Stránka 1 z 1

Vybitá baterie Freelander

Napsal: 21 pro 2009 10:44
od zbynek23
Pomooc!
Mám Freelander, jakmile klesnou teploty, tak mi nejde nastartovat. Je to benzíňák. Den s autem nejedu a nenastartuju.Někdy mi už nejde otevřít auto centrálem.Když jo, tak zasunu klíč, rozsvítí se kontrolky a když chci nastartovat, tak nic jen se ozývá cvakání. Auto už mi zlikvidovalo několik baterek. Známý automechanik už si taky neví rady. Vše přeměřoval, a prý to nic nežere. Dali jsme novou baterku a 14 dni to bylo ok. Teď zase. Dveře u spolujezdce nejdou centrálem otevřít.Máme zapadlý saplik.Může to mít na to vliv? Je divný že v létě je to v pohodě.Teď se mi to stává pořád. Díky moc za každou radu. Mám malý dítě, takže málo peněz a potřebuju spolehlivý auto. :(

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 21 pro 2009 11:41
od cesta
Nevím co všechno měřil,ale bylo by dobré změřit jak dobíjí,se zatěží(všechny spotřebiče nebo aspoň ty kritické,vyhřívání skla,ventilátor na 4 a bez zatěže + světla atd.) a naprázdo bez zátěže, měl by ses pohybovat od13,8 do 14,2V.Určitě by to nemělo jít pod 13,6V a méně.A pak změřit proud u zamčeného auta za klidu,nevím sice kolik ta elektronika žere,ale až budou nějaké hodnoty tak se z toho dá něco určit.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 21 pro 2009 11:55
od MadTom
Zamčené auto by mělo brát maximálně jednotky mA, jinak to baterku vybije při delším stání (pár týdnů). Dělali to i některá starší (cca 15let) CBčka a autorádia - udržovací proud aby si to pomatovalo poslední nstavení byl moc velký.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 21 pro 2009 12:00
od zbynek23
Ahoj, děkuju za odpověď. Předám mu instrukce a kdyžtak se ozvu. Ještě jednou dík.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 08:28
od BeerRudolf
Co se týká odběru v klidu bez zamčení tak nějakých 22mAh, po zamčení KLÍČKEM 28mAh, při zamčení DÁLKOU 230mAh :shock: . Když se totiž zamkne klíčkem tak se aktivuje pouze obvodový alarm a venkovní uzamčení, když se zamkne dálkou uzamčení je na super úrovni (dveře nejdou otevřit ani vnitřními kličkami) a hlavně se aktivuje hlídání vnitřního prostoru (není součástí všech výbav) a to je ta spotřeba. Takže já zamykám auto dálkou pouze venku při kratším rizikovějším stání, jinak pouze klíčkem a v garáži někdy nezamykám. Jestli budeš měřit odběry nezapomeň zatížit čidlo kapoty :wink:

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 08:35
od MadTom
Všechny hodnoty jsou docela dost - hlavně to zamčení dálkou - 230mA je naprosto mimo - vychází to na 8Ah denně, takže za týden je baterka totálně prázdná. Tam je něco špatně - buďto někde svítí nějaké světýlko, nebo ten proud po určité době spadne - může to být třeba po hodině a nebo je tam něco polámanýho. Rozhodně to není normální, aby když autem dojedu na letiště a za 2 týdny se vrátím jsem nemohl nastartovat.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 08:58
od BeerRudolf
Taky se mi zdálo divný že baterka je po týdnu prázdná, ale jak v Jihlavě u Hose tak v AMT v Praze při kontrolách tvrdili že u tohoto typu zabezpečení je to v pořádku, tak jsem se s tím naučil žít.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 12:18
od MadTom
V pořádku to určitě není - jestli je to originál alarm, tak se podívej do manuálu k auto, jestli tam něco takovýho píšou.
Před pár rokama jsem řešil konstrukci zařízení do auta a ty normy, které se týkají spotřeby z klidu jsou velmi přísné - 1mA už byla docela dost, většinou se šlo pod.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 14:23
od BeerRudolf
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=3627
Tady se to už řešilo,a něco málo přez 20mA má asi každej :?:

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 22 pro 2009 23:21
od Maxsel
BeerRudolf píše:http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=7&t=3627
Tady se to už řešilo,a něco málo přez 20mA má asi každej :?:
Ale těch 230mA je opravdu nějak moc...

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 23 pro 2009 09:41
od BeerRudolf
Souhlasím taky se mi to zdá moc :cry: , ale co s tím když dva autorizované servisy říkají že je to OK :evil: (mimochodem bylo to tak od nového). Jak už jsem se zmínil běžně zamykám klíčkem a dálkou jen vyjímečně a dá se s tím žít.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 23 pro 2009 10:57
od MadTom
Ještě jednou - je to v návodu k použití? Pokud ne, tak je to na reklamaci . Jestli teda už není pozdě. To že servis o něčem řekne, že je to normální neznamená, že je to správně a že to nemusí být konstrukční vada.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 23 pro 2009 14:16
od BeerRudolf
Co konkrétního máš namysli? V manuálu je pouze psáno pakliže vozidlo nepoužíváte každý den nebo pouze na malé vzdálenosti bude nutno dobíjet často baterii, dále popsány způsoby zamykání a co se aktivuje o spotřebách nic. Ale to jsem neviděl v žádném návodě, nehledě na to že návod na freelandera nepatří zrovna mezi kvalití technickou literaturu. U mne je problém že autem jezdím jen o víkendu a to ještě maximálně 70kilometrů, při každodenním provozu by se to zřejmě stačilo dobíjet. Auto už je po záruce.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 23 pro 2009 15:53
od MadTom
Přesně toto - oni o tom ví, tak to tam napsali a máš smůlu. Klasický postup, je to sice blbě, ale i tak to funguje, takže místo toho abychom to udělali pořádně (stálo by to peníze a čas), tak to napíšeme do návodu. V létě by mohl pomoci solární panel za předním sklem - dobíjel by baterii, v zimě nebo v garáži je to na houby.

Re: Vybitá baterie Freelander

Napsal: 24 pro 2009 14:28
od Maxsel
Jak je to v manuálu, tak to není chyba, ale vlastnost. :D To odněkud znám...