Stránka 1 z 1

Kontrolka rezervy paliva

Napsal: 15 čer 2008 16:50
od vladob8
Caute vsetci.
Mam Freelandera len 3. tyzden a zatial som nezistil ci ma kontrolku rezervy paliva. Prosim dajte vediet ci sa mam riadit len podla rucicky, alebo sa nieco aj rozsvieti? Nechcel som riskovat vyjazdenie nadrze...Inak jazdi perfektne zatial max. spokojnost.
Diki.

kontrolka

Napsal: 15 čer 2008 22:32
od jarmik
Free r.v. 99 / 1.8i bez kontrolky jen podle ručky ( už se to psalo - hledej ) :lol:

Napsal: 15 čer 2008 23:41
od vladob8
Dik. Tusil som to...skoda :? , ale nevadi tie jazdne vlastnosti - teren - dialnica to nema chybu, plave to ako lod, skoda ze to nema redukciu, ale aj to odpustim, spojka sa da zohnat relativne lacno... :) . Uz som vydrazil na Ebay bikini top tak leto moze vypuknut... :D.

Napsal: 16 čer 2008 09:17
od Oldman
jestli myslíš, že je dvacet tisíc za viskozní spojku málo... ;)

Napsal: 16 čer 2008 09:26
od karel
Oldman píše:jestli myslíš, že je dvacet tisíc za viskozní spojku málo... ;)
Mám za to, že myslel klasickou spojku mezi motorem a převodovkou , ikdyž ani ta není zadarmo jak jsem koukal 5-6 tisíc, podle typu :wink:

Napsal: 16 čer 2008 13:37
od Hunter
Proste ta redukcka tam chybi :( To je jasna vec.

Napsal: 17 čer 2008 13:25
od vladob8
Caute.
Jasne ze som myslel klasicku spojku, ta si to odnesie ked sa hodne cvici v terene. Ozaj, ked spominate viskospojku skusal som ten test potocit jednym kolom (aj tu na fore sa to spominalo) a po vynalozeni znacnej sily sa kolo pomalicky pretacalo. To ze sa to zakusuje v plnom rejde je normalna vlastnost 4x4 aut co maju viskospojku, mam druhe auto renault Espace 4x4 ma tiez visko a robi to to iste. Dolezite je ci sa ta spojka pretaca alebo ci je zakusnuta, lebo v tom druhom pripade odide IRD.
Dokonca na Rave som nasiel aj hodnoty tociveho momentu na visko
VISCOUS COUPLING
Rating:
Max 440 Nm (325 lbf.ft) @75 rpm .....................................
Min 360 Nm (265 lbf.ft) @75 rpm ......................................
Ale to je uz na ine tema... :wink:

Napsal: 17 čer 2008 16:33
od Oldman
to je fakt, normálně nepoznám, jestli mám v rukou 440 Nm :) Taky se mi otáčí hrozně pomalu a se značnou silou, ale otáčí :) hurá, tak to nebude v pr..li. to mi budou hučet ložiska

Napsal: 17 čer 2008 16:59
od Hunter
Tady psal Danda pekny zpusob, jak to vyzkouset
http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=3999
cituji:
Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště Very Happy ) a proženeš auto v plných rejdech tak aby si hráblo. Pak jukneš na značky na kardanu. Jestli vůči sobě změnily polohu, než byla ta jak byly původně nakresleny, je visko OK. Pokud ne, je visko spojka zatuhlá a čím dřív jí vyměníš tím líp pro IRD, jinak bude k opravě (výměně) brzy zralá (to platí pro IRD vyrobené před rokem 2002).

Napsal: 24 čer 2008 09:53
od Marie
Kluci a taky se vám tak strašně přelívá palivo. Rozdíl z kopce do kopce je kolikrát půlka nádrže. Taky když tankuji plnou tak mi na rovině ručička ukazuje maximálne třičtvrtě nádrže což mě neuvěřitelně vytáčí. Zřejmě by to asi chtělo vyměnit plovák že? Nebo něco jiného?

Napsal: 24 čer 2008 17:39
od Hunter
Rozdil pri stani z kopce nebo do kopce je opravdu znat, ale kdyz na rovine natankuju plnou, tak mi to taky plnou ukazuje :wink: