Stránka 1 z 1

300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 16 led 2025 14:09
od horsik
Mám je takto v Defu. Máte někdo zkušenost s údržbou? Třeba mazáním? Diky

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 16 led 2025 15:04
od Jenda91td4
300tdi má řemen

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 16 led 2025 15:39
od JulieZvire
Byla verze i s ozubenými koly. Dokonce se to snad prodávalo jako přestavbový kit.

Jan...

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 16 led 2025 15:50
od Jenda91td4
Pardon jak to neni origo tak to neznam .
rozvody kola 300 tdi.jpg
rozvody kola 300 tdi.jpg (19.69 KiB) Zobrazeno 12099 x

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 16 led 2025 16:08
od horsik
Jj, m místo řemene ozubený kola. . Na sucho.Jse o to, jestli taka být

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 17 led 2025 13:55
od Jenda91td4
Nic jsem tomu nenasel jen recenzy a tam jsou kola od oleje http://www.yican.com.au/Diary/50km.html

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 20 led 2025 08:22
od horsik
Každopádně super. Pokud tam mám Zeus, 5akasi stačí napsat do Zeus timing gear email zjistit, jak to je :yes

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 21 led 2025 08:05
od Land Jirka
Kdysi jsem to studoval, že si to pořídím do třístovky a dnes bach tam ozubená kola nechtěl ani za darmo...
Vrátil bych o zpět na řeměn.
Pročti si anglický fóra a kdo to měl, tak skoro všichni to předělali zpět na řemen.

Nevýhody: je to hlučné, vibracema se kur.í vstřikovací čerpadlo a neseženeš na to nic, a už se to myslím ani nevyrábí...

Rozvody řemenem u tříkila jsou absolutně bez problémů. Když to umíš, tak výměna je na chvilku a když dodržíš interval a dáš značkovou sadu, tak máš 100 táců klid.
Při prasknutí řemenu nedojde k žádné fatální závadě motoru, většinou se ohne zvedací tyčka (v divočině jde srovnat i kladivem nová stojí 250 Kč) a nejhůř praskne vahadlo (300 Kč) a motoru jako takovému se nic nestane.
To je moje zkušenost po 25 letech servisování těchto strojů.

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 23 led 2025 10:33
od horsik
Ok.Diky. Asi na to vlitnu v létě.Opravuju běžný auta a mám malou dílnu. Budu dělat na venkovním heveru. . .Do te doby bych přesto prosil radu, jak je to s mazáním těch kol.

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 23 led 2025 13:30
od Kyanid Sodný
Pokud jsou ozub. kola železný- , --tedy železo na železo ,tak to bude potřeba čas od času přetřít kvalitní vazelínou ,jinak ty jemný zuby budou časem pomalu ubejvat ,až tam nic nezbude :mrgreen:

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 24 led 2025 12:09
od horsik
:yes :yes

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 31 led 2025 07:27
od horsik
Tak prý je to mazane motorovým olejem přes kanálky ve středu ozubených kol:-) Tak díky za info místnímu členovi

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 31 led 2025 19:26
od MadTom
A řekl ti taky, kudy přebytek oleje z kol odtéká zpět?

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 01 úno 2025 16:48
od mizo.baci
Tak to už si bohužel úplně přesně nepamatuji a fotky nemám, ale vím že tam není gufero na klice a myslím že je tam kousek nad dnem i kanál do vany.

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly

Napsal: 01 úno 2025 19:50
od Land Jirka
Kyanid Sodný píše: 23 led 2025 13:30 Pokud jsou ozub. kola železný- , --tedy železo na železo ,tak to bude potřeba čas od času přetřít kvalitní vazelínou ,jinak ty jemný zuby budou časem pomalu ubejvat ,až tam nic nezbude :mrgreen:
To je zase blábol Kyanide. :roll:
Bez mazání, nebo s tím co popisuješ to může fungovat jedině na stolním modelu.

Rozvodová kovová ozubená kola musí být stále mazána tlakovým olejem, nebo rozstřikem z ponoření v olejové lázni.
Jinak by na nich bylo znát opotřebení v řádech stovek km. :mrk