Příručka pro nákup Freelandera 1 (souhrn + doplňující otázky)
Napsal: 22 čer 2016 15:44
Ahoj,
někdy během léta se chystám pořídit auto a zalíbil se mi Freelander. Poctivě jsem pročetl spoustu příspěvků tady a udělal si nějaký obrázek. Něco jsem našel, něco jenom částečně. Nenašel jsem třeba kompletního průvodce nákupem, ale zase spoustu dobrých rad. Nechť je tento příspěvek mojim shromaždištěm důležitých věcí a souhrnem informací.
Předem motivace: rád bych auto, které dobře pojede na delší vzdálenosti i třeba po dálnici, ale navíc se nezalekne nějakého terénu na konci a doveze mě ke zdárnému cíli (někam na skály či kaňony). Taktéž by mělo eventuelně sloužit jako rodinné auto, má přítelkyně by se neměla ho bát, ale na nějaké popojížení nebude, na to mám kolo
. Nájezd nebude také žádný velký, myslím, že do 10k ročně.
Líbí se mi Freelander, nic ostatního mě tolik nezaujalo. Splňuje všechno co bych chtěl, a zdejší fórum je pokladna znalostí. Ačkoliv to není paragon spolehlivosti, tak jsem radši, když vím, co mě čeká, než být překvapen a vydán napospas automechaniků, kteří nejsou šikovní nebo se jim nechce makat na cizím. Rád si také na autě udělám něco sám, hlavně abych věděl, jak to všechno funguje a mohl se vydat bez větších obav na delší cesty...
A nyní si představme, že bych si šel od někoho koupit vůz. Na co se vlastně mám zaměřit? Zajímám se o F1 2002+, TD4,
- Nic nehučí, nevibruje, testnout v terénu HDC i TC.
- Testnout visco, auto by se mělo v max rejdu na neutrál tlačit bez větších problémů. Také se podívat na ojetost penumatik, více ojeté zadní můžou značit problém.
- Testnout spojku, jestli neprokluzuje (ale to je asi buď OK nebo úplně fail, že?)
- Mrknout pod auto, zkontrolovat urvané silentbloky.
- Test IRD. Zkontrolovat, zda neprotéká. Jak se pozná, že dostala v minulosti dardu např. od visca a bude brzy na výměnu?
- Test zadního diferenciálu. Pokud se z něj neozývají hrůzostrašné zvuky, dá se nějak zhodnotit jeho stav?
- Testnout okýnka
Ušlo mi něco zásadního, co se dá testnout před koupí? Mám pocit, že nic dalšího zásadního jsem nepotkal, alespoň ne v nedávné historii (celé fórum jsem nepročetl, to bych u toho seděl ještě rok
).
A na co jsem nenašel odpověď je hlavně IRD a zadní diferenciál. Obojí jsou pěkně drahé kousky a ani u jednoho netuším, jak zhodnotit jejich stav. Jediné vodítko je, že pokud je špatné visco, jsou nadměrně zatěžované a selhávají. Co když ale někdo vyměnil visco a IRD se zadním diffem jsou pořád špatné?
Ptám se proto, že se mi vůbec nepříčí koupit si auto v horším stavu a něco opravit, ale abych za to nevyhodil zbytečně peníze, rád bych uměl zhodnotit, co to asi bude.
Očekávám cenu okolo 80-100k v udržovaném stavu, tedy nic není potřeba akutně opravit, ale výhledově brzy ano. Mám přidat/ubrat?
Klidně mě odkažte na jiná vlákna nebo další hledání. Snažil jsem se poctivě projít co jenom šlo, ale určitě jsem něco přehlédl. Vaše návrhy upravím zpátky v postu, ať toho ostatní nemusí tolik pročítat.
Sorry za elaborát a díky za reakce
někdy během léta se chystám pořídit auto a zalíbil se mi Freelander. Poctivě jsem pročetl spoustu příspěvků tady a udělal si nějaký obrázek. Něco jsem našel, něco jenom částečně. Nenašel jsem třeba kompletního průvodce nákupem, ale zase spoustu dobrých rad. Nechť je tento příspěvek mojim shromaždištěm důležitých věcí a souhrnem informací.
Předem motivace: rád bych auto, které dobře pojede na delší vzdálenosti i třeba po dálnici, ale navíc se nezalekne nějakého terénu na konci a doveze mě ke zdárnému cíli (někam na skály či kaňony). Taktéž by mělo eventuelně sloužit jako rodinné auto, má přítelkyně by se neměla ho bát, ale na nějaké popojížení nebude, na to mám kolo

Líbí se mi Freelander, nic ostatního mě tolik nezaujalo. Splňuje všechno co bych chtěl, a zdejší fórum je pokladna znalostí. Ačkoliv to není paragon spolehlivosti, tak jsem radši, když vím, co mě čeká, než být překvapen a vydán napospas automechaniků, kteří nejsou šikovní nebo se jim nechce makat na cizím. Rád si také na autě udělám něco sám, hlavně abych věděl, jak to všechno funguje a mohl se vydat bez větších obav na delší cesty...
A nyní si představme, že bych si šel od někoho koupit vůz. Na co se vlastně mám zaměřit? Zajímám se o F1 2002+, TD4,
- Nic nehučí, nevibruje, testnout v terénu HDC i TC.
- Testnout visco, auto by se mělo v max rejdu na neutrál tlačit bez větších problémů. Také se podívat na ojetost penumatik, více ojeté zadní můžou značit problém.
- Testnout spojku, jestli neprokluzuje (ale to je asi buď OK nebo úplně fail, že?)
- Mrknout pod auto, zkontrolovat urvané silentbloky.
- Test IRD. Zkontrolovat, zda neprotéká. Jak se pozná, že dostala v minulosti dardu např. od visca a bude brzy na výměnu?
- Test zadního diferenciálu. Pokud se z něj neozývají hrůzostrašné zvuky, dá se nějak zhodnotit jeho stav?
- Testnout okýnka

Ušlo mi něco zásadního, co se dá testnout před koupí? Mám pocit, že nic dalšího zásadního jsem nepotkal, alespoň ne v nedávné historii (celé fórum jsem nepročetl, to bych u toho seděl ještě rok

A na co jsem nenašel odpověď je hlavně IRD a zadní diferenciál. Obojí jsou pěkně drahé kousky a ani u jednoho netuším, jak zhodnotit jejich stav. Jediné vodítko je, že pokud je špatné visco, jsou nadměrně zatěžované a selhávají. Co když ale někdo vyměnil visco a IRD se zadním diffem jsou pořád špatné?
Ptám se proto, že se mi vůbec nepříčí koupit si auto v horším stavu a něco opravit, ale abych za to nevyhodil zbytečně peníze, rád bych uměl zhodnotit, co to asi bude.
Očekávám cenu okolo 80-100k v udržovaném stavu, tedy nic není potřeba akutně opravit, ale výhledově brzy ano. Mám přidat/ubrat?
Klidně mě odkažte na jiná vlákna nebo další hledání. Snažil jsem se poctivě projít co jenom šlo, ale určitě jsem něco přehlédl. Vaše návrhy upravím zpátky v postu, ať toho ostatní nemusí tolik pročítat.
Sorry za elaborát a díky za reakce
