Jasně...píšete to všichni podobně. Jde o převahu povrchu po kterým se pohybujeme. Na silniční provoz mám výhradně zimáky. Kvůli minimalizaci pravděpodobnosti naprostého pocitu bezmoci třeba na dálnici D1 při 150km/h kdy to začne před bouračkou najednou všechno bzdit (zažívám několikrát za rok...vždy v levém pruhu ) Na rekreační offík a občasnou silnici stačí M+S nebo AT, no a na blbnutí do terénu MT a pro přesuny ve sněhu řetězy. Myslím, že to je hlavně o osobní odpovědnosti. Pokud si díky úspoře pár tisíc korun nabijeme držku sami, je to naše blbost. Ale pokud někoho zmrzačíme nebo zabijeme, je to moc špatný. A každý víme, že v autě který má 2 tuny je riziko že zraníme ty okolo sebe dříve než sebe vždycky větší. Proto přezouvám, i když jsem línej a je to opruz. Za pocit, že jsem udělal maximum proto, abych třeba nerozmajznul děti na procházce někde na přechodu u mateřský školky, když mi tam vjede opilec na kole...mi to stojí. Myslím u toho i na ty svoje.....
Kua sem se nějak rozkecal... Se tady vlastně píše co se dá s jakými gumami vyjet...sorry
univerzaly vz. zimne, resp. Free vz D2
Moderátor: Acon
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zima
Také to používám, zvyk je zvyk.Neklan píše:Oprášil jsem starou dovednost brždění levou nohou při současném mírném přidávání plynu a funguje to bezvadně, pak totiž ten pohon 4x4 i při brždění má nějaký přínos.
Když se to naučíš pořádně a dá se do toho cit, je prokázáno, že brzdná dráha na mokru, je kratší, než u auta s ABS a to je na pováženou !
V okruhových a rallye kurzech, se tato metoda učí...
Cyril: Napsal jsi to správně. Není to jen o kecání. Stejně jako v bahně, i na silnici, platí to "o těch gumách". Ono někoho "zvalchovat" a pak si to vyčítat...................
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu