Stránka 1 z 3

Nápravy z hlítky

Napsal: 08 bře 2009 22:17
od harvy
Vím že teď asi pořádně šlápnu do vosího hnízda. Někde jsem se dočetl že se nechají napasovat nápravy z hlítky na disco. Důvody(zadní má uzávěru , mužu je mít za levno a prý vydrží všechno ) discu když implantuju uzávěru tak prý odchází poloosy atd nehledě na cenu uzávěry která je vyšší než cena za obě nápravy z trola.Máte s tím někdo zkušenost ? Já vím že jsem právě udělal landroveráckej hřích :cry: snad mi odpustíte :?:

Napsal: 08 bře 2009 23:07
od noe
Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?

Napsal: 08 bře 2009 23:13
od Sláma Karel
Mám to na Mammutu a Mammutce. Jde to předělat vcelku dobře. Budeš muset dát velká kola protože to má o hodně kratší převody. Chce to tak 35ky jinak se dost točí motor. Kardany ti budou vibrovat. Budeš zůstávat vyset na diffech, protože jsou větší a nejsou za sebou, ale jeden vpravo a druhý uprostřed. Jsou taky o dost těžší ty nápravy.

Že vydrží všechno je pěknej kec. Zadní uzávěrka ti bude při používání odcházet. A když máš přední uzávěrku jako já tak přední klouby praskají ostošet. Zničí vždycky i přední poloosu. Teď mému kamarádovi co to má taky na RRC praskla zadní poloosa. Patrol má tak zdechlej motor, že to asi neumí rozbít.

Já to tam dával v dobách, kdy jedno ARB stálo kolem 45tis a 10tis kompresor. Sice jsem obě uzávěrky měl, ale o nějakých pevnostních poloosách nebo kloubech tenkrát nevěděli ani v Anglii. Takže jsem uvěřil těm Patrolistům a dal je tam. Koupil další ARB do přední z patrola a hned na první vyjížďce jsem urval kloub. Říkám si asi byl špatnej tak ho vyměním a další vyjížďka další kloub. Potom dvakrát vyčesaná zadní uzávěrka i když tam mám podtlakový zásobník. Od té doby s tím jezdím jak posraný a dávám si velký pozor abych náhodou neměl přední kola v nějakým větším rejdu a když dávám zadní uzávěrku tak popojíždím sem a tam abych si byl jestý, že je určitě zaskočená. Stejně už pěknejch pár kloubů (tim pádem i poloos) prasklo. Samý sraní. Kardany vibrujou, vepředu mám sice dvojkříž, ale stejně zadek dělá pořád bordel.

Teď už bych to nikdy nedělal.

Na Mammuťátku už mám normálně nápravy origo. Jsou v nich ARB uzávěrky pevnostní poloosy a klouby a mám klid.

Asi budu předělávat zpátky i Mammutku, pokud tam nepůjdou portálové nápravy.

Nevím za kolik je umíš sehnat ty nápravu z Patrola ale obě uzávěrky i s kompresorem se dají pořídit už do 40 tis a je to bez práce a vopruzu. Pokud ti stačí jenom zadní (přední by jsi musel na patrola stejně kupovat) a koupíš zadní tvrzené poloosy tak jsi v tom i s kompresorem tak do 30tis. Takže to nebude o tolik dražší než patrolí komplet nápravy s úpravami. Nemluvím o těch větších kolech aby se stím dalo jezdit.

Toť moje 9ti leté zkušenosti s nápravami patrol na LR.

K

Napsal: 08 bře 2009 23:42
od harvy
Velice děkuju za vyčerpávající odpověď asi se na to vy... holt budu muset udělat go nápravy :evil:

Napsal: 08 bře 2009 23:45
od harvy
noe píše:Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?
Hlídka nebo "(hlítka)" překlad slova patrol

Napsal: 08 bře 2009 23:49
od noe
Jj dík, už mi to seplo :lol: . Že mi to ale trvalo.

Napsal: 09 bře 2009 08:12
od malda (maldama)
harvy píše:
noe píše:Ahoj, možná, že jsem neznalec, ale z čeho že?
Hlídka nebo "(hlítka)" překlad slova patrol
Jo, to je logicky odvozeno...

