Stránka 1 z 1

Mrazivé startování

Napsal: 16 úno 2021 07:30
od Mailen
Zdravím, nevíte někdo co je to za chybu? Obecně mi to startuje na brnk tak cca do -8 pak už musím žhavit 2x ale startne pak hned. Bylo kolem -15 a nechtělo to chytit, 4x žhavení na poprvé otočení klíčku nic, na podruhé to jen blaflo a nic, no a na potřetí jsem tomu blafnuti pomohl delším držením startéru až to chytlo + drobné kolísání otáček tak +- 200 kolem normálu, spíš takové brblání cca 4s a při tom vyhodilo tuhle chybu ( možná už dřív). Chyba sama zmizela během dne, po třech startech. Obecně po čem jít, žhavicky - rok a půl staré, vstřiky? Filtr nový, nafta do - 30.
Screenshot_20210215-145950.png

Re: Mrazivé startování

Napsal: 16 úno 2021 08:12
od MadTom
Nevím čím jsi to vyčetl, ale poloha škrtící klapky u dieselu nebude zrovna spolehlivá hodnota, ono ten motor totiž nic jako škrtící klapku nemá.
Žhavičky - zkontroluj, jestli jsou všechny OK - pro začátek stačí změřit odpor, nebo lépe změřit proud každé zvlášť. I pokud bude jenom jedna špatná, tak to může hůř chytat.
A co se týče té zimy, tak kvůli velkému mrazu klidně může trošku spadnout nafta - prostě se zimou scvrkla. Pokud to baterka utočí a motor chytne, tak je to dobré. Podívej se do návodu k autu, co tam píšou o startování v zimě.

Re: Mrazivé startování

Napsal: 17 úno 2021 07:23
od Norton
Jestli se žhavicí svíčka rozpálí opravdu do červena ? a když jo tak ta naftová hlhovina z trysky musí hned čapnout.
Co se týká scvrknutí nafty -nazval bych to spíš diletací ,no ,tak se sama přece přisaje z nádrže , tedy pokud je tem systém těsný tak jak má být.

Re: Mrazivé startování

Napsal: 17 úno 2021 08:28
od MadTom
NA jedné straně se sice nejspíš přisaje, ale přepad může být klidně nad hladinou v nádrži.

Re: Mrazivé startování

Napsal: 17 úno 2021 09:42
od Norton
Sem to zkoumal a moje Discovery 1 má přepad ponořený, Když bude neponořený tak by tam měl být nějaký ventilek ?, pak se to tam muže právě tudy zavzdušnovat . Tak nevím

Re: Mrazivé startování

Napsal: 17 úno 2021 09:51
od MadTom
Třeba TD5ka má v nádrži elektrické čerpadlo a to je dvou okruhové, ventilky - zpětný a odvzdušňovací jsou součástí hlavy palivového filtru. Doopravdy to není systém moc podobný jiným autům, jiné auta to mají zase jinak.
Mě teď okolo -10°C a kousek méně obě TD5ky startují nejlépe bez žhavení - tedy rovnou točit startérem a nečekat na kontrolku, když poctivě nažhavím, tak se ten motor delší dobu má snahu hádat. V obou případech ale auto stálo jen pár dní a nafta nepadá. Jak na tom jsou žhaviče netuším.
Hlavní je, že auto chytne, co jsem kde zachytil v manuálech, tak píšou v zimě žhavit a točit startérem až 30 sekund. Navíc u elektronicky ovládaných žhavičů kontrolka neodpovídá přímo žhavení žhavičů, ale žhaviče často běží i nějakou dobu po nastartování studeného motoru - kvůli emisím.

Re: Mrazivé startování

Napsal: 17 úno 2021 10:10
od Norton
Ted jsem to konzultoval s kamarádem ,a ten říká že některý vstřik muže taky vstřikovat tak nějak šejdrem ,tak že ta naftová mlhovina ani pořádně nedopadne na tu rozpálenou svíčku,
Tak asi zkontrolovat co s těch vstřikovaču vubec leze?, -měl by to být takový homogenní kužel mlhoviny a nemělo by to odkapávat ,jak mě bylo řečeno.