Defender D5 Problem s akceleraciou
Defender D5 Problem s akceleraciou
Dobry den priatelia ,som tu novy a da sa povedat precital som obsah fora uz davnejsie ,ale k registracii som sa rozhodol az nedavno nakolko som vycerpal takmer vsetky napady co som mal pre vyriesenie problemu na dcerinom defenderi. Je to D5 ,chyba zacala sporadicky,rozsvietila sa po nastartovani porucha motora a motor prestal reagovat na plynovy pedal.Startuje na brnk.dve sekundy rozsvieti sa kontrolka a koniec.Vypol som motor odstavil baterku a zase sa dni tyzdne vozil.Na diagnostike mi uvadzalo nekomunikuje cast vetvy akceleratora .Vsetky kable som premeral,su ok,vymenil som novy pedal,minuly tyzden auto celkom v pohode siel som na emisnu a a po dvoch pridaniach plynu,to iste domov som siel na volnobeh,tipoval som problem v riadiacej jednotke nakolko mam cilo nnn120 a ze tie mali nejaky problem,doniesol som druhu riadiacu jednotku s odblokovanym imobilizerom ,auto na brnk vsetko ok nalozili veci na lyzovacku a z konca dediny otocka domov na volnobeh.Nenapadaju ma cesty ktorou sa vybrat.uvazujem ze objednam specialne diagnostiku nanocom,ale stale mam pocit ze je to nejaky ,skor technicky problem ako softverovy.Dakujem dopredu za pripadne rady.
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
U TD5ky je plynový pedál čistě elektronický a připojený přímo jenom do řídící jednotky motoru. Takže buďto vadný pedál, nebo dráty k němu nebo jednotka jako taková.
A protože TD5ka není úplně běžný motor, tak velká část univerzálních diagnostik s ním nepracuje správně - ukazují nesmysly.
Pokud se jednotce něco na plynovém pedál nelíbí, tak prostě nepovolí víc než volnoběh, protože si není jistá, co po ní chceš, a z bezpečnostních důvodů se nesmí stát, že by ti auto začalo zrychlovat, když nechceš, to by mohlo vést k takovým problém, jako skok plnou rychlostí ze stráně do propasti.
Když jednotka vyhodnotí problém s plynovým pedálem, tak navíc rozsvítí kontrolku motoru.
Kromě shnilých drátů mezi jednotkou a pedálem to můžou být i jiné shnilé dráty, zvlášť je potřeba se podívat na ukostření - je jich v Defu několik a zlobit umí.
A protože TD5ka není úplně běžný motor, tak velká část univerzálních diagnostik s ním nepracuje správně - ukazují nesmysly.
Pokud se jednotce něco na plynovém pedál nelíbí, tak prostě nepovolí víc než volnoběh, protože si není jistá, co po ní chceš, a z bezpečnostních důvodů se nesmí stát, že by ti auto začalo zrychlovat, když nechceš, to by mohlo vést k takovým problém, jako skok plnou rychlostí ze stráně do propasti.
Když jednotka vyhodnotí problém s plynovým pedálem, tak navíc rozsvítí kontrolku motoru.
Kromě shnilých drátů mezi jednotkou a pedálem to můžou být i jiné shnilé dráty, zvlášť je potřeba se podívat na ukostření - je jich v Defu několik a zlobit umí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Ano tiez som myslel na pedal preto som kupil novy,a je to to iste mam aj disco 2 s tymto motorom tak som vybral aj ten pedal aj ked nepasuje a nastuchol som ho na konektor,lebo uz som mal pochybnost aj o novom pedali ,nic neda sa pridat motor ide ,nereaguje,kable som premeral tak ze som ich presvietil ziarovkou a baterkou,nie len merakom.Este je jedna oblast na ktoru mam podozrenie odspodu auta vedie kabelaz originalna ,spajaju sa dve vetvy do jednej a vstupuje to dalej do skrine pod sedadlom spolujazdca ,nebyva niekedy problem tam ?zda sa mi to dost natuho oprete o kasnu.V stredu som ho na volnobeh zaparkoval do dvora ,prehadzali veci z neho pretoze nic nereagoval dnes sadnem na brnk naskocil ziadna zavada vsetko ok ,normalne zufale.
