Stránka 1 z 1

Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 08 říj 2017 15:20
od CalicoJack
Mám dotaz jak správně odvzdušnit spojku u freelander 1 2002(spojkovej válec je novej)...asi dělám něco blbě, protože mi tam asi něco zbývá, protože to není furt ono a pedál se nevrací a postupně měkne až to přestane řadit.
Kdyby to nepomohlo, může to dělat spojkový ložisko? Případně nějaký dobrý nápady u kuchani spojky a převodovky ven. A nebo se na to mám na zahradě vykašlat a dojet do servisu? Úplně levej nejsem, ale na zahradě v leže pod autem to bude asi porod.
A poslední otázka, pokud bych jel do servisu... hádám že do 4x4 servis ve Vážanech, kolik mě bude tenhle průser asi stát, teda pokud jste to už někdo řešil.

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 08 říj 2017 18:57
od hrochado
Ahoj, hádám, že 2002 je TD4. O té spojce je tady napsáno hodně - zkus hledat. Spojkový válec se většinou mění jako první možnost, ale taky to myslím většinou moc nepomůže. Když jsem měl freečko, tak to dělalo hydraulické ložisko, myslím, že to je většinou ten problém. Buď začne téct, nebo se vychodí plastové pouzdrou, ve kterém drží a spojka špatně vypíná, pak nejdou řadit rychlosti ... můžeš to mít odvzdušněné dobře, ale jestli to uchází tím ložiskem, tak ti to prostě chvíli jde a po pár sešlápnutích hůř, až to nejde vůbec, nejsem mechanik, ale ven musí myslím převodovka, přídavka a jedna poloosa, no je to prostě hodně práce, takže se s tím většinou mění už spojka komplet, jak lamela tak přítlačňák ... pokud není kaput ještě dvouhmotový setrvačník ...

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 08 říj 2017 22:46
od CalicoJack
hrochado píše: 08 říj 2017 18:57 Ahoj, hádám, že 2002 je TD4. O té spojce je tady napsáno hodně - zkus hledat. Spojkový válec se většinou mění jako první možnost, ale taky to myslím většinou moc nepomůže. Když jsem měl freečko, tak to dělalo hydraulické ložisko, myslím, že to je většinou ten problém. Buď začne téct, nebo se vychodí plastové pouzdrou, ve kterém drží a spojka špatně vypíná, pak nejdou řadit rychlosti ... můžeš to mít odvzdušněné dobře, ale jestli to uchází tím ložiskem, tak ti to prostě chvíli jde a po pár sešlápnutích hůř, až to nejde vůbec, nejsem mechanik, ale ven musí myslím převodovka, přídavka a jedna poloosa, no je to prostě hodně práce, takže se s tím většinou mění už spojka komplet, jak lamela tak přítlačňák ... pokud není kaput ještě dvouhmotový setrvačník ...
Jupiii, tak to se jdu oběsit...nebo spíš, zítra po práci se na to vrhnu ať to stihnu do prvních větších mrazů.
Takže levý kolo a poloosa pryč, pozvednout motor a sundat ty dvě svině...oooo jak sem šťastný.
Furt sem doufal že to bude zavzdusneny, ale vzhledem k tomu, že to dělám po páté to bude to ložisko. Tak si vezmu haynese, flašku vína a vzhůru do toho

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 09 říj 2017 08:55
od hrochado
To ložisko se teď dá na litepu koupit kovové, určitě si kup to ... vydrží déle!

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 10 říj 2017 00:27
od TOMAS83
Já mám spojku cca půl roku komplet novou,teď přišla na řadu výměna převodovky,jelikož nesla 2jka.synchrony.Mel jsem z bouracky za dobrou cenu,tak jsem ji vyměnil,kontrala spojky vše oka,dá se říct že jako nová.A po demontáži a nové montáži zabírá od půlky..od shora do pulky jen lehký pedál.Valec sem otevřel doloval..prošlapával..zas doleval..a stejně nic.Jinak rádi krásné lehce..před demontáži brala hned shora..také se nevím rady

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 11 říj 2017 20:46
od CalicoJack
Tak sem sundal spodní kryt motoru, poloosy...při tím fofru je dám nový i s guferama. Ale mám doplňující otázku...
Jak kuchnu to táhlo co vede do převodovky? Teda jak rozdělám to táhlo a tu tyč co do ní vede?
Díky

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 11 říj 2017 22:17
od Matz
Jaký táhlo a jaká tyč?
U Td4 jsou dvě táhla napříč.Sikovkama chyť to táhlo za konec a vyval ho do strany,ono z té kuličky sklouzne.
Taky budeš muset spustit dolu nápravnici,bez toho je děsná pakárna ty špajzky tahat ven,natož zpátky...

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 15 říj 2017 11:02
od CalicoJack
Matz píše: 11 říj 2017 22:17 Jaký táhlo a jaká tyč?
U Td4 jsou dvě táhla napříč.Sikovkama chyť to táhlo za konec a vyval ho do strany,ono z té kuličky sklouzne.
Taky budeš muset spustit dolu nápravnici,bez toho je děsná pakárna ty špajzky tahat ven,natož zpátky...
Tak se nám to lehce komplikuje o utrženej sval v ruce 😂
Takže jedu dost pomalým tempem.
Napravnice dole, držáky ird pryč a teď...kolik je těch šroubů komplet co ji drží na místě? Našel jsem zatím čtyři. Hádám že sundat ten tepelnej štít nad ird, odpojit chlazení ird a ještě sem četl něco o dobře schovaným šroubu M6. Hádám že to popisuju správně. Haynese mám, ale hovim spíš španělštině než anj, tak se v tom občas ztratím.
Jinak ti díky za trpělivost co zatím projevuješ.

Jo měl si pravdu, jsou tam dvě...jen sem si toho jednoho za šera nevšiml

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 15 říj 2017 13:24
od Matz
Jo,IRD drží k převodovce čtyři šrouby-petnáctka ořech.
Tepelný štít nevím,na všech co jsem sundával a nandával už tam nebyl :grin:
A tu šestku šroubek co drží plech mezi motorem a převodovkou uvidíš po demontu IRD.
Ať se dílo daří :yes

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 15 říj 2017 17:17
od CalicoJack
Teda zažil sem už spoustu jebaček, ale ty šrouby na ird pod turbem byly fakt lahůdka. Doufám že převodovka už taková mrdačka nebude...teda mimo hmotnosti

Re: Jak správně odvzdušnit spojku?

Napsal: 13 pro 2017 17:37
od Marty
Koukám, že jsem ten návod asi tenkrát psal pro srandu králíkům.... :hmm:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 87#p309128