Stránka 1 z 1
Váha vzduchu - záhada
Napsal: 30 lis 2016 20:23
od D4vid
Dobrý deň vospolok
Tak mám tu ešte jeden problém, ktorý mal mať jednoduché riešenie, ale napokon si neviem dať rady.
Príznaky v skratke:
- autom pri rozjazde trhalo, strácalo výkon
- občas ním trhlo aj za jazdy
- po zohriatí to už bolo skoro ok
Auto sa zapojilo na diagnostiku
- chybná váha vzduchu
Tak som si povedal, ok. Nie je problém. Vymeníme.
Objednal som
PIERBURG 7.22684.11.0. zapojilo sa.
Výsledok:
- chybu už diagnostika nevypisovala
- autom už netrhalo
ALE!
- auto nemá žiadny výkon. Ako keby to šlo v núdzovom režime alebo čo. Proste turbo nezaberá, otáčky idú pomaly hore aj na voľnobehu
Myslel som že možno tá váha vzduchu nie je celkom kompatibilná. Pierburg som vrátil a objednal originál
BOSCH 0 928 400 520
No po založení tejto váhy vzduchu je výsledok rovnaký.
Po úplnom odpojení konektora z váhy vzduchu autom netrhá a má výkon ako má mať
A teraz. Ako môže byť vadná váha vzduchu lepšia ako nová? A prečo nová robí to čo robí?
Skúšal som na nej prejsť aj cca 20km nič sa nezmenilo.
A teraz skúste poradiť
// Úplne som zabudol napísať o aké auto sa jedná.
Freelander 2003 , TD4
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 19 pro 2016 15:25
od D4vid
Neviem prečo sa auto s inou váhou vzduchu správalo inak, ale bola tam deravá podtlaková hadica turba.
Okrem iného je deravý aj ten zásobník podtlaku. Ten predpokladám zvládnem vymeniť sám.
No vyskytuje sa ešte jeden problém. Spojka
Postupne sa čoraz tažšie zaradzujú rýchlosti. Podľa všetkého je to ten stále omieľaný problém s valcom.
Keby som chcel vymeniť komplet spojku bez zotrvačníka tak musím zháňať aký zoznam dielov?
- Spojková sada LuK 623 3145 33 ak je tam uvádzané "Doplnkový tovar/ Dopňujúca informácia: s centralnym vypinacim zariadenim spojky" to je to vnútorné ložisko? Ako to vyzerá? Je to toto? Centrálna vysúvacia páka spojky LuK 510 0083 10
- Hlavný spojkový valec LuK 511 0142 10
Je tam ešte niečo čo sa odporúča meniť aby nestrácal spojkový pedál účinnosť?
Aká je adekvátna cena za prácu pri výmene? Aspoň orientačne. Vďaka

Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 19 pro 2016 15:51
od hrochado
D4vid píše:Neviem prečo sa auto s inou váhou vzduchu správalo inak, ale bola tam deravá podtlaková hadica turba.
Okrem iného je deravý aj ten zásobník podtlaku. Ten predpokladám zvládnem vymeniť sám.
No vyskytuje sa ešte jeden problém. Spojka
Postupne sa čoraz tažšie zaradzujú rýchlosti. Podľa všetkého je to ten stále omieľaný problém s valcom.
Keby som chcel vymeniť komplet spojku bez zotrvačníka tak musím zháňať aký zoznam dielov?
- Spojková sada LuK 623 3145 33 ak je tam uvádzané "Doplnkový tovar/ Dopňujúca informácia: s centralnym vypinacim zariadenim spojky" to je to vnútorné ložisko? Ako to vyzerá? Je to toto? Centrálna vysúvacia páka spojky LuK 510 0083 10
- Hlavný spojkový valec LuK 511 0142 10
Je tam ešte niečo čo sa odporúča meniť aby nestrácal spojkový pedál účinnosť?
Aká je adekvátna cena za prácu pri výmene? Aspoň orientačne. Vďaka

