Stránka 1 z 1

oleje - alternativy

Napsal: 17 bře 2009 14:58
od Peddy
zdravím všechny kolegy,
chystám se měnit oleje v hlavní převodovce a v zadním diferáku, a přestože jsem pročetl celé fórum, prosím o radu:

1) předepsané balení Texaco MTF94 nemůžu sehnat (a rozlévaný ze sudu nechci), nabízejí mi od Shell se specifikací 75W/80 - je to vhodná alternativa? u MTF94 totiž žádná čísla nejsou, tak nevím

2) do zadního diferáku mám předepsaný 80W/90 a Admin v přehledu náplní tady píše, že to má být 75W/90 - tak který údaj je ten správný?

díky

Napsal: 17 bře 2009 18:12
od Maflik
zkus Oleje.cz a tam najdeš podle specifikace oleje nebo různý funknční altarnativy.já tam mám nalitý od valvoline syn pover gear TDL 75w90 a pohoda.má to samou specifikaci jak originál

Napsal: 17 bře 2009 20:22
od Peddy
Maflik píše:zkus Oleje.cz a tam najdeš podle specifikace oleje nebo různý funknční altarnativy.já tam mám nalitý od valvoline syn pover gear TDL 75w90 a pohoda.má to samou specifikaci jak originál
díky za reakci, ale to mluvíš o oleji do IRD, tu mám vyřešenou; jde mi o náhradu za MTF98 do hlavní převodovky, resp. jaká je to číselná specifikace; a za druhé ten rozdíl v údajích admina a výrobce pro olej do zadního diferáku (75W nebo 80W ?)

Napsal: 17 bře 2009 20:47
od Maflik
ja to nalil všude.stímdle olejem nic neskazím.lije se aji do Scanijí tak tak free muže jen brumlat.

Napsal: 18 bře 2009 11:19
od Hunter
No ja bych to vsude nelil, do te prevodovky se skutecne vsude doporucuje jen MTF94, a to i na UK forech. Ta prevodovka je na to dost nachylna.

Parametry onoho MTF94 by měly být tyto:
***********************************
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval

KEY PROPERTIES
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190

Napsal: 18 bře 2009 16:39
od janicko

úúúúááááá

Napsal: 18 bře 2009 18:32
od Peddy
chlapi, díky moc za vaše odpovědi;
těch informací o specifikaci MTF94 teď mám už tolik, že mi z toho jde hlava kolem ještě víc - shrnuji:

MTF94 = 75W/80 (uvádí Hunter)
MTF94 = 70W/80 (údaje z UK stránek)
MTF94 = 75W/90 (tuto alternativu uvádí stránky Valvoline)
MTF94 = 75W/85 (tuto alternativu nabízí Castrol SMX-S)

tak co vy na to?
kolik toho můžu pokazit, když sáhnu po jedné z těchto alternativ?

Napsal: 19 bře 2009 00:57
od Hunter
Tady najdes popis, kde je mj. uvedene SAE 75W-80W API GL4:
http://www.texaco.pl/

A jinak:
Rover MTF 94

Normy i zatwierdzenia
Olej Rover MTF 94 zalecany jest do stosowania w modelach Rover wyposażonych w skrzynie biegów PG-1 (45, MGF) lub skrzynie Getrag 283 (75), a także w skrzynie R65 konstruowane od połowy 2000 roku (25, 45). Może być także używany do smarowania ręcznych skrzyń biegów wszystkich pojazdów marki Landrover.
Dodatkowo Rover MTF 94 może być również stosowany w ręcznych skrzyniach biegów samochodów marki Honda.

Napsal: 19 bře 2009 01:01
od Hunter
A napr. ruzne nahrady jsou uvadene tady:
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... y-oil.html

Napsal: 19 bře 2009 01:03
od Hunter
Ale proc si proste nekoupis ten MTF94 u Admina :wink:

hotovo

Napsal: 25 bře 2009 22:19
od Peddy
tak a je to, vrazil jsem tam to, co psal Hunter - diky moc :) ;

mimochodem, nevedel jsem, ze zadni diferak se neda vypustit, ale jen dolit; vypustak tam proste neni :shock:

Napsal: 25 bře 2009 22:25
od Hunter
Je to tak, zadni dif lze vypustit jedine rozpulenim, pak pretesnit a zase slozit a nalit novy olej, pekna otrava :x

Re: hotovo

Napsal: 25 bře 2009 22:30
od vladob8
Peddy píše: mimochodem, nevedel jsem, ze zadni diferak se neda vypustit, ale jen dolit; vypustak tam proste neni :shock:
Pisu ze sa ma odmontovat ten cely zadny plechovy dekel, co sa mi zda pekna pakaren, tak som olej hned po jazde vytiahol velikou striekackou a hadickou. Noveho oleja tam islo predpisane mnozstvo, tak spokojnost.

Napsal: 26 bře 2009 10:55
od Hunter
No kdyz ono je opravdu lepsi to rozpulit (jak pises sundat ten plechovy dekl) a olej klasicky vypustit. Pokud to jen vycucnes, muze tam zustat bordel.

Re: oleje - alternativy

Napsal: 17 čer 2011 10:10
od FRANK
Uvádím pro zajímavost řešení problematiky oleje do hlavní mechanické převodovky Freelander z fóra majitelů LR v Rusku. Také tam stále diskutují jak je to s výrobkem Texaco MTF 94 a náhradou. Jeden majitel tam píše,že navštívil dva firemní servisy LR ( patrně značkové) a převody plní Castrolem SMX-S, který je na trhu i u nás. Divil se ,že všude se v příručkách píše pouze MTF94 a podle ostatních servisy v Rusku pracují s Castrolem, Mobilem ,Shellem,které jsou dostupnější i v malém balení než MTF94.Jinak mají na jejich fóru náhrady všech náplní.