Stránka 1 z 1
Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 04 led 2017 17:49
od CalicoJack
Po zbavení se většiny rachoticích neduhů sem si to dnes valil do práce a najednou ticho
Prostě to zdechlo
Auto normálně točí, se šéfem jsme to zkoušeli i přes zdroj aby to nežralo baterku. Podle kontrolek žhaví, cokoliv navíc na palubovce nesvítí
Měl bych teorii, před nedávnem mi odešlo díky zacpanýmu sitku čerpadlo v nádrži. Pořídil sem si nový, ale s příchodem mrazů sem se na to vykašlal a čerpadlo v motoru to po nějaké době vzdalo a nebo se mi ucpal filtr v motoru a díky tomu to čerpadlo nemaje co čerpat nerozdejchalo
Už pred týdnem freečko při startu pokašlávalo, ale to sem sváděl na mráz. To asi nebyla pravda a čerpadlo už to vzdávalo.
Po otočení klíčkem čerpadlo v motoru ani nepípne a nepomohl ani lehký poklep kladivem
Dnes bylo celkem teplo, tak špunt tam nebude
Někdo nějaký jiný nápady?
Prosím

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 04 led 2017 18:12
od MadTom
S tím teplem bych si tak jistej nebyl - ty 2-3° nad nulou nemusí stačit na rozpuštění, pokud se tomu trošku nepomůže - plachta přes auta a pod auto opatrně elektrické topení. Ono jestli ti to ucpala špatná nafta, tak tomu nestačí rozmrznout, ale potřebuje se to prostě ohřát, aby to povolilo.
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 05 led 2017 04:46
od CalicoJack
MadTom píše:S tím teplem bych si tak jistej nebyl - ty 2-3° nad nulou nemusí stačit na rozpuštění, pokud se tomu trošku nepomůže - plachta přes auta a pod auto opatrně elektrické topení. Ono jestli ti to ucpala špatná nafta, tak tomu nestačí rozmrznout, ale potřebuje se to prostě ohřát, aby to povolilo.
A to by způsobilo i to že to palivových čerpadlo ani nepípne?
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 05 led 2017 17:26
od cesta
Ty čerpadla musí jet obě, pokud víš které Ti třeba jen chvilku zablblo tak ho vyměň. A samozřejmě i naftový filtr. Jinak Tě to vypeče když to budeš nejméně čekat. Vím o o čem mluvím

dopadl jsem tak ,nejprve jsem měnil to v motoru s filtrem. A za půl roku to v nádrži přímo na cestě ještě, že jsem ho vozil sebou. Jinak to co popisuješ tak to na ty čerpadla(to čerpadlo) vypadá.
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 25 led 2017 12:57
od deyva
Já teda mám 2.0Di, ale minulej pátek a o víkendu taky mi taky auto prostě chcíplo... Vyřešil jsem to tak, že jsem balonkem pumpoval naftu do filtru a pak jsem asi půl minuty točil, než to chytlo... Nastarovalo to vpohodě, bublalo to na volnoběh tak 15 minut aby se to aspoň trošku ohřálo, ale po pěti km to chcíplo a šmitec... Tak jsem projistotu vyměnil palivovej filtr. Od té doby ale nebylo pod -10, naftu mám z EuroOilu a VIF v ní, tak nevim jestli to pomohlo.
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 25 led 2017 21:50
od Acon
VIF v zime nepomože ani trochu. Ak sa začne oddelovať parafín tak sa oddelí bez ohľadu na VIF a upchá filter. Na tuhnúci parafín nepomôže vôbec nič
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 26 led 2017 07:33
od MadTom
Hm, tak nevím jestli jsem to správně pochopil, ale moje zkušenost je, že VIF a podobná zimní aditiva sníží teplotu, kdy se parafín začne oddělovat z nafty (a ucpávat filtr). To ale za předpokladu, že se dá do nafty která je "teplá", tedy ještě bez vyloučeného parafínu. Prostě se to musí pořádně rozmíchat a rozpustit.
Pokud už se parafín vysráží, tak buďto ohřát, nebo u starších a dnes spíš už jenom starých aut přidat do nafty benzín. U nových určitě ne, protože jsou velmi náchylné na kvalitu a mazací schopnosti nafty a hrozí poškození vstřikovacího systému. Co jsem měl starých Escorta s motorem 1,6D, tak v návodu psali až 50% benzínu při použití letní nafty, a že to pojede hůř. Ten benzín to rozpustí, úplně stejně, jako když se umývá něco mastného.
A druhá věc - ty aditiva se musí také skladovat v teple, sice nezmrznou, ale může se stát, že prostě z lahvičky nevytečou, jak jsou ztuhlá.
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 30 led 2017 12:53
od deyva
Jojo já tam ten VIF liju vždycky při tankování a tankuju pokud možno naftu bez bios*aček - tj. EuroOil obyč naftu nebo Verva Diesel u Benziny. Ale je pravda, že ten filtr měl najeto 15 tisíc a ne vždycky jsem tam dával naftu bez bio přísad, tak jsem asi měl něco už usazený ve filtru.
Edit: jo a to už se mi taky stalo, že mi VIF ztuhnul v plechovce v autě v takovej puding

Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 30 led 2017 13:24
od kupec18
15t je hovno, jsem na superbu najel na filtr cca 130t než se to začlo cukat.
Od te doby jsem upravil interval na vyměnu asi na 60tkm
A to tam liju kde co, převažně z kanystru. A pumpy většinou ty nejlevnější.
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 30 led 2017 14:26
od deyva
Tak já měním všechno po patnácti... Všechny oleje a filtry. Vždycky to dobře vycházelo jaro/podzim, akorát letos to vychází zrovna na zimu, páč jsem přes léto málo najel autem :-/
Re: Za jízdy zdechl....nafta tam byla. Freelander td4 rv2002
Napsal: 30 led 2017 14:38
od MadTom
15t na palivovej filtr není nic moc, ale stačí jednou špatně natankovat a je hotovo. Zvlášť v zimě.