Stránka 1 z 2
Výměna žhavících svíček
Napsal: 29 zář 2009 19:00
od started
Čau,
hned jak se ochladilo špatně se mi startuje. Zkoušel jsem žhavičky a dvě nejdou. Nevíte někdo jak se mění žhavička za naftovým čerpadlem? Snad se kvůli výměně žnavičky nemusí vytahovat čepadlo. Jde o motor 2,0 DI 72kW. Předem díky za každou radu.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 29 zář 2009 21:35
od bajo433
Zial, ak chces vymenic zhavic za cerpadlom, tak tym cerpadlom musis pootocit a potom ho vratit spet.
ale bezne sa tento zhavic nemeni a chyta to dobre aj na tri zhavice. tak skus vymenit zatial len ten kt.ide vymenit a uvidis.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 29 zář 2009 22:31
od started
Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 02 říj 2009 22:24
od vlabar
started píše:Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?
moc bych se do toho nehrabal ... také jsem to řešil

někde jsem zde četl, že se pak musí dělat předvstřik a tak to nikdo nemění ...
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 04 říj 2009 20:59
od started
vlabar píše:started píše:Chtěl jsem to udělat tak, že vyměním jen ty tři přístupné. Ale studenej start furt není to pravé ořechové. A až bude např. -15 stupňů, tak to bude ještě horší. Nemáš nějakej podrobnější návod? Jak to s tím čerpadlem nejlépe udělat, abych nědělal něco zbytečně. Takže řemen z kliky na čerpadlo se nemusí sundávat? Stačilo by tedy vyndat všechny trubky čerpadlo-vstřiky, povolit čerpadlo a otočit jím?
moc bych se do toho nehrabal ... také jsem to řešil

někde jsem zde četl, že se pak musí dělat předvstřik a tak to nikdo nemění ...
Tak už jsem to čerpadlo vytáhl. Svíčka vyměněná. Ale.... Takové malé "ale" Řemenice na palivovém čerpadle je kluzně. Není tam vůbec klínek. Přesnou polohu hřídele z čerpadla a řemenice jsem si poznačil. Jen bych chtěl vědět jak by se to mělo nastavovat.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 15 pro 2010 00:21
od vlabar
tak nevím, nevím ... žhavičku za čerpadlem jsem neměnil (je absolutně mrtvá), zbývající tři jsou dobré. Start pod -10°C je fakt peklo, točím i na 5x než to chytne, baterka trpí
Je to opravdu tím, že nežhavím na všechny válce?
Někdo tvrdí, že to i na tři musí chytnout a že bude problém jinde, například ve vstřicích, že kapou či co ... Co vy na to?
V létě, přesněji do +5°C, startuji na první drcnutí ...
Jedná se o motor DI, baterka je nová - Varta 84Ah
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 15 pro 2010 07:02
od tagr

jo to by mohlo být zkus si do cca plné +- 50 litrů- nalít něco na pročištění vstřiků a ventilů a chtělo by to před delší cestou,aspoň 150 km aby se pěkně ,,umyly"

a pak uvidíš .
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 15 pro 2010 07:18
od MadTom
Pokud ti nefunguje jeden žhavič a motor už nemá nejlepší komprese, tak to může dělat problém se startováním. U starýho Escortu to s jedním vadným žhavičem dělalo kanonádu, jak se snažil chytnout. Ale to byl ještě motor s komůrkovým spalováním a ty na to byly trošku náchylnější. Pokud jsi to už neudělal, zkontroluj i ostatní žhaviče, jestli některý další neodešel a můžeš zkusit nažhavit dvakrát, než budeš startovat.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 01:13
od vlabar
Děkuji za reakce.
tagr píše:
jo to by mohlo být zkus si do cca plné +- 50 litrů- nalít něco na pročištění vstřiků a ventilů a chtělo by to před delší cestou,aspoň 150 km aby se pěkně ,,umyly"
a pak uvidíš .
