Stránka 1 z 5

pomoc s EAS

Napsal: 05 úno 2008 21:57
od alap
zdravím Vás a musím přiznat, že mám stejné auto jako vy ostatní se stejnými nemocemi. Mám P38 4,0 HSE 96. Mám jednu vychytávku s EAS a zatím tápám. Jde o to, že mi auto nestojí rovně. Padá na přední levé kolo a nebo je pravé moc vysoko. Vyzkoušel jsem už vše co se vyzkoušet dalo a stále nic. Nevíte někdo něco co s tím udělat? Podotýkám, že zkoušel jsem tohle: vymazání chyb v jednotce ( v jednom servisu mi řekli špatný čidlo výšky v pravo, v druhé mi řekli špatný čidlo v levo) obě jsem vyměnil a nic. Výměna hlavního počítače pérování pod sedačkou řidiče, taky nic. Měchy neutíkají a prošel jsem veškerou dostupnou kabeláž a taky dobrý. Výška auta jde normálně měnit akorát je auto nakřivo. Pokud někoho něco napadne rád se přiučím. děkuji.

Napsal: 05 úno 2008 22:08
od Mešky
A na to kolo ti padá jenom v klidu, nabo je tak i po nastartování?

Napsal: 05 úno 2008 22:11
od alap
nakřivo je to stále. Ale je pravda, že když zavřu auto, začnou cvakat ventily a teda jak se dokáže to auto zkoutit ještě víc, to je hrozný. Ale po nastarování se to zase trochu zlepší. Je pravda, že po posledním servisu už to není tak vidět, ale je to hodně znát v zatáčkách, kdy do prava se mi levá strana hodně utopí dolů

Napsal: 06 úno 2008 08:09
od eliott
Čidla jsi dal nová? Byl podvozek zkalibrovaný po výměně čidel?

Napsal: 06 úno 2008 11:41
od alap
Cidla jsou starší. Ale ať tam dám jakékoliv, tak se to chová stejně. Ale reaguje to na ně, pokud je zvedám, tak auto reaguje, ale zvedájí se obě strany na jednou. Ale když jsem pod tím ležel, tak mi spíš připadá, že ten v pravo je vysunutý moc, protože když to pustím až dolů, tak v levo si sedne na doraz a v pravo mám ještě mezeru. A zase obráceně úplně nahoře je v pravo celý venku a v levo má ještě vůli, což si myslím je lepší. Jednotky jsem nechal vykalibrovat a stejně je to stejný.

Napsal: 06 úno 2008 12:16
od Sláma Karel
Co znamená nechal vykalibrovat. Jednotka se musí kalibrovat v autě ve kterém potom jezdí. Takže jsi kalibroval tvoje auto s tvojí jednotkou dohromady až po výměně čidel? K

Napsal: 06 úno 2008 12:26
od alap
Mám dvě jednotky a obě jsem si nechal vykalibrovat na moje auto. Ale i tak se jim to nepovedlo dát do roviny. při jízdě se skoro srovná, ale jak vypnu klíček, cvaká a padá dolů. Ale i když je za jízdy jakžtakž v rovině, stále mi při zatáčení do prava hodně levý předek padne dolů.
Ale je pravda, že i po té kalibraci jsem zase zkoušel měnit čidla, protože jim počítač nahlásil, že nekomunikuje s levým čidlem. Ale i poté se nic nezměnilo a auto na levé čidlo reaguje, jak jsem poznamenal výše.
Dnes ráno jsem k němu přišel a měl jsem zadní měchy prázdný a předek byl v normální poloze ( zajímavá poloha) a po nastartování jsem měl za dvě vteřiny zadek nahoře. Takže to natlakovné bylo.

Napsal: 06 úno 2008 17:04
od OC
No, já teď z hlavy nevím, kde přesně jsou zpětné ventily (a nemám pokdy hledat v dokumentaci), ale tohle mi nejspíš tak vypadá jako že dost utíká levý přední měch nebo vedení k němu nebo zlobí jeho ventil. Za jízdy to kompresor jakžtakž udrží, jindy ne. A tlak v systému (speciálně v reservoáru na to rychlé zvednutí zadku) zůstává díky zpětným ventilům (možná :), viz začátek).

