.
Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 23:24
od eliott
Vosk je super na čistý plech, ne na zrezlý, tam musí mastnota. Somozřejmě s voskem, ale musí to zůstat mastné. Rez je porézní, póry musí nasáknout tu mastnotu...
Re: Konzervace podvozku
Napsal: 05 čer 2009 23:25
od DanoDEF
VencaZE píše:
... Chtěl bych to mít "na furt"

.
... kupit pozinkovany ram vyresistinovat ho a je klud.
Re: Konzervace podvozku
Napsal: 06 čer 2009 07:55
od tulda