Stránka 1 z 1
300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 16 led 2025 14:09
od horsik
Mám je takto v Defu. Máte někdo zkušenost s údržbou? Třeba mazáním? Diky
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 16 led 2025 15:04
od Jenda91td4
300tdi má řemen
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 16 led 2025 15:39
od JulieZvire
Byla verze i s ozubenými koly. Dokonce se to snad prodávalo jako přestavbový kit.
Jan...
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 16 led 2025 15:50
od Jenda91td4
Pardon jak to neni origo tak to neznam .

- rozvody kola 300 tdi.jpg (19.69 KiB) Zobrazeno 12099 x
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 16 led 2025 16:08
od horsik
Jj, m místo řemene ozubený kola. . Na sucho.Jse o to, jestli taka být
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 17 led 2025 13:55
od Jenda91td4
Nic jsem tomu nenasel jen recenzy a tam jsou kola od oleje
http://www.yican.com.au/Diary/50km.html
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 20 led 2025 08:22
od horsik
Každopádně super. Pokud tam mám Zeus, 5akasi stačí napsat do Zeus timing gear email zjistit, jak to je

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 21 led 2025 08:05
od Land Jirka
Kdysi jsem to studoval, že si to pořídím do třístovky a dnes bach tam ozubená kola nechtěl ani za darmo...
Vrátil bych o zpět na řeměn.
Pročti si anglický fóra a kdo to měl, tak skoro všichni to předělali zpět na řemen.
Nevýhody: je to hlučné, vibracema se kur.í vstřikovací čerpadlo a neseženeš na to nic, a už se to myslím ani nevyrábí...
Rozvody řemenem u tříkila jsou absolutně bez problémů. Když to umíš, tak výměna je na chvilku a když dodržíš interval a dáš značkovou sadu, tak máš 100 táců klid.
Při prasknutí řemenu nedojde k žádné fatální závadě motoru, většinou se ohne zvedací tyčka (v divočině jde srovnat i kladivem nová stojí 250 Kč) a nejhůř praskne vahadlo (300 Kč) a motoru jako takovému se nic nestane.
To je moje zkušenost po 25 letech servisování těchto strojů.
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 23 led 2025 10:33
od horsik
Ok.Diky. Asi na to vlitnu v létě.Opravuju běžný auta a mám malou dílnu. Budu dělat na venkovním heveru. . .Do te doby bych přesto prosil radu, jak je to s mazáním těch kol.
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 23 led 2025 13:30
od Kyanid Sodný
Pokud jsou ozub. kola železný- , --tedy železo na železo ,tak to bude potřeba čas od času přetřít kvalitní vazelínou ,jinak ty jemný zuby budou časem pomalu ubejvat ,až tam nic nezbude

Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 24 led 2025 12:09
od horsik
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 31 led 2025 07:27
od horsik
Tak prý je to mazane motorovým olejem přes kanálky ve středu ozubených kol:-) Tak díky za info místnímu členovi
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 31 led 2025 19:26
od MadTom
A řekl ti taky, kudy přebytek oleje z kol odtéká zpět?
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 01 úno 2025 16:48
od mizo.baci
Tak to už si bohužel úplně přesně nepamatuji a fotky nemám, ale vím že tam není gufero na klice a myslím že je tam kousek nad dnem i kanál do vany.
Re: 300 TDI rozvody ozubenými koly
Napsal: 01 úno 2025 19:50
od Land Jirka
Kyanid Sodný píše: 23 led 2025 13:30
Pokud jsou ozub. kola železný- , --tedy železo na železo ,tak to bude potřeba čas od času přetřít kvalitní vazelínou ,jinak ty jemný zuby budou časem pomalu ubejvat ,až tam nic nezbude
To je zase blábol Kyanide.
Bez mazání, nebo s tím co popisuješ to může fungovat jedině na stolním modelu.
Rozvodová kovová ozubená kola musí být stále mazána tlakovým olejem, nebo rozstřikem z ponoření v olejové lázni.
Jinak by na nich bylo znát opotřebení v řádech stovek km.
