Stránka 1 z 2

Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 18:08
od Kubák
Ahoj všchni.

Prosím o radu... jedu motor zahřátý a najednou ručka padá dolu až k nule...čím to je? vedné čidlo? zavzdušněný systém?termostat asi těžko že?

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 20:23
od MadTom
Vakl někde na drátech? Kouknout na to diagnostikou, co si myslí řídící jednotka - tím se rozliší, jestli je problém mezi čidlem a řídící jednotkou nebo mezi řídící jednotkou a budíkem.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 20:33
od Kubák
a neumírá čidlo?

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 20:42
od MadTom
Může být, teď jsem koukal do RAVE a je tam tabulka s teplotou a odporem čidla - takže je jednoduché to zjistit - změřit to ohmmetrem - při 30°C to má být 1707Ohmů, a při 90°C 243Ohmů - závislost je jako u každého správného termistoru exponenciální. Jestli tedy teplota na budíku spadne na nulu nebo níž, tak to odpovídá vysokému odporu a tedy nevodivým drátům.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 21:36
od Kubák
Vysoky odpor je teda pri umirajicim cidle? teplota pomalu klesa a za par minut zase stoupne na provozni teplotu, je to to cidlo u vstupu vody do hlavy tam u te tluste hadice jak jde do hlavy kdyz koukam do motoru tak na pravem rohu hlavy ?

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 21:55
od MadTom
Čidlo jsi našel správně. A umřít může dvěma způsoby - rozpojit se (třeba částečně) a potom to ukazuje málo, a nebo se zkratovat (třeba částečně), a potom to ukazuje moc. Prostě to chce měřit. Obyčejnej digitální multimetr za necelých 300Kč na to bohatě stačí. Ale jako u každého nářadí je potřeba vědět, co se s ním dělá.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 22:28
od Kubák
pro mne je snažší vyměnit čidlo za 200 protože s multimetrem neumim pracovat.

mám před výměnou čidla odpojit baterku? nebo jednotku? nebo mohu čidlo vyměnit bez odpojování...nemám diagnostiku

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 22:30
od MadTom
Když vypneš klíček a počkáš 1 minutu, tak pro výměnu čidla teploty nemusíš odpojovat nic dalšího. Akorát je to potřeba potom odvzdušnit.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 22:42
od Kubák
Jo odvzdušnění snad zmáknu přes ten horní šroub za běhu pomalu odpouštím dokud neteče kapalina.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 28 čer 2017 23:24
od MadTom
Jestli budeš měnit čidlo, tak tam pro začátek to staré nech, nové připoj místo starého, ohřej si hrnej vařící vody a čidlo do něj ponoř - uvidíš, jestli teploměr v autě ukazuje dobře. Když ne, tak máš problém jinde.
A úplně první bych zkusil vyčistit konektor, kterým je čidlo připojené. Ona tam ráda utíká chladící kapalina a vůbec bych se nedivil, že se dostane až do konektoru a ten potom ohnije.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 29 čer 2017 05:31
od Kubák
S tím hrnkem to je fajn ale včera jsem jel 500 km a stalo se mi to dvakrat že spadla teplota jinak držela a to jsem jel půl dne a to mi ten hrnek zatím vychladne když budu půl dne sedět u auta a čekat, a varnou konvici k autu nedotahnu bo nemam u auta zasuvku:-( vtip:-)

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 29 čer 2017 08:09
od Plha
Kubák píše: 28 čer 2017 22:42 Jo odvzdušnění snad zmáknu přes ten horní šroub za běhu pomalu odpouštím dokud neteče kapalina.
Nezapomeň na zdvižení nádobky....... :!:

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 29 čer 2017 11:41
od Land Jirka
když seš rychlej a děláš to na studeným motoru (abys mohl zacpat díru po čidlu prstem) tak ti při výměně ukápne pár kapek a odvzdušnovat nic nemusíš :wink:

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 29 čer 2017 17:25
od Kubák
Jo tak nadobku jsem minule nezdvihal...kdo vi jestli neni problem s padajici teplotou spis zapricinenej bublinou u čidla:-) nádobku jsem minile nezdvihl:-(

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 29 čer 2017 17:28
od MadTom
Ono se to časem odvzdušní i samo, ale hrozí u toho prasknutí hlavy nebo jiná podobná nectnost, jak se najednou studená voda dostane do motoru, nebo přehřátí, když je ta bublina moc velká a voda necirkuluje kde má.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 30 čer 2017 08:48
od Kubák
můžete mi napsat postup jak nejlíp odvzdušnit?

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 30 čer 2017 09:08
od MadTom
A co kouknout do RAVE, je tam komplet popis chladícího systému, včetně odvzdušňování. Zjednodušeně - expanzní nádobku vycvaknout z držáku, zvednout co to jde nahoru, dolít chladící kapalinu a potom otevřít odvzdušňovák na hadici. A dokud jsou bublinky tak opakovat. Pomůže hadice pomačkat, aby se voda trošku pohnula. Případně na chvilku nastartovat.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 30 čer 2017 17:06
od Kubák
Tak jsem vyměnil čidlo a odvzdušnil...jak poznám že jsem dobře odvzdušnil???

Dolil jsem nádobku
Zdvihnul
Otevřel odvzdušňovací šroub, trochu chladiva odpustil
Dal nádobku dolu
Zavřel nádobku i odvzdušňovací šroub
Nastartoval s otevřenou nádobkou
pomalu povoloval odvzdušňovák až šla kapalina s minibublinkami
za běhu jsem otvíral odvzdušňovák dokud nešla jen kapalina

Jak poznám že někde není bublina?

čidlo funguje!

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 30 čer 2017 18:08
od mato_srubka
Ja som mal zodvihnutú expanzku aj počas naštarovaného motora, takto mi to šlo najrýchlejšie odvzdušniť.

Re: Teplota motoru za jízdy padá na nulu

Napsal: 30 čer 2017 20:22
od Kubák
já ani nevím zda to už není odvzdušněné jak to poznám?