Stránka 1 z 2

Tak jsem zase dojezdil!!!

Napsal: 29 čer 2008 19:00
od Maxsel
Ahoj všem,

potřebuji radu. Na autě mi již delší dobu něco zvoní, jako špatné ložisko.
Pokud vyšlápnu spojku tak hluk zmizí, tipuju to tudíž na ložisko spojkové. Máte někdo zkušenosti s jeho výměnou? Mám najeto cca 130tis, mám měnit i spojku? Znáte ceny těchto dílů? Díky za rady.

PS: Možná bych uvítal i nabídku na výměnu od někoho, kdo na to má vybvavení.

Napsal: 03 črc 2008 20:36
od Maxsel
Tak jsem dojezdil!

S ložiskem jsem diagnózu pozměnil na ložisko na kardanu, protože zvoní jen v zátahu a jinak se neozývá, tak ho zkusím ještě chvíli trápit.

Landy se ale cestou z dovolené rozhodl stávkovat úplně. Málem jsem nedojel domu. Na volnoběh motor jede, ale při jízdě a přidání plynu začne chcípat jakoby nedával benzín. Čerpadlo v nádrži slyšet je, tak asi podává. Pokud auto na chvíli zastavím jede pár minut (1-5) v poho a pak zase chpíce. Nemůže to být ucpaným palivovým filtrem?

Chcipanie

Napsal: 06 črc 2008 00:11
od vladob8
Presne toto riesim aj ja, cerpadlo vrci, vymenil som palivovy filter v nadrzi a stale to iste. Chcipa mi to skoro denne uz 3 tyzdne a po roznych laborovackach som zistil ze po dotankovani aj maleho mnozstva benzinu to den ide v poho, tak skusam teraz 2x denne otvorit nadrz, ozve sa silne nasatie vzduchu ale auto uz 2dni neskapalo?!?! Mozno by to mohol byt ucpany odvzdusnovaci ventil nadrze, ktory je tu rieseny cez aktivne uhlie, zatial som nemal cas to riesit. Cerpadlo by malo davat 3,5Bar co je asi 3atm. len neviem ako to zmerat. Otazka pre domacich majstrov: meral to niekto? da so to aj meracom na tlak v pneu?
Kazdopadne nezaskodi diagnostika v LR servise, objednal som sa na buduci tyzden...dam vediet vysledok.

Napsal: 06 črc 2008 01:13
od Maxsel
Dnes auto jezdilo v poho. Taky se chci v pondělí domluvit na diagnostice v LR. Věřil jsem tomu filtru, ale nevím jak sundat ten pojisnej kružek na nádrži.

S tím víčkem nádrže mě to taky napadlo, ale je to jak kdy. Někdy to jen tak foukne, jindy saje jak vítr. Jsem zvěavej co vylaborujeme... :)

Napsal: 06 črc 2008 02:10
od vladob8
Je na to origo LR pripravok na golu, ja som to odkrutil proti sm. hod. ruc. dvoma velkymi skrutkovacmi, dvoma klativami a 4 rukami so zenou do taktu...raz...dva...atd...naspat trochu pomazat silikonovym olejom a len s handrou dotiahnut. Bolo tam dost cierneho bordelu ale chcipalo to tak isto. :( Dufam ze to nebude palivove cerpadlo, stoji okolo 10tis Sk. :cry: Dufam ze niekto zareaguje na to, ako odmerat ten tlak, to by bol krok v pred, :roll: inak ostava uz len servis LR a to je posledna moznost. Nerad krmim premudrelich nafukancov s kravatkou co mnoho krat nic nezistia a vypytaju hodne penazi.
ps: foukne a saje jak vitr... zalezi podla toho kolko sa medzicasom odcerpalo, cim plnsia nadrz, tak menej staci na vacsi podtlak a naopak. Zatial mi to vychadza na ten podtlak...uvidime.

Napsal: 07 črc 2008 15:17
od vladob8
Tak som sa do merania toho tlaku pustil sam. Odpojil som privodnu hadicu paliva (da sa to lahko prstami...klik a naspat ...klak) kuskom hadicky som to napojil na tlakomer s kompresora a po zapnuti klucika zabzucalo cerpadlu a tlak vyskocil na 3,5 baru co je presne ako sa pise v Rave. Trocha som smrdel benzinom ale spokojnost. Vyzera to stale viac na ten podtlak v nadrzi. Teraz len zistit ako sa vymontuje ten zasobnik s aktivnym uhlim alebo navrtat dieru do viecka :( :)

Napsal: 07 črc 2008 19:16
od Maxsel
Zítra jdu na diagnostiku do LR, tak dám vědět.

K čemu slouží ta válcová nádoba v motorovém prostoru, do které je napojen přívod benzínu z nádrže?