Napsal: 09 bře 2009 17:03
od discoverydejf
Ahoj

tuhle úpravu zrovna dělám pod svoje disco. Já si nemyslím,že to je zas až tak jen negativní jak píše Karel (má s tím svý zkušenosti a jasně že velký).Jde taky o to,jak moc ale jezdíš brutal a nechaváš mozek doma.Já to dělám proto, že docela dobře jde udělat ze zadního difu patrola uzávěrku dopředu,takže budu mít obě a stačí na to podtlak z auta a nepotřebuješ kompresor(trol je tak konstruovanej).Samozřejmě, že trolí uzávěrka (provedení) je horší než ARB bez diskuze.Ale funguje dobře.Osobně jsem jezdil na trolech a neměl jsem s tím žádnej problém.Větší kola určitě - má Karel pravdu.Jde to spočítat podle převodů.Trol je pomalejší na difu.Má zas větší sílu na difu..proto třeba praskání poloos.S tím ale souvisí že 35 je moc velký kol na jakoukoli nápravu,která neni udělaná a s pevnostníma vnitřkama.Myslím že 33 je úplně dostačující.Pojede to pomaleji..to jo..ale nejsme závodníci že.Já spočítal kolem 12km/h pomaleji při 33 a 5ti kvaltu disco manual.Pokud bys chtěl vědět podrobnosti, tak se klido ozvi - mám to zrovna ve vývinu.Kardany a jejich vibrace budou pravdepodobně zpusobené zvednutím a nevyrovnáním ploch uchycení kardanu dif x převodovka. Ty totiž vibrují i když zvedneš normální auto a nevíš co jak funguje.(natočení nápravy).Takže musíš stavět s hlavou. Určitě to není úplně s prstem v nose, pokud to chceš mít opravdu kvalitně. Já taky čekám ,že se u mě projeví nějaká ta chyba z neznalosti něčeho ale....to nás přece baví...se v tom rejpat ne?
Ber to jako názor zase trochu jinej a udělej si na to svůj.Ještě chci říct že jsem totální odpůrce keců typu trol je na hovno nebo landak je hroznej protože zrovna ted třeba toyota je nej a kdo ji nemá je out.Každý má svý pro a proti a každej ať si jezdí co mu vyhovuje nebo se mu líbí..hlavně když je dobrá nálada.. :D
Dejf

Napsal: 09 bře 2009 17:33
od Sláma Karel
Dejfe věř, že 33 tam mám já na Mammutce a ty klouby praskají. U mě je to terénem a velkou váhou. I ta zadní uzávěrka je tou váhou. Tomu věřím, ale praská to. Takže to nevydrží všechno.

Ty 33ky budou hrozně točit motorem uvidíš. Já tam mám mezinápravu ze starého RRC tříkvalta automata, která je 1:1,003 a ten motor se na dálnici hodně točí. Když jsem tam měl standartní Disco 1:1,222 tal s tím nešlo po dálnici vůbec jet. Sice je pravda, že mám automat a ten točí o trochu víc, ale uvidíš, že to bude problém. Nápravy si taky můžeš nastavovat jak chceš a budou ti ty kardany vibrovat. My jsme to předělávali třikrát. Přední kardan to vyřešil dvojkříž, ale zadní když je novej tak nevibruje a jak získá jen trochu vůli asi 2tis km tak začne vibrovat. Jedině tam dát dozadu taky dvojkříž.

Další věc je cena. Oba víme za kolik si ty nápravy ode mě kupoval a to jsi ještě dělal generálku a špatné uzávěrky jsem ti dával jiné protože se známe, ale když tu nápravu koupí od někoho cizího tak má smůlu, když ta uzávěra bude vyčesaná.

Takže taky klidně udělej nějakej rozpočet na kolik tě ta přestavba zhruba vyjde bez práce, protože tu si děláš sám. Ať si lidi můžou vybrat.

K

Napsal: 09 bře 2009 21:43
od eliott
A když už jsme u těch trolích náprav, je třeba si ovědomit, že přední náprava má ''koule'' přivařené k nápravě, takže když vyreznou, je jakákoli oprava jen provizorní.

