Stránka 1 z 1
Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 09 úno 2019 10:28
od Kubák
Ahoj borci.
Už dva roky řeším nefunkční klimatizaci a poslal jsem už do ni snad 30 tisíc a stále ne a ne si udržet medium.
Vyměnil jsem kompresor, ventilator, chladič, vysoušeč a trubky v motorovém prostoru, všechny Okroužky.
klimatizaci vždy naplnili a do 14ti dnů zas nefungovala
poslední borci co dělali plnění mi měřili ůniky a řikali že to nikde nefučí, naplnili ji a napojili za běhu na stroj co měřil tlak klimatizace a konstatovali že tam je příliš velký tlak a že to ujde vysokým tlakem kdy to projde někde přes O kroužky. Napadlo mne, jediné co se neměnilo bylo čidlo tlaku na vysoušeči....je možné že by nefungovalo a tím pádem by kompresor tlačil neustále až do vysokého tlaku a tím by to bylo? dále mne napadá výparník pod palubkou ale hlavním vodítkem je pro mne vysoký tlak v potrubí....děkuju předem za názory
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 09 úno 2019 11:05
od matozv
Caw. Ked pises ze merali a namerali ti vysoky tlak v systeme, myslis tim manometer normalny budik na nizkotlakej vetve a vyokotlakej vetve? Ak je to tak tak mas problem v tom ze 1. Bud je vela chladiva v systeme alebo 2. sa nechladi vyparnik vpredu (nefunguju vrtule). Snimac tlaku to urcite nieje ten funguje iba ako signal ze system je plny nie prazdny. Kompresor ide konstatntne na plny vykon. Ak hovorime o starom aute ako je d2.
A ktomu uniku, ked uz si nevies rady a gakt mas vsetko vymenene tak oslov nejaku firmu ktora ti to vie naplnit dusikom alebo niecim podobnym nepametam si to uz aky plyn to je. Osobne som to nikdy nedaval robit ale ked uz nic nepomoze netesnost sa da najst len tak. Samozrejme je este kontrasyna latka ale ja osobne som nikdy s nou nic nenasiel

. To musi byt diera a ko palec. A aj tak treba vzdy vsetko rozobrat lebo nevidis nic pod naraznikom a podobne. Ale 90% pripadov to je vzdy vyparnik (chladic vpredu).
Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 09 úno 2019 11:45
od Kubák
Toho jsem se bál, a jak se k výparníku dostanu? To musí palubka dolu? Vysoký tlak merili na vysokotlakých rourách.Úniky měřili nějakým detektorem na únik plynů, napustili to plynem a chodili po teubkách s detektorem.
Vyměnili Okroužky a napustili, potom měřili tlak za běhu motoru a prý to bylo moc natlakované, řekli, že takový tlak vyrazí i Okroužky a bude to celé znova:( a po 14 dnech zase nefunkční klima:( a takhle je to stále dokola, dochází mi trpělivost....už bych snad výměny dílu zvládnul i sám ale každé napuštění je za 1500Kč a následně to zas ujde:(
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 09 úno 2019 18:29
od MadTom
Asi tě nepotěším, ale pokud nejsou schopní najít odkud je únik chladiva, tak jsi si vybral špatný servis. Buďto se tam dá UV barvivo a potom se hledá - třeba i endoskopem. Nebo se to naplní vodíkem - ten stoupá nahoru a je "řídkej" a čuchátkem se hledá, kde to utíká.
Já když jsem D2 před 9 lety koupil, tak klima nefungovala, ale kupoval jsem auto v zimě a nebylo ji jak vyzkoušet. Takže naplnění - vydrželo to týden - špatná ucpávka v kompresoru, šla vyměnit, následně to vydrželo měsíc - prohnilé trubky v motorovém prostoru - další výměna. Vydrželo to asi půl roku a znovu prázdné. To už mi s těma prvníma šikulama došla trpělivost a začal jsem to řešit jinde - dali barvivo, nechalo se to 2 dny a začali hledat - děravý chladič a děravý výparník v palubovce. Takže oboje nové, rozborka palubky, vyměnit.