Ahoj, to špatné řazení rychlostí může mít na svědomí i spojkové ložisko, standardně je plastové a když se plastový obal "vychodí" špatně to pak vypíná a rychlosti jdou hůře řadit. Ale stejně tak může být špatný ten válec, jak píšeš, tam to také může "utíkat".
Ložisko bych doporučil koupit kovové, mají ho na litepu ... nemám s ním sice zkušenost, ale kdybych znova dělal spojku, tak bych do něj šel ... jinak lamelu a přítlačný talíř i válec mám tuším taky LUK a za cca 2 roky myslím v pohodě ... pokud ti to někdo pořádně udělá, tak s tou spojkou není myslím problém ... problémy vznikají, když se do toho pustí někdo méně zkušený - tedy já si to myslím, pak tady lidi nadávají, že to nefunguje, mají to zavzdušněné atd ...
Cena díly + práce je tak 15 000,-
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 19 pro 2016 16:28
od D4vid
a je možné vymeniť len prítlačný tanier ložisko a hlavný spojkový valec nechať tak? a prípadne dodatočne vymeniť aj ten keby to nepomohlo? nevie niekto aspoň približne aký je tam postup?
Mení sa ten hlavný valec nejak komplikovane? Alebo je to pomerne jednoduché? Nie že by som to chcel robiť sám, len či je nutné rozoberať viac vecí, alebo sa to tam nejak len zasunie.
Hlavný valec už pokiaľ som dobre čítal je už naplnený. Ako sa to potom robí aby sa to nezavdušnilo?

Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 19 pro 2016 17:04
od hrochado
D4vid píše:a je možné vymeniť len prítlačný tanier ložisko a hlavný spojkový valec nechať tak? a prípadne dodatočne vymeniť aj ten keby to nepomohlo? nevie niekto aspoň približne aký je tam postup?
Mení sa ten hlavný valec nejak komplikovane? Alebo je to pomerne jednoduché? Nie že by som to chcel robiť sám, len či je nutné rozoberať viac vecí, alebo sa to tam nejak len zasunie.
Hlavný valec už pokiaľ som dobre čítal je už naplnený. Ako sa to potom robí aby sa to nezavdušnilo?

Válec je pod pedálem, ten jde vyměnit samostatně - pokud se problém vyřeší, tak jsi zachráněný

Pokud ne, tak je to nejspíš to ložisko a v tom případě začíná ta zábava, protože musí ven snad obě převodovky ... a pak už se většinou vyplatí dát tam nejen nové ložisko ale i lamelu a talíř, protože rozebrat to a dát to pak zase dokupy stojí víc než ty díly ...
Ano, ten válec je už naplněný, ale přesně nevím, jaký tam je ten postup, myslím, že ideálně, když to někdo umí a udělá to správně, tak se tam nic dolívat a odvzdušňovat nemusí ...
Ale taky můžeš vyměnit válec, chvíli to může jet dobře, ale ve skutečnosti ti může téct to ložisko a po čase se zase tlak ztratí a původní válec přitom mohl být ještě ok ...
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 20 pro 2016 00:14
od D4vid
Takže podľa všetkého by bolo najlepšie to vymeniť komplet všetko. Je nejaký spôsob ako zistiť že je vadný aj zotrvačník? Myslím skôr než je von
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 20 pro 2016 06:30
od hrochado
D4vid píše:Takže podľa všetkého by bolo najlepšie to vymeniť komplet všetko. Je nejaký spôsob ako zistiť že je vadný aj zotrvačník? Myslím skôr než je von
No já jsem postupoval, jak jsem napsal výše.
Vyměnil se válec, týden to řadilo lépe a pak zase stejný, takže to asi teklo přes to ložisko, i když nikde nebylo nic vidět ... no a když už to bylo všechno dole, tak jsem to nechal vyměnit komplet... krom setrvačníku, ten je prý v pohodě ... no a od té doby mám asi 20 000 km a je to zatím ok.
Existujou myslím metody, jak poznat, zda je setrvačník ok, někde to tady je myslím popsáno právě v tom vlákně o spojce a TD4, zkus hledat, tam se dočteš mnohem víc.
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 28 pro 2016 12:02
od juraj maco
Ja som mal ten istý problem tiež som menil váhu vzduchu a žiadna zmena nakoniec to bol podtlakový regulator turba a popraskané všetky hadičky čo sú k nemu pripojené . tie hadičky si prekontroluj všetky až po zásobnik podtlaku až po egr ventil stači mala dierka a už to blbne.
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 28 pro 2016 12:06
od juraj maco
D4vid píše:Takže podľa všetkého by bolo najlepšie to vymeniť komplet všetko. Je nejaký spôsob ako zistiť že je vadný aj zotrvačník? Myslím skôr než je von
Zlý zotrvak sa prejavuje . pri rozbiehaní sa roztrasie cele auto. a pri vypnutí motora tiež zachveje s motorom.
Re: Váha vzduchu - záhada
Napsal: 05 zář 2020 13:19
od pvell
Ahoj všem. Prosím o radu, vyndal jsem váhu vzduchu a zjistil že tam nemám asi ten nějakej odpor co je na ní z boku naznačenej. Má tam být nebo ne? Motor 2.0 DI díky.