Stran diagnostiky je tady problém, protože kromě vlastních čidel výšky v celém EAS není jediné čidlo, takže rozeznat různé závady, jež se projevují podobně, diagnostika v podstatě nemá šanci. Velmi dobrý popis celé věci je na www.landywiki.co.uk, teď se tam ale nemohu dostat :(

Napsal: 06 úno 2008 17:37
od alap
Měch neutíká ani vedení. Normálně se auto zvedne do své křivoty a komresor se vypne. Dnes jsem poprvé po půl roce viděl mé auto stát rovně. (krásný pohled) Stálo tak asi 3 hodiny bez hnutí nebo nějakého cvakání a poroučení se směrem k zemi. Ale jak jsem se rozjel, zase bylo auto lehce nakloněné. Doma jsem to vypnul a cvak, cvak, cvak a auto slezlo na polovinu zkroucené. Ale nesleze to levé kolo ůplně na doraz, jen se to zkroutí jak obraz od Picasa.

eas

Napsal: 06 úno 2008 17:38
od MartinMM
ja to typuji na mechy - mel jsem uplne stejnou zavadu - jak vis ze ti neutikaj?? kdyz to zhasnes tak to musi nekde utect - bud v mechu nebo v privodu vzduchu do mechu jinak by to neuslo a po startu se to dofouka a kompresor to podrzi - nejlepe auto nafoukat zvlast dilenskym kompresorem nekde na dilne at slysis kde to uchazi nicim jinym to nemuze byt :wink: :wink:

Napsal: 06 úno 2008 18:29
od Mirek 1234.cz
alap píše:Měch neutíká ani vedení. Normálně se auto zvedne do své křivoty a komresor se vypne. Dnes jsem poprvé po půl roce viděl mé auto stát rovně. (krásný pohled) Stálo tak asi 3 hodiny bez hnutí nebo nějakého cvakání a poroučení se směrem k zemi. Ale jak jsem se rozjel, zase bylo auto lehce nakloněné. Doma jsem to vypnul a cvak, cvak, cvak a auto slezlo na polovinu zkroucené. Ale nesleze to levé kolo ůplně na doraz, jen se to zkroutí jak obraz od Picasa.
Není náhodou jeden z měchů na nápravě starší a druhý nový? (v předu i v zadu) Ty starší čidla bych asi vyhodil (opravovat se má pořádně, pokud to není nouzové řešení), ventilový blok možná taky.

Napsal: 06 úno 2008 18:32
od alap
1) měch jsem stříkal jarovou vodou
2) kdyby utíkal, tak mi sedne přes noc úplně dolů
3) kdyby to kompresor dofoukal, tak by bylo auto v rovině když se kompresor vypne.
Mě to spíš připadá, že se ten jeden měch fouká víc. Možná jsem to tady špatně napsal, ale mě spíš připadá, že pravý měch se mi fouká víc.

Napsal: 06 úno 2008 18:38
od alap
OC píše:No, já teď z hlavy nevím, kde přesně jsou zpětné ventily (a nemám pokdy hledat v dokumentaci), ale tohle mi nejspíš tak vypadá jako že dost utíká levý přední měch nebo vedení k němu nebo zlobí jeho ventil. Za jízdy to kompresor jakžtakž udrží, jindy ne. A tlak v systému (speciálně v reservoáru na to rychlé zvednutí zadku) zůstává díky zpětným ventilům (možná :), viz začátek).

Stran diagnostiky je tady problém, protože kromě vlastních čidel výšky v celém EAS není jediné čidlo, takže rozeznat různé závady, jež se projevují podobně, diagnostika v podstatě nemá šanci. Velmi dobrý popis celé věci je na www.landywiki.co.uk, teď se tam ale nemohu dostat :(

K tomuhle mám ještě jeden dotaz. Podle mě musí mít EAS ještě nějaké čidlo na náklon, jelikož jsem někde četl v příručce, že auto dokáže při jízdě po svahu trochu narovnat auto. A opravdu to tak dělá. Pamatuji, že když mi podvozek normálně fungoval a já zastavil na svahu, tak se auto po chvilce srovnalo, což by jednotka z pouhých čidel na nápravě určitě nepoznala.

