Stránka 1 z 2

P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 02 srp 2016 15:20
od Dario345
Hezké odpoledne,
kromě jiného mě na RR trápí jedna věc. Po celou dobu (cca 6000km), co auto mám mě trápí silné kymácení karoserie. Jedná se hlavně o jízdy po okrskách. Pokud najedu na nějakej křivákov v rychlosti od 70 nahoru, je auto už dost těžce řiditelný a já lítám po sedačce jak na kolotoči. Snížení na "dálniční" výšky podvozku nijak výrazně nepomůže, spíš vůbec. Slovem laika a bývalýho uživatele několik Citroenů na hydraulice usuzuju, že je to prostě špatně, aby se to houpalo tolik.

Rozhodl jsem se, že vyměním tlumiče. Ale chci se poprosit o radu, jestli to nemůže mít ještě jinou příčinu?

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 02 srp 2016 15:24
od Miky_CZ
tlumice a v druhe rade silentbloky, hlavne predni napravy (v prvni rade panhartka, pote predni ramena) ale to se nehoupe spise cele auto plave ze strany na stranu

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 02 srp 2016 21:08
od amadjr
mam podobny problem.. jsem zvedav s cim tato diskuze prijde..
menil jsem vsechny silenty, cepy a nic.. parnhardka pomuze pri ´loveni´ auta po silnici ze strany na stranu ale kymaceni nevyresi. jen k te parnhardce, krysta boha marja vyhni se lacinym silentum do 100kč!!!!!!! nefunguji uz ani v krabicce.
videl jsem nejake PU plasty namisto silentu, mozna by to mohlo byt reseni.
osobne bych tipoval tlumice ale ani bych se nedivil, kdyby i trochu ´zmekla´ stabilizacni tyc.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 03 srp 2016 07:27
od MadTom
PU silentbloky jsou výborné na silniční auta, u terénních, kde podvozek občas musí i hodně křížit hrozí, že jak se zmáčknou, tak prostě vytečou a je po nich. Chce to vybírat opravdu kvalitní, nebo pokud černé gumy tak nejlépe originál. P38 je těžké a vysoké auto, takže dobré tlumiče jsou docela nutnost. Doporučuju někoho kdo má na tlumiče tester a umí i tyhle auta. Potom budeš mít hned jasno.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 03 srp 2016 20:50
od smeky
Mě to dělaly staré pneumatiky.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 08:37
od Dario345
A pokud tlumiče, tak je něco osvědčenýho, cenově normálního?

Mám P38 na práci v lese, jsem tak 20% v terénu - lesní cesty zpevněný, lesní cesty přírodní, vyvážecí linky, atd

Pneu si nechám převážit :-) To je dobrej tip, díky

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 09:46
od Wiki
a nakolik ty pneumatiky hustíš?

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 10:37
od teslo
pises hupanie/kymacanie. to suvisi s tuhostou podvozku - tzn. tlmice, prip. stabilizator. V pripade, ze by si pisal o traseni a rozvibrovani/rozhadzani pri prejdeni nerovnosti, tak to primarne vychadza na silenbloky v panhardke a ramenach. Ale kludne to moze byt kombinacia vsetkeho.
V kazdom pripade to od klavesnice diagnostikujeme uz tazko. Typy mas a teraz je to na Tebe, lahnut pod auto a zistit kde je problem.
Ci mas tlmice uplne v prdeli zistis jednoducho - rozhupes kazdy roh auta a ked sa bude roh dlhsie dohupovat, tak mas tlmic v tahu.
Tlmice su v roznych cenovych a kvalitativnych hladinach. Zalezi nakolko si toho auta cenis. Ja odporucam BOGE.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 10:50
od MadTom
Poznámka k tlumičům - pokud máš auto bez úprav podvozku a nehoníš ho přetížené, tak bych zvážil i originál LR.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 11:28
od teslo
praveze origo LR su drahsie ako boge. A boge by mala byt tiez prvovyroba. Takze by to malo byt parametrovo +- to iste ale za polovicnu, prip. tretinovu cenu.

