Stránka 1 z 4
					
				Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 14:26
				od Milik607
				Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat. Sháním univerzální terénní auto pro pětičlennou rodinu, pro každodenní provoz, aby nemělo problém tahat těžké přívěsy cca 2.5-3.5tuny, auto by mělo být starší , s velmi kvalitním motorem a minimem elektriky. Nejraději bych automat jestli by mu nevadilo tahani těžkých vleků. Prosím o radu ohledně modelu, roku výroby, motorizace. Dekuji
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 14:30
				od MadTom
				Ještě si napiš, aby bylo neshnilé, tedy be koroze, a někdo tě tu pošle do muzea.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 14:33
				od Milik607
				Spíše hledám radu co vybrat a pak až budu shánět konkrétní typ auta.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 14:40
				od MadTom
				Jsem chtěl naznačit, že ta koroze začíná být pomalu nejdůležitější.
A zbytek tvých požadavků si tak trošku odporuje, ono to buďto není moc auto na denní používání (Defender), nebo to neutáhne těch 3,5t (Freelander), nebo to má hodně elektroniky (RR P38, L322, Discovery 3 a novější), takže toho moc na výběr nemáš.
Range Rover Classic, Discovery 1 případně Discovery 2 (tak už elektronika nějaká je). O spolehlivosti motorů nebudu spekulovat, když nechceš elektroniku, tak D3 a novější jsou mimo.
Vzhledem ke stáří těchto aut se obratem vracíme ke korozi.
Druhá věc je, co to znamená tahat velký vozík - jestli kousek okolo vesnice, nebo tahat auta někde ze Španělska.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 15:26
				od jbizik
				Tak mne z toho všetkého vychádza ako rodinné auto , na guli 3500kg, spoľahlivé, bez elektroniky a najlepšie v automate jedine Discovery 1, 300tdi , rok výroby 1995-1998. 
 
   
  
Tu je nutné nájsť iba auto bez korózie - to je jediný a najväčší problém týchto áut.....
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 15:35
				od Milik607
				Chápu to jak to je myšleno. Vím že ta koroze je svinstvo a mozna bych se díval i po autech někde v zahraničí. Každodenní provoz je pro mě částečně i jízda po lesních cestách, cca do 10km denně, to tahání vleku je se stavebním materiálem, velká nástavba se štípánym dřevem a tak podobně takže třeba cesty do 100km ale často terénem a to je jiné tahání jak po silnici. Jeden kamarád mi doporučoval Discovery 2 s tím td5 motorem a nebo to stejne v Defenderu. Sice už tam nějaká elektrika je ale dá se to. Hlavní je mechanická odolnost celého stroje.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 15:41
				od filip91
				Milik607 píše: 14 dub 2021 15:35
Chápu to jak to je myšleno. Vím že ta koroze je svinstvo a mozna bych se díval i po autech někde v zahraničí. Každodenní provoz je pro mě částečně i jízda po lesních cestách, cca do 10km denně, to tahání vleku je se stavebním materiálem, velká nástavba se štípánym dřevem a tak podobně takže třeba cesty do 100km ale často terénem a to je jiné tahání jak po silnici. Jeden kamarád mi doporučoval Discovery 2 s tím td5 motorem a nebo to stejne v Defenderu. Sice už tam nějaká elektrika je ale dá se to. Hlavní je mechanická odolnost celého stroje.
 
Tak v tom případě doporučuji model Hilux
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 16:27
				od MadTom
				Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má  Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 17:27
				od omar
				MadTom píše: 14 dub 2021 16:27
Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má  Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
 
Dovolím  si  nesouhlasit  s  tím  automatem  v D2 stačí  větší hydroměnič a  čípnout  motor  a je  to  luxus.
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 18:43
				od MadTom
				Však ano, ale to už je asi tak o 3-4 kroky dál, než jenom samotné hledání vhodného typu auta.
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 18:54
				od habakuk
				No začal bych tím, že D2 je pro pětičlennou rodinu malá. Máme tři menši děti v sedačkách a je to velký kompromis. Proto se spíš dívat na D3-4 nebo pak ke konkurenci. Šířka, zadní dveře i kufr je problém. Tahání je v pohodě, ale dnes bych se díval po něčem jiném LC, D3-4 atd. 
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 18:57
				od MadTom
				No jo, ale D3 a novější to je plné elektroniky a motor zrovna spolehlivostí neoplývá (diesel). A LC je mám dojem furt podstatně dražší než LR podobného stáří. A to se nebavím o ceně dílů (to se možná s Brexitem u LR změní  

 ) Každopádně s velikostí D2 pro 5 lidí musí souhlasit, ale ono by to spíš chtělo dodávku, nebo něco podobného. Druhá věc je, že D2 a většina starších offroadů trošku klame tělem - zvenku vypadá veliká, ale uvnitř toho prostoru moc není.
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 19:07
				od habakuk
				No buď LC 100 nebo potom ameriku typu RAM nebo F150, ale dodávka je taková volba rozumu, ale nemá 3,5t na kouly.  Já se dívám na krátké Vito 4x4 v automatu to je fajn volba pro velkou rodinu. Minimum elektroniky bych neřešil není rok 1980. 
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 19:17
				od MadTom
				Já mám co se elektroniky trošku zkreslené představy, ale taková P38 je třeba zrovna z generace, když už to u LR zkoušeli, a ještě jim to moc nešlo. Tohle měly ale všechny fabriky.
Na dodávku 4x4 jsem koukal nedávno také, ale buďto byla cena naprosto mimo, nebo to bylo shnilé, nebo prostě vrak. A to zrovna moc náročnej nejsem. Co mě zaujalo jsou velké americké dodávky přestavěné na 4x4 podvozek velkého pickupu. Jenom mi stačilo, když jsem několikrát pomáhal domlouvat dopravu z USA na nějakej větší díl, aby to nebylo extra drahé, ale jenom drahé. Měsíc než to sem došlo, v lepším případě, cena dopravy podobná ceně dílu, ale i tak podstatně levnější, než koupené v Evropě, když to náhodou v Evropě někdo měl skladem.   