Naposledy upravil(a) majodd dne 13 bře 2022 11:15, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Proměření kabelů žárovkou je dobře, ale odhalí to jenom přerušení kabelu, nikoliv spojení dvou drátů - to co popisuješ by tomu i odpovídalo, že jsou dráty někde prodřené a občas se dotknou, nebo že je některý s konektorů plný vody a zoxidovaný.
Případně může být problém jenom v konektoru, že je prostě unavený a pořádně nekontaktuje.
Chce to vzít schéma a projít konektory, které jsou mezi pedálem a řídící jednotkou. A ano, kabel vede od pedálu nahoru, následně skrz obdélníkovou gumovou průchodku do motorového prostoru, následně dolu pod auto a skrz velkou kulatou gumovou průchodku do boxu pod sedačkou řidiče. Kromě konektorů by po cestě už žádná elektronika být neměla.
Případně může být problém jenom v konektoru, že je prostě unavený a pořádně nekontaktuje.
Chce to vzít schéma a projít konektory, které jsou mezi pedálem a řídící jednotkou. A ano, kabel vede od pedálu nahoru, následně skrz obdélníkovou gumovou průchodku do motorového prostoru, následně dolu pod auto a skrz velkou kulatou gumovou průchodku do boxu pod sedačkou řidiče. Kromě konektorů by po cestě už žádná elektronika být neměla.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Konektory su v poriadku meral som pri odpojenych od riadiacky aj pedala , teraz si spominam ze asi ti dva zelene vykazovali vzajomny kontakt a ako ty hovoris ze ta kabelaz uz nikde nieje prepojena tak tam by mohol byt pes zakopany,nechcel som to rezat ,takze hovoris 6 kablov z pedala ide ako 6 samostatnych zil do riadiacej jednotky?
bol som to pohladat cierny zo zelenym pasikom v jednej vetve a cierny so zelenym pasikom v druhej vetve vykazovali prepojenie ,v konektorochani na jednej strene prepoj nebol
bol som to pohladat cierny zo zelenym pasikom v jednej vetve a cierny so zelenym pasikom v druhej vetve vykazovali prepojenie ,v konektorochani na jednej strene prepoj nebol
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Odstrihni kable u pedalu a prepoj solo kablom k riadiacej jednotke. To je najrychlejsie a nebudes prvy kto to tak ma. Je to 5 dratov. (na strane pedalu 7 (2x2 rovnake farby)).
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 13 bře 2022 12:25, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Idem na to.
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Prekablovane ,vymenena riadiaci jednotka ,stale to iste ,nastratujem na brnk,po sekunde sa rozvieti porucha motora a neda sa pridat vobec ziadna reakcia na plynovy pedal
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
dnes zaujimava vec ,nakolko som chodil s plynovym pedalom raz do defendera a zase do discovry .tak som zalozil pedal naspet do discovery nastartoval a bac rozsvietila sa trakcna kontrola a discoska to iste co defender nereagovala na plyn ,tak som vypol nastartoval a vsetko ok trakcna zhasla a auto ide v pohode ,na defenderi mi tiez svieti trakcna kontrola ,nemoze to mat suvis ? este raz zdoraznim ,riadiacia jednotka vymenena ,novy pedal plynovy ,prekablovane od pedala do riadiacej jednotky nanovo
som z toho bezradny
som z toho bezradny
-
- Příspěvky: 14978
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Bez diagnostiky nezjistíš, proč se to rozsvítili. Souviset by to nemělo, jediné co mě napadá je nějaká špatná/uhnilá kostra nebo nějaký spojovací hřebínek v kabeláži, nebo jinak poškozená kabeláž. Ta je totiž pro oba systémy společná. Jinak pokud se nepletu, tak ABS (a trakční kontrola) dostává z řídící jednotky informace o otáčkách motoru a možná ještě něco další, takže pokud po nějakém odpojení a připojení řídící jednotka motoru spadne do nouzového režimu, může se toto rozhodit a způsobit chybu v ABS, která se ovšem vymaže/odstraní vypnutím klíčku.