Napsal: 06 úno 2008 18:39
od Mirek 1234.cz
alap píše:1) měch jsem stříkal jarovou vodou
2) kdyby utíkal, tak mi sedne přes noc úplně dolů
3) kdyby to kompresor dofoukal, tak by bylo auto v rovině když se kompresor vypne.
Mě to spíš připadá, že se ten jeden měch fouká víc. Možná jsem to tady špatně napsal, ale mě spíš připadá, že pravý měch se mi fouká víc.
No, on některý starý měch můžeš stříkat čím chceš a začne utíkat jen v některém místě přehrnutí, až malinko uteče tlak. Na mém starém Range jsem zkoušel pořád dokola auto zvedat a upouštět, ale díru jsem nenašel. Při jízdě, nebo po době stání (a zmenšení tlaku v systému) z jednoho měchu vždy vzduch najednou zmizel a auto se křivilo.

Napsal: 06 úno 2008 18:42
od alap
Měchy jsou oba staré. Nebo já žádný neměnil. A fungovalo to. Co se týče čidel, pokud mi někdo zaručí, že je to opravdu špatným čidlem rád si je opravdu koupím, ale vyzkoušel jsem 3 čidla a žádná změna. Nevěřím, že by byla taková náhoda a na všech byla stejná chyba. A čidla jsem taky prohazoval z jednoho kola na druhé ( na přední nápravě) a stále se auto chová stejně.

Napsal: 06 úno 2008 18:47
od alap
nemyslím si že by to bylo měchem. Normálně když měním polohy, tak se během pár vteřin změní poloha, ale stejně je jeden měch ví nafouknutý a druhý míň. kdyby utíkal, tak se to srovná a pak to uteče, ale mě to normálně regulérně zvedá nakřivo. A už jsem tu psal to že pravé kolo při poloze High je úplně nafouknut, že není guma uhrnutá, je zkrátka fakt naplno. Mě by zajímalo, jak by to zvedalo do extended, když už je úplně plný. Spíš vidím chybu, že ten pravý se mi plní víc

Napsal: 06 úno 2008 18:47
od Mirek 1234.cz
alap píše:Měchy jsou oba staré. Nebo já žádný neměnil. A fungovalo to. Co se týče čidel, pokud mi někdo zaručí, že je to opravdu špatným čidlem rád si je opravdu koupím, ale vyzkoušel jsem 3 čidla a žádná změna. Nevěřím, že by byla taková náhoda a na všech byla stejná chyba. A čidla jsem taky prohazoval z jednoho kola na druhé ( na přední nápravě) a stále se auto chová stejně.
Já jednou použil nouzově starší a už byc to neudělal. Tohle není škodovka, nebo osobák. Jedině novou věcí odstraníš 100% možnou vadu a popojdeš k dalšímu. Kolikrát nechápeme co všechno je u aut na servisu možné... :lol:

Není to ten modrý Range v Českém Dubu?

Napsal: 06 úno 2008 18:48
od MartinMM
mech mech mech to bude :lol: taky jsem je strikal jarovou vodou a silikonem ve spreji atd a nekdy to uslo uplne nekdy ne a hlavne podle pocasi jak mrzne tak utikaj jak je teplo a cim teplejc tak lepe tesni a jak se tu pise utece v nejake poloze a do nejake polohy a ne uplne a ten druhy se pak hodne zvedne jelikoz vaha padne na ten sfouklejsi - nech si poradit - ja dal nove cidla , komresor , ventylovy blok a nakonec mechy a nechtel jsem az me eliot presvedcil a mam pokoj :D

Napsal: 06 úno 2008 18:52
od alap
Ne já mám zelený v Liberci. Chlapi fakt to není měchem. dnes ráno jsem měl předek normálně nafouklý a zadek dole. Když měním polohy, tak celé auto nakřivo se zvedá a tak i drží, dokud nezamknu auto. Pak cvaká a letí dolů. Tohle je někde šotek v elektronice. Měnil jsem zadní měch a tam je to v pohodě.

Napsal: 06 úno 2008 18:52
od Mirek 1234.cz
alap píše:nemyslím si že by to bylo měchem. Normálně když měním polohy, tak se během pár vteřin změní poloha, ale stejně je jeden měch ví nafouknutý a druhý míň. kdyby utíkal, tak se to srovná a pak to uteče, ale mě to normálně regulérně zvedá nakřivo. A už jsem tu psal to že pravé kolo při poloze High je úplně nafouknut, že není guma uhrnutá, je zkrátka fakt naplno. Mě by zajímalo, jak by to zvedalo do extended, když už je úplně plný. Spíš vidím chybu, že ten pravý se mi plní víc
Nešetři a nemontuj staré věci :) Nové nejsou tak drahé :idea: