Stránka 1 z 1

D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 09 dub 2017 18:01
od vztekloun
Ahoj, vím, že je tu toho napsaného dost, ale i tak: mám vyhlídnutou D4 2012 8ZF co má najeto 230.000km, auto má český původ a dodnes jezdí do autorizvaného servisu a má záruku mobility.
Ještě jsem neviděl faktury za servis, ale obávám se, že pokud se v autorizáku LR chovají stejně jako v autorizáku Volvo, tak asi v převodovce nikdy nevyměnili olej. Aspoň ve Volvu se usmívají, že je náplň doživotní a člověk si to musí vydupat nebo nejlépe nechat udělat tam, kde vědí o čem je řeč.

S autem jsem asi hodinu jezdil a musím říct že jezdí báječně. Ale asi 2x nebo 3x mi během té hodiny přišlo, že trochu kopla při podřazování během takových těch poskakovačkách po Praze. Jinak při změně z R na D a zpět vždy bez cuknutí, vše OK.

Můj dotaz zní, zda je to již nějaký náznak blížících se problémů, nebo je to ok? U Volva by mě takové chování nechalo klidným, tam takové to občasné kopnutí při podřazovaní při dobržďování na křižovatce z 3 na 2, nebo z 2 na 1 je v pohodě (aspoň pokud se člověk o převodovku stará a mění po 60.000km olej).
Auto jezdí převážně celé roky D1 Praha Brno a na to, že má 230.000km je v mnohem lepším stavu, než většina ostatních, ale nerad bych dal 700 za auto a 200 za opravu. Dle majitele nikdy žádný zásadní problém s vozem nebyl.

Ale ptám se proto, že jsem jel v pěti D4kách a nikdy převodovka nekopala, ale jel jsem v nich jen chvilku a také měly podle tacho najeto mezi 90-160.000km.

díky za názory
v.

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 09:19
od vztekloun
Nikdo se nepodělí o názor a zkušenost?

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 13:00
od habakuk
Tak vzhledem k tomu, že tady jezdí D4 tak čtyři lidi tak nemůžeš čekat přehršel zkušeností. Já jezdím tuto špajsku v Jeepu GCh kde si auto řeklo v 70t km o výměnu oleje v převodovce. Tak je zajímavé, že jeden výrobce tam má interval zadefinovaný a druhý to neřeší. Chování nebudu popisovat je to jiné auto a motor (nic necuká).

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 14:24
od Skalik
habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 15:39
od petr štrof
Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 15:56
od Rennie
petr štrof píše:
Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky [emoji38]
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr
To je ale taky nesmysl. Každý automat by měl mít olej 50 až 80 tis km vyměněn včetně filtru. Já se priklanim k té nižší hranici a taky ho tak měním

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 16:17
od Skalik
petr štrof píše: 10 dub 2017 15:39
Skalik píše: 10 dub 2017 14:24 habakuk: tady bych to přisuzoval tomu, že amící vědí o nutnosti měnit náplň automatu. V eu je náplň doživotní. A co si budeme povídat u spousty aut je ta nápň až dokonce života převodovky :lol:
úplně bych nesouhlasil D4 možná ,
ale u D3 v servisním manuálu je předpis 144 tis km vozím ho v autě a můžu ofotit

Petr
Psal jsem to s nadsázkou, nebrat osobně. Nicméně se přikláním k Rennie co se intervalu týče. První X5 taky měla v manuálu, že náplň automatu je doživotní a u toho * pod kterou se skrývalo 150 000km.

Osobně bych se klonil někam k 60 000km i když asi dost záleží na používání to si musí každý zhodnotit sám.

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 18:08
od vztekloun
No právě, já jsem taky zastánce výměny po 60kkm a když jsem se ptal majitele jak jezdilo auto na servis, tak mi hrdě říkal, že jen Cartec Brno po celou dobu pravidelně a že má záruku mobility. A když jsem se ho zeptal kdy byl olej v AT měněný, tak bylo vidět, že neví která bije.

Re: D4 - převodovka 8ZF - dotaz na chod a životnost

Napsal: 10 dub 2017 19:11
od Skalik
vztekloun píše: 10 dub 2017 18:08 No právě, já jsem taky zastánce výměny po 60kkm a když jsem se ptal majitele jak jezdilo auto na servis, tak mi hrdě říkal, že jen Cartec Brno po celou dobu pravidelně a že má záruku mobility. A když jsem se ho zeptal kdy byl olej v AT měněný, tak bylo vidět, že neví která bije.
Můj soukromej názor a nutno dodat, že jsem max poučený laik, rozhodně né odborník je ten, že pokud ti převodovka kopla a ty jsi to zaznamenal tak bych počítal s tím, že po koupení nechám převodovku propláchnout, vyměnit filtr, případně další preventivní servis pokud je možný a počítám s tím, že to může přijít.

8 kvalt bude dost řadit, takže se bude slušně hřát.

Já bych do toho šel jen s vědomím, že tu převodovku kdyžtak budu muset nechat udělat. Nekoukal jsi jestli jsou v us dostupné sady na repas?