Jako poslední mě napadá vadná baterka nebo alternátor, případně poškozený startér, který sice točí, ale ruší.
Jako poslední mě napadá vadná baterka nebo alternátor, případně poškozený startér, který sice točí, ale ruší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Ahojte priatelia,takze problem stale s touto zelenou sopou pretrvava auto bolu uz u niekolkych dalsich vychyrenych diagnostikou ktori si nechali zaplatit za cas a vyriesili hovno ,posledny specialista z nemecka vyhlasil ze je vadny plynovy pedal ktory som daval novy ale kedze papier som niekam ,,,,tak sa neda reklamovat ,presvedcil dceru a za 300 e objednal novy a s tym ze sa neda vratit,takze novy pedal a auto robi to iste,nastartujem na brnk pridam a zasvieti kontrola motora a spadne na volnobeh a neda sa pridat,niekedy sa da na tom prejst aj kus cesty a spravi to necakane,tak som sa znova do toho pustil ja a systemomom skladania rubikovej kocky som zistil ze to suvisi s trakcnou kontrolou a abs.objednal som nanocom diagnostiku a pri vypnutom motore pustenych kontrolkach drahy plynu pekne vykazovali hodnoty resp v urcitych okamihoch po pridani a ubrati plynu bez nastartovania to padlo a uz nevykazovalo nic,svieti mi sporadicky trakcna kontrola a sem tam preblikne cervena brzdy vtedy sa neda ist do bloku abs ,ukazuje mi slabu odozvu na pravy predny snimac -sporadicky takze skusim este tie snimace.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Tak to jsi bojovník . Je to zajímavá závada a hlavně ne neznámá na anglo fórech. Typická vyhledávací sekvence pro gůglení je "Defender Td5 no throttle response". Koukal jsem na pár odkazů a většina nešťastníků šla po chybě jako ty - pedál, kabeláž,.. ale z toho, co jsem viděl nikde nebyl žádný výsledek. V jednom vláknu bylo upozornění na pin č.14 v konektoru C0658 (viz to schéma výše). Tenhle pin přivádí + napětí do pedálu. Možná by bylo dobré zkontrolovat stav pinu v konektoru na kabelu (schnilost apod., nevím jestli si při předělání kabeláže napojoval kabel přímo na kontakt nebo na odstřižený kablík) a možná i pin v konektoru uvnitř ECU jestli není třeba studeňák na plošném spoji. To samé platí i pro pin č.26 - to je kostra. To jak popisuješ, že během zkoušení najednou ztratí pedál na všech dráhách signály, by tomu i odpovídalo.majodd píše: ↑19 črc 2023 08:56 Ahojte priatelia,takze problem stale s touto zelenou sopou pretrvava auto bolu uz u niekolkych dalsich vychyrenych diagnostikou ktori si nechali zaplatit za cas a vyriesili hovno ,posledny specialista z nemecka vyhlasil ze je vadny plynovy pedal ktory som daval novy ale kedze papier som niekam ,,,,tak sa neda reklamovat ,presvedcil dceru a za 300 e objednal novy a s tym ze sa neda vratit,takze novy pedal a auto robi to iste,nastartujem na brnk pridam a zasvieti kontrola motora a spadne na volnobeh a neda sa pridat,niekedy sa da na tom prejst aj kus cesty a spravi to necakane,tak som sa znova do toho pustil ja a systemomom skladania rubikovej kocky som zistil ze to suvisi s trakcnou kontrolou a abs.objednal som nanocom diagnostiku a pri vypnutom motore pustenych kontrolkach drahy plynu pekne vykazovali hodnoty resp v urcitych okamihoch po pridani a ubrati plynu bez nastartovania to padlo a uz nevykazovalo nic,svieti mi sporadicky trakcna kontrola a sem tam preblikne cervena brzdy vtedy sa neda ist do bloku abs ,ukazuje mi slabu odozvu na pravy predny snimac -sporadicky takze skusim este tie snimace.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Kokesek