 To mě trošku odradilo.
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 19:30
				od Milik607
				omar píše: 14 dub 2021 17:27
MadTom píše: 14 dub 2021 16:27
Defender je uvnitř všechno jiné než pohodlný, a cenově je to trošku mimo, pokud má být ve slušném stavu.
Discovery 1 nebo Discovery 2 je mechanicky skoro to samé, motor TD5 už dnes není problém - je to dost lidí a informací, jak případné problémy řešit. Oproti Discovery 1 má  Discovery 2 o větší kufr, což v 5 lidech v autě je celkem podstatné.
Tohle tahání zvládnou obě auta, nejvíc tě budou omezovat vzorek gum, pokud to nebude po silnici. Lepší je na to automat, ale pokud to bude jenom občas, tak bych to neřešil a vybral co se ti víc líbí. V Discovery 1 automat není problém v Discovery 2 je trošku neideální, neumožní využít potenciál motoru, ale to neznamená, že s ním auto nefunguje.
Takže jsme zase na začátku, u té koroze. Hledej nejspíš v Itálii.
 
Dovolím  si  nesouhlasit  s  tím  automatem  v D2 stačí  větší hydroměnič a  čípnout  motor  a je  to  luxus.
 
Co se týče toho hydromenice to je jako ,,tuningovy" díl nebo se tam dává z jiného auta nebo jiného motoru? Na kolik to cca vychází? 
Ten automat se dá dopasovat taky do defendera včetně toho silnějšího měniče? Proč je na tahání vhodnější automat? Má větší životnost než manuální převodovka se spojkou? Každý se těch automatů bojí.....
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 19:54
				od Milik607
				Máte tu někdo reálnou představu, kdyby člověk koupil v neshnilym stavu defendera s motorem td5 ve verzi 110, ta jsem četl že má na kuli 3.5t takže teoreticky je to maximum co osobní auto může vést. Jak by vycházelo na defendera napasovat automatickou převodovku nejlépe po kompletní GO, takovou která vydrží tahat velké váhy a nějaké brouzdání po lese- ne v extrémním terénu! Kdyby na převodovce byl ten zesílený hydromenic, pořízení nějakých sedadel s vyhrevem, montáž nezávislého topení, prizvednuti, 35" kola, a někde jsem četl že do defendera někdo dělá originál nějakou odhlučňovací sadu.....nevím přesně co to je......
Bude v tom více místa než v disco 2? Bude to odolnější a lépe opravitelné než disco 2?
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 20:05
				od komin
				Na ten automat sa davali 2 velkosti tomu origo to trva strasne dlho kym sa zrovna ju otacky motor/prevodovka, mas pocit akoby to bolo cele take gumene, ten vacsi to zvlada ovela rychlejsie a vlastne aj setri phm. Na tahanie je automat jednoznacne lepsi, netrpi prinom cele pohonne ustrojenstvo, len sa o neho treba starat teda menit vnom olej pri prevadzke ktoru popisujes kludne kazdych 40tis.km. Asi najvacsi rozdiel manual automat je pri manevrvovani s vlekom/cuvani. 
			 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 20:05
				od matooo
				jestli chces auto kde je vic mista tak si defendra rovnou vyskrtni zo zonamu 

 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 20:09
				od petr štrof
				Milik607 píše: 14 dub 2021 19:54
Máte tu někdo reálnou představu, kdyby člověk koupil v neshnilym stavu defendera s motorem td5 ve verzi 110, ta jsem četl že má na kuli 3.5t takže teoreticky je to maximum co osobní auto může vést. Jak by vycházelo na defendera napasovat automatickou převodovku nejlépe po kompletní GO, takovou která vydrží tahat velké váhy a nějaké brouzdání po lese- ne v extrémním terénu! Kdyby na převodovce byl ten zesílený hydromenic, pořízení nějakých sedadel s vyhrevem, montáž nezávislého topení, prizvednuti, 35" kola, a někde jsem četl že do defendera někdo dělá originál nějakou odhlučňovací sadu.....nevím přesně co to je......
Bude v tom více místa než v disco 2? Bude to odolnější a lépe opravitelné než disco 2?
 
tak PATRIK  má 130 stále v nabídce s automatem  , najdeš to v inzerátech a je po kompletní renovaci
 
			
					
				Re: Land rover na tahání
				Napsal: 14 dub 2021 20:17
				od kubaacze
				Nekdo tu zminoval D1 na tahani... Mozna tak v 3.9 V8, sice jsem to jeste neridil..ale zajimalo by me, jestli nekdo realne kolem 3t s disco 1 taha (300tdi). Nemyslim prilezitostne ale casteji, protoze me staci 2-2,5t a modlim se pred kazdym kopcem at to vyjede, a samozrejme se bavim o rychlostech do 90kmh. A kopec ve meste s 12% stoupanim se snazim vzdy objet, nebot ten dokaze potrapit  

  jak mam poradnou vahu, radeji vezmu e70, ta pomalu nevi, ze neco tahne.