Stránka 1 z 2

Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 27 srp 2016 19:05
od ThomesSK
Zdravim páni !
Dostal som tu cest kupit si p38 4.6 v8 +plyn za vybornu cenu...obetou ceny bolo ze vyvierala voda...po konzultacii s mechanikom sme uspeli k zaveru ze sa to auto stym problemom oplati za tu cenu kupit a ze najdeme riesenie...byvali majitel menil hlavu, tesnenia , vodnu pumpu vyskospojku aj z ventylatorom ale na problem neprisiel tak mi ho predal...voda vyvierala tak prve bolo ze sme precistily chladic lebo zospodu bol studeny a zvrchu horuci...problem pokracoval..zistili sme ze nefunguju ventylatori ani klimovy ani maly na dochladzovanie tak sme ich spojazdnili no problem pretrvaval..hnev nas premohol a tak vybrali sme termostat a onieco sa to zlepsilo ale zacal sa zavzdusnovat chladiaci sistem a potroske sa straca chlad.kvapalina..vymenil som olej a tiez nove plynove sviecky..po case sa objavyl taky svrlikavy zvuk s motora tak som vymenil aj neake loziska a remen ale zvuk cvrlika stale...teraz dolievam a odvzdusnujem auto kazdu chvilu a cakam kedy mi kdo nieco nove poradi..sory za gramatyku dakujeeem

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 27 srp 2016 19:34
od MadTom
Hledej problémy s prasklým blokem - je toho tu na fóru popsáno dost. Je to docela typická závada u těchto motorů.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 27 srp 2016 20:08
od jbizik
Cau jedna z moznosti (ta najekonomickejsia): viewtopic.php?f=8&t=25370
Potom uz iba oprava a prevlozkovanie prasknuteho bloku.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 27 srp 2016 20:45
od zolik
mam rovnake auto so splynovacom zn. Zavoli. kazdych cca 10-15tis. km sa mi auto zacne varit. vzdy bol na vine splynovac- nastastie.
v splynovaci mi pretlaci voda gumene tesnenie. jedina zachrana je odpojit splynovac z okruhu vody, pokial nekupim a nevymenim to zodpovedne tesnenie. potom mam zase chvilu pokoj. mozno ti to pomoze, mozno nie. vela stastia.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 27 srp 2016 22:22
od ThomesSK
Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 28 srp 2016 07:47
od jbizik
ThomesSK píše:Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...
Pokial ma auto rovnake problemy a j na benzine (ked vypnes lpg) aj na lpg, tak tento problem co pise Zolik neries.Bude to blok(vlozky v bloku) na 70%, alebo hlava a tesnenie pod hlavou. Myslim ze tebe vodu tlakuje tak uz po 5-10 km ak nie skor a nie 10-15 tisic km. :smirk

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 28 srp 2016 08:58
od Majer
Ak je pri studenom motore zvuk OK a po zohriati cca 5 min a viac sa zmeni ( u mna to jemne klepalo)mozu to byt uvolnene vlozky,vlozka valca(v mojom motore boli 2ks).
To svrlikanie moze byt zaciatok uvolnovania vloziek.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 29 srp 2016 06:19
od zolik
ThomesSK píše:Hej Zolik a ako to odpojim ? Vyskusam to...
ja mam na hadiciach, ktore smeruju do radiatora kurenia nasadene T kusy a z nich je voda privadzana do splynovaca. tam to rozpojim, T kusy vymenim za kus trubky a tym vyradim splynovac z okruhu vody. domov alebo do servisu dojdem na benzin. ak je vada v splynovaci, toto ti pomoze.
mne sa to stalo uz asi 4 krat za tri roky, rocne najazdim cez 30tisic km. to tesnenie zo splynovaca, co mi stale odchadza si uz nosim so sebou, aby som ho v pripade potreby vedel vymenit aj na ceste.
ked sa mi to stalo prvykrat, tiez som sa bal ,ze mi praskol blok, ale nastastie nie. dufam ze aj ty budes mat rovnake stastie :yes

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 03 říj 2016 15:58
od zolik
tak ako to dopadlo? nasiel si zavadu?

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 06 říj 2016 21:31
od ThomesSK
Po skusani viacerich moznosti to Vyzera to tak ze pri 6tom valci je prasknuty blok...skusim bojovat dalej...este vyskusam neake moznosti

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 06 říj 2016 22:32
od jbizik
ThomesSK píše:Po skusani viacerich moznosti to Vyzera to tak ze pri 6tom valci je prasknuty blok...skusim bojovat dalej...este vyskusam neake moznosti
No a ako si sa k tomu dopatral ze je tam prasklina.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 06 říj 2016 22:50
od krtko
Toto zaujima aj mna,lebo tiez sa mi stale prehrieva auto...uz som uvaril asi 3x...naposledy teraz v sobotu a to sme sa len trochu povozili a na volnobehu mi skoci teplota do cervena (ked sa auto nehybe)...viskospojka je nova,este skusime preplachnut chladic :-(