- Příspěvky: 4451
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Kdyby si vyhorel tak zavolej, ja to spravim
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
na sto prercent to ma suvis strakcnou kontrolou mam tu v dielni rozbity disco 2 td5 a v dobrej viere zamenitelnosti pedalov som pedale vymenil a disco 2 blikli a rozsvietil abs a trakcna kontrola a nedalo sa pridat tak isto ako na defendri,kazdopadne vcera mi prisla ta nanocom diagnostika tak som v tom sedel do noci a skusal dnes som spravil uspesne 10 km bez zavady ale ,,,,svieti mi stale abs a trakcna kontrola po 100m od domu zhasla a po 200 sa rozsvietila,vypol som auto nastartoval a to iste ,alle ,,,ide pridat,na celej veci je podivne to co som pisal auto v klude bez nastartovania zapnem klucik zasvieti oranzovy motor a po chvilke zhasne opatrne stlacim plyn drahy elektricke sa menia a tak aby som nespustil odvzusnenie znova pomaly pidam ajeb,zasvieti oranzovy motor a uz nic nereaguje a sedim v tom ako mptyl takze ziadne otrasy vibracie,keby som to auto nekupil dcere ,,,tak ho jebnem zo skaly.
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
velmi dakujem za rady a a schemu skusim to
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Jen pro upřesnění - jaký ty tam máš (jaký tam byl) vlastně pedál - 2dráhový ke kterému jde 6žil (naznačuješ v textu výše) nebo 3dráhový ke kterému jde 7žil ? Ty se totiž podle všeho nedají jednoduše zaměnit i když vypadají z venku stejně.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Ked mas podozrenie na suvislost s ABS/TC tak jednoducho vypni ABS/TC a hladaj dalej. A ked uz mas ten "Onanocom" tak pozri do ABS ci tam nie je nejaka chyba resp vies skontrolovat udaje z cidiel.
Mal som uz rozne poruchy cidiel ABS aj take ked som sa v strede krizovatky nevedel pohnut ale nikdy mi nesahalo do riadenia motora resp svietenia kontrolky motora. Ked vypnes ABS tak ako by tam nebolo a do nicoho nekeca.
Mal som uz rozne poruchy cidiel ABS aj take ked som sa v strede krizovatky nevedel pohnut ale nikdy mi nesahalo do riadenia motora resp svietenia kontrolky motora. Ked vypnes ABS tak ako by tam nebolo a do nicoho nekeca.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
tak priatelia novy poznatok zo vcerajsieho vyletu ku priatelom na chatu,abs a trakcna kontrola s tym nesuvisi po absolutne bezproblemovom prichode na chatu cca 20km ziadna zavada nic nesvietilo som odstavil auto pred chatou a zhruba po 6 hodinach pohody sme nastupili na spaitocnu vestu domov nastratujem na brnk a mas ho tam neda sa pridat,zacinam mat k tomu autu osobny vztah a normalne s nim vediem dialog,zial dve hodiny na volnobeh domov je to malo,kurva co tomu moze byt?
- VencaZE
- Příspěvky: 3568
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
Teoretizovat tady na fóru je ztráta času. Dej to do servisu někomu kdo tomu rozumí
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- jareku
- Příspěvky: 1751
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Defender D5 Problem s akceleraciou
S tímto se nedá nic jiného dělat, než souhlasit!
Live long and prosper.