Stránka 1 z 1

Koupě staršího Defendra

Napsal: 03 úno 2007 23:59
od Farmář
Prosím o rady na co si dát pozor při koupi staršího Defendra. Podle dosavadních informací (hlavně díky tomuhle fóru) mám představu, že by to byla 110 s motorem 300 tdi, individuální dovoz nejspíš z Německa. Všeobecný rady o koupi staršího auta znám, jde mi o specifika tohohle auta.

Re: Koupě staršího Defendra

Napsal: 05 úno 2007 09:11
od erik
Farmář píše:Prosím o rady na co si dát pozor při koupi staršího Defendra. Podle dosavadních informací (hlavně díky tomuhle fóru) mám představu, že by to byla 110 s motorem 300 tdi, individuální dovoz nejspíš z Německa. Všeobecný rady o koupi staršího auta znám, jde mi o specifika tohohle auta.
Ja bych tu tvoji otazku rozsiril zda 90tku ci 110tku
90tka je jasne lepsi v lese, horskem a clenitem terenu ,tezkem a nejtezsim terenu
110tka je lepsi na delsi cestovani, na kluzkem terenu drzi lepe stopu a hlavne v poustnim pisku
Co je lepsi?
mit 90tku a 110tku
S 300 souhlasim-
A na co si mas dat pozor?
Ja bych nebral auto vybavene na tvrdy offroad. LR Defender je pro Zapadaky stylove auto a vetsinou maji vlastnosti auta noveho. U nas jsou to auta pracovni anebo offroadove ci expedicni , urcite opotrebovanejsi

Napsal: 05 úno 2007 16:29
od Martin_H
Dobře bych auto prohlídnul co se koroze týče - věnuj se nejen spodku, ale třeba koukni na stav pátejch(třetích) dveří, zkontroluj spodek u předních dveří - kovovej rámeček dost často drží jenom barva - blbě se to opravuje.
Vůbec bych korozi věnoval pozornost, všichni to přecházej mávnutím ruky - auto je z hliníku - tak přeci nerezne! Kecy, kecy, kecy .......
Když budeš mít možnost, zajeď před koupí s autem do myčky, abys zjistil, jak moc do něj teče ( a poteče :D )
Dál bych ( z vlastní zkušenosti ) zkouknul vůle na kardanech, potažmo vůle u převodovky. Obhlídnul bych si eště stav poloos a unašečů - někdy je vakl i tam. Další mí zkušenosti souvisí s motorem, ale jelikož plánuješ 300Tdi a ne TD5, tak mlčim. Nevím, jestli je to i u 300Tdi ( otázka pro Admina ), skoukni turbo ( ideálně hadici se vzduchem kvůli oleji v ní)
Jinak je auto v pohodě - pokud přistoupíš na "defenderovský standart co se pohodlí týče" :D

Napsal: 05 úno 2007 16:30
od Rover
Farmář: dobře jsi vybral, tohle je nejlepší volba, mechanicky nesmrtelné auto... Vyzkoušek jestli funguje redukčka, koukni jestli nejsou vyrezlé "chromové koule" na přední nápravě, kontrola koroze rámu a hliníkových součástí, někteří Defendři jsou na tom dost tragicky... Potom klasická prohlížečka jako u každého jiného auta. Dej vědět jak jsi dopadl

Napsal: 05 úno 2007 18:04
od Admin
U některých TDiček, pokud došlo k přehrátí, např. praskla hadice, či začal téci chladič, je hodně pravděpodobné, že bude hlava na výměnu. Pár spařených jsme už na servisu taky měli. Poznat se to moc nedá. 4lověk má buď štěstí nebo smůlu.
Turba na 300Tdi nejsou moc poruchové, pokud nemají popraskané tělo, dají se za slušný peníz v Rema Turbo zrepasovat.

Napsal: 09 úno 2007 17:19
od Luboš M.
Admin píše:U některých TDiček, pokud došlo k přehrátí, např. praskla hadice, či začal téci chladič, je hodně pravděpodobné, že bude hlava na výměnu. Pár spařených jsme už na servisu taky měli. Poznat se to moc nedá. 4lověk má buď štěstí nebo smůlu.
Turba na 300Tdi nejsou moc poruchové, pokud nemají popraskané tělo, dají se za slušný peníz v Rema Turbo zrepasovat.
A prosim te jak poznas ze je praskla hlava a ne tesneni? Páří to z výfuku? Olej ve vodě? Nebo???

Napsal: 13 úno 2007 18:23
od Admin
Luboš M. píše: A prosim te jak poznas ze je praskla hlava a ne tesneni? Páří to z výfuku? Olej ve vodě? Nebo???
Jde to poznat velice špatně. Většinou ty zákazníci přijeli, že jim prdla vodní hadice, nebo ztratili víčko od expanzky,.. atd. Může se to projevit na ztrátě vody, nebo tvrdých vodních hadicích. Jednou bylo slyšet při běhu motoru na volnoběh takové podfukování nebo foukání z pod hlavy. Bylo tam oproti klasickýmu klapotu něco na víc, co tam nemá být.

Napsal: 22 úno 2007 21:06
od Farmář
Děkuji všem za reakce na moje téma
Defendra nebudu kupovat v nejbližší době, protože mi ještě chybí nějaká ta částka aby na něj bylo. Postupně ale sháním informace, protože Defendr je můj sen už od klukovských let a rád bych si ho splnil.
110 chci protože mám rád větší auta a často i vozím dost nákladu někdy i lidí, takže 90 se mi zdá trochu malá. Defendrovského pohodlí se nebojím a počítám s ním. To se mi na tom autě právě líbí, že maximálně jednoduché. Jednoho jednoduchého offroada už mám, jen ho je dneska už škoda používat na denní ježdění.


Ještě mě v napadlo pár dotazů:

- Kolik najetých kilometrů je u staršího Defendra ještě v pohodě a kolik už je na pováženou (teda samozřejmě za předpokladu nepřetočeného tachometru…)?

- Jak je to s dovozem z Británie a případnou přestavbou na levostranné řízení. Jak moc je to reálné a kolik taková přestavba může stát, co přihlášení takového auta… nebo to je celé blbost?

- Co koupě havarovaného Defendra někde v cizině a jeho oprava v Čechách?

- Možná hloupá otázka jak je to u Land Roverů se závity? Jsou tam metrické nebo Whitworthovy, nebo jsou různé verze podle toho kam bylo auto určeno?

- Otázka nejspíš pro Admina kolik stojí taková nová hlava při případném „spařeném“ TDičku?

Napsal: 26 úno 2007 11:14
od Admin
Farmář píše:Ještě mě v napadlo pár dotazů:

- Kolik najetých kilometrů je u staršího Defendra ještě v pohodě a kolik už je na pováženou (teda samozřejmě za předpokladu nepřetočeného tachometru…)?
To je dost relativní pojem. Může mít 150.000 a je na odpis, nebo 250.000 bude vpohodě. Záleží kdo jak se k němu choval a jaký měl servis.
Farmář píše:- Jak je to s dovozem z Británie a případnou přestavbou na levostranné řízení. Jak moc je to reálné a kolik taková přestavba může stát, co přihlášení takového auta… nebo to je celé blbost?
Moc práce a peněs s dost nejistým výsledkem.
Farmář píše:- Co koupě havarovaného Defendra někde v cizině a jeho oprava v Čechách?
Pokud koupíš za dobré peníze, určitě se to vyplatí opravit.
Farmář píše:- Možná hloupá otázka jak je to u Land Roverů se závity? Jsou tam metrické nebo Whitworthovy, nebo jsou různé verze podle toho kam bylo auto určeno?
Metrické a palcové
Farmář píše:- Otázka nejspíš pro Admina kolik stojí taková nová hlava při případném „spařeném“ TDičku?
Jenom hlava 25.000,- + ostatní díly. Odhadem celkem s prací tak 38.000,-