Ja som pred casom kupil na P38 monroe adventure (plyno-kvapalinove) a po 1 tisic km som ich zhodil a dal naspat origo LR, ktore som daval dole akoze uz vadne :) Nie zeby Monroe boli zle, ale maju inu charakteristiku a na origo olejovych LR tlmicoch mi je jazda prijemnejsia :)

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 04 srp 2016 18:48
od amadjr
plyno kapalinove jsou dobre na sedan.. kdysi jsem je daval na omegu mv6 a super.
ja se priklanim taky k tem tlumicum.. osobne kdyz vyklopim zadni viko kufru a skrze nej rozhoupu auto, tak na prvnich 5 vterin jsem uplne bez tlumicu nez se natlaci olej..... tim padem jsou totalne mrtve... ja to moc neresim protoze to mam jen na kraveni ale pokud s tim jezdis dalky, urcite bych nevahal a menil.. dale zkontroluj ty plastove futra co drzi stabilaky na naprave. jeste me napadlo, pokud mas auto na mechach, nech si seridit vysku jednotlivych kol protoze pokud jsi nekde mimo a auto sedi krive, dost to muze zpusobovat kymaceni...
od kud jsi?

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 05 srp 2016 01:17
od spata
Mel jsem to v kazde P38
A do ted nejak nevim,co je pricinou,pokazde tak nejak to auto divne uskakuje i po vymene tlumicu,silentboku.Napiste sve zkusenosti.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 05 srp 2016 03:26
od smeky
Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 05 srp 2016 07:06
od Dario345
Tak pneumatiky už pravda mají něco odjetý a jsou to 265 a tlak už nevím, foukal jsem to na benzince 2x a neuchází to a tak to už moc často nekontroluju, ale původně jsem to vyčetl v manuálu myslím :-(

No, jezdím každej den kolem 90-100km, tož je to takový otravný prostě. A hlavně, když vezu někoho jinýho, viz svou křepelku, která váží 50kg tak ta se musí držet jak v tramvaji

Ty Boge tlumiče jsem našel sadu cca za 5000, tak to pořídím a uvidím.

A jsem od Prostějova

Jináč díky moc za rozvedenou diskuzi, vážím si toho, že jste to téma takhle rozjeli :-)

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 05 srp 2016 08:26
od amadjr
smeky píše:Já měl staré pneu,když jsem jel po hrbolaté cestě lítalo to ze strany na stranu jako blázen. Dál jsem nové a klid.
ano ano my jsme to uz cetli :D po googleni jsem se docetl neceho podobneho.. range je velke a tezke auto s nic moc podvozkem (P38) takze varianta stare lacine zimni pneu s velkym profilem v lete je smrt.. chce to nejake all terainy.. http://pneumatiky.heureka.cz/general-gr ... -r16-109t/

ale ty tlumice urcite vymenen.. na 150% jsou mrtve tak jako tak. silenty od parnhardky poznas tak, ze zastavis, vlezes pod auto a nekdo ti bude tocit s volantem. idealne by se mely pohnout tak o mm, pokud jsou vymackane tak to poznas :)

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 25 srp 2016 18:10
od amadjr
musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 25 srp 2016 20:03
od MadTom
Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 25 srp 2016 20:49
od amadjr
MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 26 srp 2016 08:09
od Balu1989
amadjr píše:musim pridat poznamku, tento vikend jsem kalibroval podvozek EAS, resp vysky vsech kol aby byly pokud mozno stejne. zaroven jsem trochu snizil vychozi hodnotu a naopak lehce zvedl tu nejvyssi.
vysledny rozdil je vetsi nez jsem cekal.. auto se kymacelo na dvou protilehlych kolech. rozdil byl 3cm! momentalne mam rozdil asi 5mm a je to opravdu o moc lepsi.
doporucuji zmerit, nafoukat na stejny tlak a merit na rovine od osy kol.
Ahoj
pomocí jakého softwaru/diagnostiky jsi to kalibroval?
Díky Honza

Re: P38 - houpání při jízdě po nerovné cestě

Napsal: 26 srp 2016 08:13
od MadTom
amadjr píše:
MadTom píše:Na D2 je to s měchama jenom vzadu trošku jednodušší, ale pro měření se mi osvědčilo měřit mezi lemem blatníku a lemem disku. Tím se eliminuje nestejné nafoukání kol.
to tezko.. auto se ti zakloni a vykrizi napravy...
A to jako proč? Kalibruje se automatickej systém řízení výšky, kterej má u každého kola čidlo výšky. Takže při zatížení a podobně si to prostě dorovná. Tedy přesněji udržuje konstantní vzdálenost mezi nápravou a rámem.
To že je to běhání okolo auta a kontrola výšky u všech kol je věc druhá, ale po pár iteracích je to v pohodě.
Na druhou stranu není důvod to moc přehánět - 1cm se okem nepozná. A když do auta sedne jeden člověk, tak se nakloní o více než 1 cm.