Napsal: 09 bře 2009 23:19
od discoverydejf
Jo Karle to je samozřejmě pravda, že ta cena se taky vyšplhá. Mě teda kvůli té přestavbě na uzávěrku dopředu (výroba poloos). Jelikož to dělám dlouhodobějc ,tak ty ceny budu hůř dohánět v paměti, pokud by to někoho zajímalo ,tak můžu ten rozpočet zkusit udělat. Co se týče tý spolehlivosti, tak já jsem měl s trolíma nápravama prostě dobré zkušenosti takže to chci zkusit. To uvidíme.Při nejhorším to vždycky půjde vrátit zpět. A co se týče těch polokoulí - tak tam je to pravda.To japonec nedomyslel :D
Ty kardany vycházím z mých zkušeností a z toho jak jsem to vyřešil.Protože vždy , když jsem zvedl nějaké svoje auto tak ten problém začal.A pak jsem zjistil,jak správně má kardan fungovat.Tak jsem měřil a pootáčel nápravou až i na zvedlém krátkém trolu vibrace přestaly.

Napsal: 09 bře 2009 23:24
od discoverydejf
Jo, já bych taky nerad , aby to vyznělo že to nějak někomu nutim nebo extra chválim.Jen že se tady na to téma otevřela diskuze a zrovna to řešim, tak jsem přispěl se svou troškou do mlýna. Závěry budu dělat až to pořádně vyzkoušim :)

Napsal: 09 bře 2009 23:42
od Sláma Karel
No však jo. Vždyť se známe ne? To je dobře, že tu lidi mají názory více lidí. K

Napsal: 10 bře 2009 06:57
od karel
discoverydejf píše:Ty kardany vycházím z mých zkušeností a z toho jak jsem to vyřešil.Protože vždy , když jsem zvedl nějaké svoje auto tak ten problém začal.A pak jsem zjistil,jak správně má kardan fungovat.Tak jsem měřil a pootáčel nápravou až i na zvedlém krátkém trolu vibrace přestaly.
Jen drobný postřeh, je třeba brát v úvahu i to, že u Patrola si na silnici rozpojíš volnoběžky na náboji kola a vyřadíš pohon předku v přídavné převodovce, takže o nějakém vibrování předního kardanu nemůže být řeč, ale u LR je vše trvale poháněno a tudíž ty kardany musí mít správné úhly.Jinak přeji hodně zdaru

Napsal: 10 bře 2009 10:53
od discoverydejf
No právě....o tom jsem mluvil, že je důležité ty kardany správně usadit..tzn naštelovat správně nápravy.Zadní je celkem jednoduchá, ale přední bude trošku hoňka zase kvůli správnému záklonu svislého čepu.Ten dif je už nějak natočenej a nemůžeš ho dát přesně podle převodovky jak se ti zachce jako zadní nápravu.Ale disco má taky přední dif x výstupu z převodovky v jiné rovině (nejsou rovnoběžné) a nevibruje takže to snad zas takovej problém nebude když se zachová stejné posazení.A pak je ještě ten dvojkříž,kterej to dost řeší.Zatím mám disco zdvihlé klasika 2" ,přední kardan je jednokříž a neděje se nic.A po stavbě bych chtěl tuhle výšku zachovat tak se furt chlácholím, že by to mělo klapnout :D

Napsal: 10 bře 2009 15:37
od harvy
Když jsme utěch koulí proč je nedělají z nerezu :idea: by to možná nebylo k zahození :?:

Napsal: 11 bře 2009 00:09
od eliott
Nerez nemá takovou pevnost jako ocel...

Napsal: 11 bře 2009 22:24
od default
Pokud se nemýlím tak nerez je tvrdší než běžná ocel. Tvrdší ovšem neznamená pevnější na namáhání

Napsal: 11 bře 2009 22:37
od Stavros
je to cely mazany, tak neni duvod to delat z nerezu

Napsal: 11 bře 2009 23:50
od eliott
Je to sice mazaný, ale za pár let je to shnilý jak kdyby se to válelo v kopřivách. Viděl jsem úplně vyhnilý koule na 2,5 roku starém Patrolu se 180000 km.