Od té doby to fungovalo krásně, až vloni v Albánii to přestalo chladit - systém nebyl prázdnej, ale tlaku už bylo málo - takže doplnit, servis ochotnej, za půl hodiny bylo hotovo, cena o kus nižší než u nás. A to se omlouvali, že dělají hlavně VW a že nemají místo na dílně, ale jenom "ve vratech". A že LR neznají, což nebyl problém, kde co je jsem jim ukázal a potom už si věděli rady sami.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 10 úno 2019 10:15
od Kubák
No, když mi dali poprvé kontrastní látku tak to teklo všude, tělem kompresoru, spojema teubek a všude, chladičem i od spoje trubky a vysoušeče. Nyní mám nové trubky, kompresor, chladič, vysoušeč...jen to co je pod palubkou jsem zatím nevyměnil...asi to budu muset udělat. Popravdě už nevím kam to mám odvézt, byl jsem s tím i u chlapů co dělají jen klimatizace a ty mi únik po naplnění nenašli až když jsem to spustil tak to unikalo vsema spojema trubek, změřili tlak při chlazení a řekli že to moc tlakuje, že mi asi nejde ventilátor dostatečně, trubky byli horké a tolik by prý horké být neměli. Konstatovali že tam je příliš vysoký tlak a že to ujde skrz spoje a tlak vyrazí gumičky ve spojích a pak to pomalu ujde....nevím si rady vůbec:-(
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 10 úno 2019 11:14
od MadTom
V tom případě to může být jednak regulační ventil co je na výparníku. Hlavně by k tomu ale nemělo vůbec dojít - při vysokém tlaku to má normálně odstavit tlakový spínač, stejně jako při nízkém tlaku (když není chladivo). A to je zrovna věc, která je u klimatizací s tímto způsobem regulace, furt stejná.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 10 úno 2019 18:39
od Kubák
MadTom proto jsem se ptal na čidlo tlaku...na to co je zepředu na vyspušeči...jestli to čidlo nemůže způsobovat vysoký tlak...dle mého názoru by mělo vypínat kompresor
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 10 úno 2019 18:58
od MadTom
To čidlo je dvoutlakový spínač - rozepne se, pokud je tlak příliš malý nebo příliš velký. Ano, může být vadný. Slušnej opravář klimatizace tohle pozná - mimo jiné i proto, že to samé mu při opravě zobrazuje externí manometr připojený na vysokotlaké vedení.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 10 úno 2019 20:33
od Kubák
Vysoký tlak na manometru mu to ukazovalo, tedy je vadné čidlo?
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 11 úno 2019 18:51
od Hubert
Kolik byl ten vysoký tlak?
Pokud klima ujde vlivem vysokého tlaku tak bude něco ucpané a ještě bude v háji čidlo.
Podle toho co jsi popsal to bude asi termostatický ventil co je před výparníkem nebo samotný výparník.
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 11 úno 2019 19:56
od Kubák
Já myslel čidlo tlaku na vysoušeči, kudy se v kabině dostanu k výparníku??? jde to rozkuchat jinak než sundat palubku?
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 11 úno 2019 20:02
od MadTom
Nejde.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 11 úno 2019 21:43
od Hubert
Kubák píše: 11 úno 2019 19:56
Já myslel čidlo tlaku na vysoušeči, kudy se v kabině dostanu k výparníku??? jde to rozkuchat jinak než sundat palubku?
Ano čidlo je na vysoušeči. A ventil na výparníku to že musí palubovka ven ti už psal Tom.
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 12 úno 2019 23:19
od matozv
Ked ste mali pripojene budiky co ukazovali? Vysoko tlaky budik stale stupal.. a nizko tlaky klesal? Ak ano tak je zaseknuty ventil. Ten pri vyparniku (pri tom radiatore) co ide pod pristrojovku. Neviem ako na disco 2 ale na vacsine aut sa da k nemu dostat od motora. Skus silno pobuchat po trubkach co idu pod pristrojovku. Raz mi to pomohlo a zacalo vsetko fungovat
Odoslané z Redmi 5 pomocou Tapatalku
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 02 kvě 2019 17:55
od hrochado
Já jsem na tom podobně, předloni mi klima klimovala celé léto, přes zimu to fouklo, zjistil jsem až na jaře, nechal to naplnit a fouklo to během chvilky - nevím přesně za jak dlouho, moc to nepoužívám, ale cca měsíc ... takže první úvaha, někde je díra. Pak jsem jednou měnil žárovku a jak jsem sundal masku, tak vidím, že hadice, co jde do vysoušeče je v tom přechodu kov-guma úplně ochcaná a mastná, trubku jsem teda nechal vyměnit a dneska to byl nechat naplnit. Naplnili to, ale v jednom okruhu je taky vysoký tlak, za těch 30 vteřin, co jsme to nechali na zkoušku běžet nijak nestoupal, ale bylo to v červených ... borci hned, že se měl udělat výparník. Tak čekám, jak dlouho to vydrží, jestli to bouchne na stejným místě nebo někde jinde ...
Re: Klimatizace - vysoký tlak
Napsal: 03 kvě 2019 23:36
od Kamilos
No vyparnikem bych to úplně neřešil..
Jinak kdyby někdo potřeboval, chlazením se zabývám tak není problém cokoliv pořešit..kdyžtak napište, střední čechy Mladá Boleslav
