Stránka 1 z 5

Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 12:08
od TBG
Potřebuji vyměnit náboj kola - nastal čas, začíná v něm chroupat a křupat - a na Litepu jsou tři druhy od 2500kč po 13000kč - prý ty levné po půl roce začnou téct, máte s tím kluci někdo zkušenost.... ?

https://www.litep4x4.cz/detail/discover ... cidlem-abs

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 12:25
od MadTom
S tím že tečou ne, ale že tu byla šarže, se kterou nefungovalo ABS ano. Na to ale přijdeš docela rychle. ... po namontování. :hmm:

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 12:27
od habakuk
Jo mám zkušenost ty levné náboje nedávej nic nevydrží. Pokud už chroupeš tak už moc nejezdi ať se ti nekousne kolo.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 12:52
od TBG
Je to takové chroustnutí v levém rejdu víc, rovně trošku na kruháku po odlehčeni levé strany nic nekřupe. Dělá to už asi 500km stejně, ABS ani Three amígos nesvítí..... prý je lepší dát starší origo než OEM ..... Tak asi nové origo, ale je to zase darda...... :Ja blb:

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 13:15
od habakuk
No ještě ošahej jak se moc náboj hřeje jakmile se odpaří všechno mazivo tak je konec. Kup OME kvalitu na originál bych se asi vybodnul jezdím na OME už několik let a pohoda.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 13:22
od hrochado
Mně měnili zadní, za ten OEM za 5 litrů a tekl asi po 2 tis. km – reklamace bez problémů a teď už mám najeto asi 12 tis. a v pohodě, takže jsem měl asi špatný kus.
Ty levné údajně tečou i po 500 km.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 13:36
od pojir
hrochado: hele, kde ti ho jen tak mimochodem menili? Mne v nejmenovanym servisu v Brne menili naboj taky (za OEM od TIMKENu), stalo to pres 10k a vydrzel cca dva roky a 15 tisic kilometru - tedy akorat dost dlouho, abych to reklamovat nemohl.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 13:51
od TBG
Tak jsem to probral s servisákem a fakt ty OEM náboje neradi dávají, půlka jich teče a práci při reklamaci jim nikdo nezaplatí...... 8)

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 14:04
od MadTom
Začni tím, že zvedneš kolo ze země a zkusíš, jestli má vůli. Pokud ano, tak je to jasné. Pokud ne, tak to může být i něco jiného než ložisko.
A pokud budeš dělat přední ložisko, tak pozor na gufero poloosy, jedno dobu všechny co byly k dispozici měli o 1mm menší vnitřní díru a do 500km se střed utrhl a začal téct olej. Vyražené rozměry byly na všech správné. Měnil jsem to tak 3 krát, než se mi podařilo sehnat správné. Od té doby to gufero raději neměním.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 14:20
od fugín
Nevím, mám na třech kolech OEM postupně už 4 a půl roku a zatím v pohodě. Že bych měl takové štěstí :nech. ? Teď se mě objevila vůle na posledním ještě neměněném kole tak tam dám zase OME. Jestli vydrží jako první měněný náboj tak nemám co řešit (zatím cca 40tis km bez nutnosti měnit) .

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 19:56
od TBG
Díky kluci, jsem domluvený k Jardovi do servisu, tak uvidíme..... dám vědět!

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 20:40
od peppino
Třeba se blbě zeptám,ale co teče na tom náboji?

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 21:07
od JirkaR
Na zadnim olej z diferaku a na prednim pokud je spatne gufero, tak taky olej, tan spis ale tece po cepu jeste pred nabojem.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 21:22
od MadTom
Přímo v náboji je ložisko a to je plné vazelíny. A ta umí vytéct.

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 21:25
od pojir
A neni to spis tak, ze to vyteceni vazeliny je az nasledek potom, co se vyzvejkaji loziska?

Re: Náboje D2

Napsal: 11 čer 2019 21:30
od MadTom
A nebo co oedjdou gumičky, co v těch ložiscích těsní.

Re: Náboje D2

Napsal: 12 čer 2019 11:42
od habakuk
Tak si dáme trošku lekce strojařiny ne? Poškození náboje obecně dochází ze dvou důvodů. Poškození gufera tím pádem se dostává nepořádek do ložiska a to se zničí tím, že se vyplavuje mazivo a nečistoty se dostanou do ložiskové dráhy. No a druhá možnost je destrukce ložiska překročením plánované doby životnosti s tím, že se začne zahřívat degraduje tuková náplň a následně teplotou zničí gufero. Co nastala dříve to nikdo nezjistí výsledek je, že je náboj K.O.

Re: Náboje D2

Napsal: 12 čer 2019 12:17
od pojir
No prave ta zivotnost - na jakou zivotnost jsou planovana levna cinska loziska co tam daji?

Re: Náboje D2

Napsal: 12 čer 2019 12:22
od habakuk
No tady vstupuje do hry u podmínky ve kterých auto jezdí a přidané zatížení vlivem podložek, disků z jiným ET a velikostí kol nad tovární rozměr. No a najednou si u čínského lowendu dostávám na necelí rok a pár tisíc km.

Re: Náboje D2

Napsal: 12 čer 2019 12:50
od Hanys_a_Kaca
Já teď dělal náboj vzadu, chcal z toho olej z nápravy, ale ložisko vůli nemělo, prostě odešly ty těsnění kolem ložiska. Já to beru metodou "marmeláda" (když dojde v ledničce marmeláda, jdu do špajzu a otevřu další, nepočítám jak dlouho byla v ledničce, ani kdo jí snědl...), takže už to ani nesleduju, dojíždím ložiska, co tu mám. Výhoda je, že tim že už jsem všechny dělal, tak to jde fakt dobře (žádné patnáct let zažrané šrouby).
Na tohle jsem přišel tak, že jdu dělat brzdy a koukám, že je disk zevnitř plnej srajdy, bylo jí tolik a tak řídké, že to muselo být z nápravy, tak jsem tam dal rovnou jinej náboj, oproti výměně kotouče a destiček to bylo tak dvacet minut práce navíc...

jeden sundanej náboj vozím pořád sebou a ostatní už nechávám při vrakování na poloosách, že je ani nepovoluju na středu. Takže jsem to vytáhnul i s poloosou a píchnul tam jinej, kterej už jsem předtím nechal na jeho poloose, je to méně univerzální, než ty náboje sundavat (každá poloosa je jiná), ale mám toho nahamouněno tolik, že když to měním doma, tak i s polosama a na cestách teda bez.