Stránka 1 z 1
SIII - motory
Napsal: 20 pro 2009 21:56
od vladaz
Ahoj,
vzhledem k tomu, že SIII na trhu vyskytuje s motory petrol i diesel (stejný objem 2286), zajímaly by mě vaše názory na rozdíly mezi motory - životnost, poruchovost, vhodnost pro tohle auto atd.
Díky
Re: SIII - motory
Napsal: 20 pro 2009 22:52
od iltis
Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 08:20
od kryten
iltis píše:Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Ne ne,benzín i diesel mají 3x uloženou kliku,bloky jsou naprosto stejné.Na 5x uloženou kliku se přešlo u SIII po r.1981,právě z důvodu praskání klikových hřídelí u diesel.
Diesel bych moc nedoporučoval,má dost slabý výkon,musel by být ve velmi dobrém stavu nebo nejlépe po GO aby se s ním dalo bez utrpení jezdit.
Jízda s benzínem je svižnější a přijemnější,motor nenáročný na údržbu,podle mého názoru.
k.
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 08:40
od Rover
a benzin je krásně tichoučký...
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 19:27
od Land Jirka
Já mám svého naftového chrochtáka rád (rv1974). Jen ten výkon chybí, ale zase žere do 10l.
Teď v těch mrazech startuje lépe, než kdejaké moderní auto, ale mám uloženku a najeto jen 67000km kupoval jsem ho s 40000 km
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 19:43
od tulda
5tkrát uložený byly tedy kliky jen na dieselu, nebo i petrol ?
Je to nějak patrný při běžným pohledu na motor ?
Jestli jo nemohl by někdo nafotit ?
Pardon za laické dotazy, ale stále se tu člověk dovídá něco nového a rád bych v tom měl jasno, dík za odpověď.
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 21:23
od iltis
kryten píše:iltis píše:Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Ne ne,benzín i diesel mají 3x uloženou kliku,bloky jsou naprosto stejné.Na 5x uloženou kliku se přešlo u SIII po r.1981,právě z důvodu praskání klikových hřídelí u diesel.
Diesel bych moc nedoporučoval,má dost slabý výkon,musel by být ve velmi dobrém stavu nebo nejlépe po GO aby se s ním dalo bez utrpení jezdit.
Jízda s benzínem je svižnější a přijemnější,motor nenáročný na údržbu,podle mého názoru.
k.
jo to je pravda,to je přesnější . Ještě se dá doplnit ,že benzín natočís klikou což u dieslu ani náhodou.
Re: SIII - motory
Napsal: 21 pro 2009 21:24
od Martin T
5x uložené kliky byly od roku 81 i u petrol.
U tříložiskového motoru byly kliky pro diesel z lepšího materiálu než pro petrol, ale stejně praskaly.
Re: SIII - motory
Napsal: 22 pro 2009 09:34
od kryten
Land Jirka píše:Já mám svého naftového chrochtáka rád (rv1974). Jen ten výkon chybí, ale zase žere do 10l.
Teď v těch mrazech startuje lépe, než kdejaké moderní auto, ale mám uloženku a najeto jen 67000km kupoval jsem ho s 40000 km
To je přesně o těch najetých mílích,teda kilometrech

Spotřebu neřeším u auta se kterým najedu ročně 4t.km a navíc není u benzína o moc větší(Vykulenec cca 13 litrů/100km)
k.
Re: SIII - motory
Napsal: 22 pro 2009 09:45
od kryten
tulda píše:5tkrát uložený byly tedy kliky jen na dieselu, nebo i petrol ?
Je to nějak patrný při běžným pohledu na motor ?
Jestli jo nemohl by někdo nafotit ?
Pardon za laické dotazy, ale stále se tu člověk dovídá něco nového a rád bych v tom měl jasno, dík za odpověď.
Je to poznat podle nálitků na spodní části bloku motoru na obou stranách.
Nafotit můžu někdy o svátcích až bude trochu času.
k.
Re: SIII - motory
Napsal: 22 pro 2009 11:28
od tulda
To by bylo super, díky.
Re: SIII - motory
Napsal: 22 pro 2009 23:21
od vladaz
Díky za názory, přestavoval jsem si, že to tak nějak bude...
Re: SIII - motory
Napsal: 17 led 2010 20:46
od tulda
Tak fotečky nejsou...., nevadí, třeba až se oteplí, že jo ..... / + prosící smajlík /