Napsal: 08 črc 2008 17:02
od vladob8
Maxsel píše:
K čemu slouží ta válcová nádoba v motorovém prostoru, do které je napojen přívod benzínu z nádrže?
Je to ekologicke zariadenie. Je to vlastne zasobnik s aktivnym uhlim cez ktore sa odcerpavaju benzinove VYPARY z nadrze do nasavacieho potrubia a spaluju v motore. Privod benzinu je napojeny zospodu rovno do potrubia ku vstrekovacom.
Pravidelne odvzdusnujem nadrz a skoro tyzden mi to neskapalo, tak zvazujem ci ist na tu diag. do LR, napis kolko to stalo podla toho sa rozhodnem. :)

Napsal: 08 črc 2008 17:48
od Maxsel
Tak u mě byl na vině snímač otáček motoru (crankshaft sensor). Prostříkali mi kontakty (možná studeňák?) a mám to sledovat. Házel prý nějaké chyby, ale teď nic.

Cena za diagnostiku 476,- Kč

Napsal: 13 črc 2008 19:40
od vladob8
Nazdar Maxsel, tak co stale jazdis?
Ja mam s tym stale sporadicke problemy. Bol som v LR na diag. a povedali mi ze sa neda nadviazat komunikacia s riadiacou jednotkou, :? tak mi aspon prefukli odvzdusnovaciu trubku od nadrze. Po 50Km to znova chciplo. Vcera som precistil ten crankshaft sensor, tak uvidim mozno to pomoze.

Napsal: 13 črc 2008 22:00
od Maxsel
Zatím dobrý, i když se mi nezdá chod v nízkej otáčkách.
Na druhou stranu bych řekl, že motor jde lépe ve vyšších otáčkách...

Uvidíme, technik z LR co mi dělal diagnostiku, je na 14 dní na dovče.
Hodím s ním pak klábos, co si o tom myslí...

Napsal: 21 črc 2008 19:32
od vladob8
Tak odkedy som vycistil ten crankshaft sensor hlavne kontakty, tak auto ani raz nechciplo :) je to asi tyzden. Dufam ze to bolo ono, dobry typ Maxsel dik. Odvtedy nadrz neodvzdusnujem a vsetko OK. Ten senzor snima otacky a polohu klukoveho hriadela bez toho nieje schopna pracovat riadiaca jednotka. Ja som tym odvzdusnovanim len resetol RJ a potom to zas chvilu islo...dava to vsetko logiku.
Takze premonovavam prispevok na: "Uz zasa jazdim" :wink:

Napsal: 21 črc 2008 20:24
od Maxsel
Tak super! Přeju další km bez závad :D

Mě čeká ještě to ložisko, nechávám ho uzrát.

Napsal: 16 zář 2008 22:58
od geršák
ahoj ,můžete poradit kde mám ten sensor hledat? děkuji moc za info.

diag

Napsal: 17 zář 2008 08:37
od BeerRudolf
To Maxsel: Kde jsi byl na diagnostice?

Napsal: 17 zář 2008 19:16
od Maxsel
AUTO-HOS Jihlava

Myslím, že to Free v tvém profilu to tam zná... :D

Napsal: 17 zář 2008 20:05
od vladob8
Od mojho posledneho prispevku som mal s autom pokoj, jazdilo OK, ale minuly vikend, cuduj sa svete, sa zavada opakovala - chcipanie pri pridani plynu :evil: :evil: :evil: Ten senzor kluky mam uz novy tak som to vylucil. Znova som vymontoval palivove cerpadlo, mal som podozrenie na vadny motor. Rozobral som to do posledneho dielu a hned som lutoval, ze som to neurobil hned pri vymene palivoveho filtra. Na spodku cerpadla je maly plastovy filtrik ktory saje benzin do cerpadla a ten bol uplne ucpaty!!! ciernym sajrajtom :evil: :) Vsetko som dokonale vycistil cistiacim sprejom na brzdy. Auto ide ako nove :D :D :D Uz som najazdil 400km teren, dialnica , mesto a OK, verim ze je to ono. Urcite nebudem sam co ma tuto zavadu a zaujimave je ze o tom filtriku ktory je sucastou cerpadla sa nikde nezmienuje a ani sa nedodava ako ND.

Napsal: 17 zář 2008 20:16
od Maxsel
Jak jsi vyzrál na ten kroužek na nádrži?

Napsal: 17 zář 2008 22:42
od vladob8
Mas na mysli tu velku plechovu maticu ktorou sa fixuje cele cerpadlo? Pisal som o tom vyzsie, dva skrutkovace, 2 kladiva potom premazat a ked som to otvaral 2. krat islo to v pohode. Potom len potlacit a vytiahnut el. konektor a benz. hadicku a cerpadlo ide cele von, ale pozor ostane v nom asi liter benzinu, treba ho vyliat naspat do nadrze pripadne si pripravit kybel :)

Napsal: 18 zář 2008 19:16
od Maxsel
Zkoušel jsem to poťukat a ne ne... bojím, bojím... je to plast.