A funguje to opravdu? Máš s tím osobní zkušenost? žiju v tom, že tyto produkty staví na placebo efektu.
MadTom píše:Pokud ti nefunguje jeden žhavič a motor už nemá nejlepší komprese, tak to může dělat problém se startováním. U starýho Escortu to s jedním vadným žhavičem dělalo kanonádu, jak se snažil chytnout. Ale to byl ještě motor s komůrkovým spalováním a ty na to byly trošku náchylnější. Pokud jsi to už neudělal, zkontroluj i ostatní žhaviče, jestli některý další neodešel a můžeš zkusit nažhavit dvakrát, než budeš startovat.
V mém případě točím a točím bez náznaku, že motor chytá. Jak jsem psal, motor po cca 5ti pokusech (točím motor i 5-8 sek.) nakonec nepravidelně naběhne, evidentně né na všechny válce, vyvalí se dým z vejfuku a po chvilce již běží normálně.
Několikrát žhavit jsem zkoušel, bez efektu.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 02:13
od tagr
vstřiky
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 07:13
od MadTom
Nepadá někde nafta? Pokud se při tom točení motorem ani nekouří z výfuku, tak tam taky nemusí jít. V zimě se většina komponentů zmrskne a někde to může začít netěsnit.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 10:11
od vlabar
MadTom píše:Nepadá někde nafta? Pokud se při tom točení motorem ani nekouří z výfuku, tak tam taky nemusí jít. V zimě se většina komponentů zmrskne a někde to může začít netěsnit.
no měl jsem zpuchřelé a děravé hadičky přepadů mezi vstřiky, nafta tekla po motoru dolů. Nyní vyměněno, ale starty jsou stejné.
Nechám kouknout na vstřiky jak píše TAGR. Originál jsou tam nějaký BOSCHe?
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 11:53
od vlabar
tak bych snad ještě doplnil,
ráno jsem opět útrpně nastartoval (v noci bylo i k -17°C), jdu škrábat okna a hle, auto po chvilce chcíplo. Tedy opět nastartuji a jdu zase škrábat. Po cca 5 minutách se vydám na cestu, auto jede normálně a po 500m chcípne, nastartuji a snažím se pokračovat, auto neaguje na plynový pedál, vůbec nejde do otáček ... po cca 300m již jede normálně.
... tipl bych na zamrzlou naftu, ALE po loňských zkušenostech jsem před tankováním dle návodu naředil odzkoušeným aditivem do -20°C, kupovaná nafta byla taktéž do současného podnebí (dle sdělení pumpaře i samolepek na stojanu) ...
... tak fakt nevím
Zanesenej palivovej filtr, zanesené čerpadlo, zanesený celý okruh pal. systému, vadné vstřiky ... ???
Auto jezdí v létě jak z praku, na 2t akceleruje více jak dobře, spotřeba 7-8 litrů, tedy dle všeho vše v normálu.
Edit: Snad bych ještě doplnil, mám sundané to polstrování z haupny, nějaká kuna ho před x-lety zlikvidovala ... že by to fungovalo jako čepička do zimy a motor mi promrzá na kost ... asi blbost, že
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 12:18
od macejky1
To co popisuješ bude zamrzlá nafta. Vyměň filtr a jestli chceš mít větší klid tak si tam dej filtr se 4-mi vývody ( třeba z nějakýho VW ). Pak se ti bude ohřátá nafta z motoru vracet přepadem do nádrže přes filtr a ten se tím bude neustále ohřívat.
Loni jsem taky zamrznul i když jsem používal aditiv. Pak jsem si pozorněji přečetl návod a zjistil jsem, že při teplotách okolo -20°C se má dávat dvojnásobek aditivu. Od té doby jsem měl pokoj.
A ještě k těm žhavičkám. Není pravda že ten 4 žhavič nikdo nemění. Já ho teda měním a doporučil bych to i všem ostatním. Je sice potřeba pohnout s čerpadlem ale ve slušném servise ti to čerpadlo rovnou i odzkouší na stolici a pak znovu nastaví. Stojí mě to vždycky jen asi o 300,- Kč navíc. ( ale je pravda, že kluk co se mi smí hrabat v motoru je kamarád a má servis velkej a vybavenej ).