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 08:32
od ThomesSK
Kupil som ho stym ze vyviera voda...predosli mejitel na tom vymenil: vysko spojku, vodnu pumpu, alternator, dal opravit hlavy ...tak sme z mechanikom skonstatovali ze pol cesta k oprave motora je zanami...najskor sme spojazdnili ventylatori ktore nefungovali vymenili chladic ktori bol prasknuty no problem pretrvaval...kedze hlavy motora z vonka sa zdali byt v poriatky neriesili sme vacsi problem..tak sme demontovali termostat...no problem pretrvaval...ked sa mechanik dostal k hlavam zistil ze hlavu drzia len 2srobi, ostatne sa dali vytocit ...ked odstrojil hlavu zistil fatalne poskodenie celeho tesnenia a vsimol si ze na 6tom (vodicova strana )valci chyba asi 4cm.toho tesnenia..+ cele to tesnenie bolo dane naspat silikonom takze kdo to robil predoslemu majitolovy to dobre, priam bravurne odflakol...ked sme poskladali motor nasucho isiel krasne..no ked sme aplikovali chladiacu kvapalinu, po nastartovani asi 5 min sa auto zacalo opat prehrievat...auto strasne dymelo....po vipnuti motora a nastartovani islo razkk nastartovat...ked sme vybrali sviecky sa zistlio ze na 6tom valci je mokra ta svoecka...vsetky ostatne boli lrasne suche...kedze bolo spravene nove tesnenie srobi a vsetko co ma..hlavy v repase rak jedina moznost je ze prave na tom 6tom valci je prasklina...pojdem apolikovat este tu tekutinu a ked sa to nepodari tym...tak ostava asi uz len prevlozkovanie bud toho6teho valca alebo vsedkych...zatial cakam na ru kvapalinu na zalepenie toho bloku

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 09:46
od jbizik
Sviecka by podla vsetkeho mala byt cista a nie opalena ako ostatne. Tak isto aj cast hlavy nad danym valcom kde je prasklina by mala byt rozdielne cistejsia ( menej okarbonovana). No a ak nepomoze IRONTITE ...podla velkosti a zavaznosti praskliny, tak uz iba urcite to prevlozkovanie ale vsetkych valcov, ked to uz bude rozobrane - a mas pokoj.

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 10:44
od jbizik
krtko píše:Toto zaujima aj mna,lebo tiez sa mi stale prehrieva auto...uz som uvaril asi 3x...naposledy teraz v sobotu a to sme sa len trochu povozili a na volnobehu mi skoci teplota do cervena (ked sa auto nehybe)...viskospojka je nova,este skusime preplachnut chladic :-(
Myslim ze preplachnutym chladičom nič nevyriešiš Krtko. Nechcem ta strašiť, ale bude chyba asi niekde inde. Môžu to byť: prasknutý blok, uvolnena vložka v bloku, prasknute tesnenie pod hlavou(podla ANG fora najcastejsie na 8 valci hned pred spolujazdcom - bol to aj moj prípad :Sorry: ),prasknuta alebo zvlnena hlava.
Opišem moj prípad: auto sa prehrievalo, tlakovalo, ..... menil som asi 3krat termostat, zle alebo vobec nekurilo.
Ako prve som od Majera (člen fora) :Sorry: :yes kupil IRONTITE, ale nepomohlo :Ja blb: Bola to cesta najmenšieho odporu.
Potom som zacal doslednejsie badať "vo co de". Študoval som forum, Internet som listoval a radil sa s Majerom. Vyšroboval som všetky sviečky, aby som vedel ci je niektora s nich čista ....bol by to prvy znak prasknuteho bloku. No všetky boli rovnako sfarbene( viď foto).
Tak dalsia vec bolo tlakovanie kazdeho valca cez svieckovy otvor kompresorom. Stara sviečka sa musi durch prevrtat, ten porcelan v nej vybit a prevariť tenkou trubičkou do korej sa fuka kompresorom vzduch (ide to tažko...ale ide). Takýto pripravok sa v montuje do valca. Jeden tocil klukou na remenici klučom a dostal piest do hornej uvrate a druhý kompresorom tlakuje valec cez spominaný prípravok....takto som prešiel každý valec a zistil som ,že na poslednom skušanom 8 valci mi zrazu zacalo z expanznej nadržky vytlačat vodu! :skleb a bolo vymalovane........mohla to už byť iba hlava alebo tesnenie. Takže v mojom prípade to bolo tesnenie, kde tlaky z valca pretlacali popod tesnenie rovno do chladiaceho kanalika ( vid foto). Motor-mechanik vsetko opravil a je OK (tri krat poklopem) :whew :yes :Sorry:

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 12:07
od eliott
No to těsnění na fotce není na V8 do D2, ale do starého motoru 3,9, je mnohem slabší a zvyšuješ kompresi

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 12:23
od jbizik
eliott píše:No to těsnění na fotce není na V8 do D2, ale do starého motoru 3,9, je mnohem slabší a zvyšuješ kompresi
Toto som tam mal !!!

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 13:12
od eliott
No ThomesSK tam měl třeba silikon, ten tam také nepatří...

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 15:15
od ThomesSK
Ešte vyskušam ten zazracny pripravok...a potom sa uvydi
Nakoniec mi asi uz ostane to prevložkovanie

Re: Prehrievanie, strata vykonu a chladiacej kvapaliny v8 4.6 +plyb

Napsal: 07 říj 2016 15:41
od eliott
ThomesSK píše:Ešte vyskušam ten zazracny pripravok...a potom sa uvydi
Nakoniec mi asi uz ostane to prevložkovanie
Pak je to navždy a pokud je auto pěkné, vyplatí se to.