Stránka 1 z 1

D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 08:57
od ladapes
Ahoj, mám na své D3 udělaný větší servis a mimo jiné i nové turbo (Alanko) a převodovku. Před nedávnem jsem řešil chyby převodovky, kde příčinou byl špatně fungující MAP senzor (Hubert pomohl). MAP jsem vyměnil a převodovka funguje.
Ale ještě mne trápí jedna věc a to že když chci po D3 větší výkon tak napíše Engine Fault a zpomalí na max 1500 otáček, tedy padne do nouzáku. Zároveň bylo slyšet dosti foukání od motoru.
Po kontrole chyb jsme zjistili, že mi rupnul ve sváru intercooler. Takže vyměněn, rovnou jsem vyměnil všechny hadice až k turbu za silikonové, utáhl spony, všechny netěsnosti vymezil a vyčistil jsem MAF. Čili cesta až k turbu je ok.
Bohužel stále vyskakuje chyba: "P132B-21 Turbo/supercharger boost control A performance" a projev auta je stejný, asi o trochu lepší nežli před tím, vyvolat nouzák už chvíli trvá. Před tím jsem to vyvolal i na neutrál v garáži.
Celkově to turbo je hlučnější nežli původní, je slyšet víc jak se točí, ale to asi nebude na závadu.
Vypadá to tedy opravdu na regulaci turba? Má smysl to nějak "prostříknout" WDčkem? Nebo mini kamerkou se podívat jak to chodí tam a zpět - otázka jestli tím něco zjistím.. :think
Turbo je nové a nechce se mi znovu zvedat budku :-(

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 09:02
od MadTom
K té hlučnosti turba - nemáš někde "díru" ještě před turbem? Že by si to nasávalo vzduch jinde, než přes váhu vzduchu? To by nejspíš mohlo být slyšet a mohlo by to i motor shazovat do nouzáku, že má sice dost tlaku za turbem, ale málo vzduchu podle váhy.

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 09:34
od ladapes
MadTom píše: 28 led 2022 09:02 K té hlučnosti turba - nemáš někde "díru" ještě před turbem? Že by si to nasávalo vzduch jinde, než přes váhu vzduchu? To by nejspíš mohlo být slyšet a mohlo by to i motor shazovat do nouzáku, že má sice dost tlaku za turbem, ale málo vzduchu podle váhy.
To jsem si právě myslel a fakt prošel celou cestu až k turbu. Někde jsem našel nějakou drobnost a tu jsem hned vyřešil, dotáhl atp. a hadice, spony a spoje jsou ok. Od šnorchlu až k turbu jsem to prošel. Jedině ještě ta váha? že by měřila blbě?

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 12:34
od MadTom
Může být, jestli byla předtím špinavá, tak to čištění buďto nemusí být dostatečné, nebo už je tak poškozená, že kecá. A horší je, když dává špatné hodnoty, než když úplně nefunguje.

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 18:02
od Lukasino
Co ventilová víka? Taky to umí prasknout :wink: ale to píše podle mě jinou chybu

Na regulaci turba je podle mě vidět, jestli se nepletu u 2.7ky, podívej se jak se hýbe po zapnutí/ vypnutí klíče, mělo mělo by to být i slyšet

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 28 led 2022 20:08
od ladapes
Tak jsem chtěl ještě ohřát motor a projel to tedy, když jedu citovka a sem tam máčknu na plyn, tak to jede, jakmile jedu
však do kopce a musí víc tlačit tak nouzák. Po dojetí jsem připojil SDD a už tam toho je víc. Ještě vyčistím pořádně váhu a na tu regulaci mrknu mini kamerkou.

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 29 led 2022 18:43
od ladapes
Tak jsem provedl inspekci turba malou kamerkou a řekl bych, že vypadlo to táhlo co ovládá lopatky. Samotné rameno chodí sem tam při zapnutí i vypnutí klíčku ale netahá za to táhlo. Netušíte někdo jestli se to dá nasadit přes kolo, tak abych nemusel kvůli tomu sundavat boudu ?

Re: D3 chyba P132B-21

Napsal: 02 úno 2022 12:43
od Hubert
No i když se ti to podaří nasadit tak to tam stejně nezajistíš takže stejně bude chtít turbo ven. Ale píš to vypadá že je ten kulák ulomený