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 12:26
od macejky1
V mém případě točím a točím bez náznaku, že motor chytá. Jak jsem psal, motor po cca 5ti pokusech (točím motor i 5-8 sek.) nakonec nepravidelně naběhne, evidentně né na všechny válce, vyvalí se dým z vejfuku a po chvilce již běží normálně.
Několikrát žhavit jsem zkoušel, bez efektu.
Tohle vypadá na padání nafty. Taky jsem to řešil a zjistil jsem že nedrží zpětný ventil přímo v čerpadle. Nakonec to vyřešil elektroventil umístěný na hadici přívodu nafty hned pod čerpadlem. Součástka za 800,- Kč a už dva roky je klid.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 20:34
od vlabar
děkuji za reakce.
Nepochopil jsem co je míněno "padá nafta". Měl jsem za to, že myslíte nějaký únik. Překontroluji tedy to čerpadlo.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 16 pro 2010 20:50
od MadTom
Padá nafta - tím je míněno, že pokud motor neběží, tak by se nafta v čerpadle a všech trubkách neměla pohybovat - jsou na to různé zpětné ventilky a podobně. Když nefunfují, tak nafta může díky gravitaci vytéct z trubky co je mezi čerpadlem a nádrží zpátky do nádrže. Tím se tam udělá bublina a je hotovo. Všechny naftové vstřikovací systémy musí být bez bublin - proto se odvzdušňují. Starší na to měly ruční pumpu, nové se odvzdušní sami - točením motoru startérem. A v zimě je to problém.
Celé je to proto, že nafta s musí před vstříknutím do válců stlačit, kapalina tj. nafta je nestlačitelná, tak pouze naroste tlak a v určité chvíli se nafta přes vstřikovač vstříkne do válce, pokud je tam ale bublina, tak ta stlačitelná je, tlak nenaroste a nafta se nevstříkne.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 17 pro 2010 08:56
od macejky1
Zjednodušeně řečeno když ti při stání auta vyteče nafta z čerpadla a hadic zpátky do nádrže tak musíš o hodně déle startovat. Protože chvíli trvá než se zase hadice a vstřikovací čerpadlo naplní.
Zkusit můžeš třeba tohle. Nech auto stát několi hodin ( 10 - 20 ) a zkus nastartovat. Jestli ti to bude trvat dlouho tak to hned po nastartování zase vypni. Počkej cca 0,5 - 1 hodinu a zkus znova nastartovat. Jestli ti to chytne hned tak ti na 90% padá nafta. Protože motor je v obou případech stejně studený. a jediný rozdíl je v době po kterou ti auto stálo.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 17 pro 2010 13:12
od vlabar
MadTom píše:Padá nafta - tím je míněno ...
Děkuji za vyčerpávající odpoveď. Myslím, že to bude na 99% právě ono.
Najdu TO předmětné čerpadlo v nádrži?
U DI již žádné další mimo vysokotlakého v motoru není? Někde jsem tu četl, že TD4 ho mají někde u LZ kola ...
macejky1 píše: ... Nech auto stát několi hodin ( 10 - 20 ) a zkus nastartovat ...
Vyzkoušel jsem a je to dle tvého předpokladu. Na druhý start po 1,5 hod startuje ihned. Což potvrzuje domněnku padající nafty.
Pánové moc díky.
Re: Výměna žhavících svíček
Napsal: 17 pro 2010 16:21
od dzordzi
Najdu TO předmětné čerpadlo v nádrži?
U DI již žádné další mimo vysokotlakého v motoru není? Někde jsem tu četl, že TD4 ho mají někde u LZ kola ...
No čerpadlo v nádrži neni a ani nikde nehladaj!!!! jediné čerpadlo je na motore alebo jedine tie gumové dotláčadlá pri filtri.