Čerpadlo paliva TD4
Napsal: 24 lis 2006 15:24
Všichni kteří máte TD4kový motor, chtěl bych Vám dát jednu radu.
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť. S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů
Pokud možno nevyjíždějte úplně nádrž. Jak se vám rozsvítí kontrolka u palivoměru - hladové oko vyhledejte co možná nejdříve čerpací stanici a dotankujte si naftu.
Ti více znalý jistě ví proč.
V nádrži se nachází vysokotlaké čerpadlo, které je mazané a možná i chlazené naftou. Pokud máte málo nafty čerpadlo může být za určitých okolností špatně nebo vůbec promazáno naftou. Třeba vjedete do táhle zatáčky, ...atd. a palivo se odleje mimo sací koš čerpadla, pak dojde k nasátí vzduchu a čerpadlo přestane být mazáno. Přitom dojde k jeho přidření nebo zadření. Pokud máte málo paliva tak čerpadlo začíná být více slyšitelné, a pokud i po doplnění paliva hlučné zůstavá, je většinou už pozdě a je otázka času kdy odejde do věčných lovišť. S příchodem zimního období nezapomínejte na přísadu do paliva proti zparafínování nafty, dobré jsou např. Castrol TDA nebo ELF Stopogel.
Přeji spoustu šťastných kilometrů