Stránka 1 z 3

Forest Rover

Napsal: 13 led 2008 23:23
od Sam
Tak si asi neodpustím založit nové vlákno pro tohle autíčko. Jak jsem se dočetl dochovalo se jich pouze 10 ks. :( Nějak jsem se do něj zakoukal od počátku, kdy jsem začal propadat začce LR.

Jak tak hledám dlouhou SI občas si stáhnu i obrázky a odkazy na prodej krátkých...no a pak jednou.... :shock: .....našel jsem tuhle fotku :!: Je to ze stránek, kde jsou určená stará auta k prodeji.......... :evil: e-bay to není....

Dva měsíce se je snažím znovu objevit.........a jsem nucen obrátit se na pacienty: eliotte, rovere, krytene, či "jedničkáři" ......... :?: znáte ji někdo

Re: Forest Rover

Napsal: 13 led 2008 23:25
od Sam
Při poslední konverzi dat zmizely zde publikované fotky :? ......... Tak ty co mám v archivu..... 8)

Re: Forest Rover

Napsal: 13 led 2008 23:27
od Sam
A ještě dvě:

Napsal: 13 led 2008 23:38
od ATOL
to by mě zajímalo, co to má za nápravy?

Napsal: 16 led 2008 15:34
od 1960SeriesII
Nejmenuje se to náhodou správně Roadless Traction? :oops:

Napsal: 16 led 2008 15:38
od 1960SeriesII
Jinak tadyhle je ta potvora v pohybu:
http://www.youtube.com/watch?v=iGLZkSHG-Sc

Napsal: 16 led 2008 16:44
od Martin T
Ta fotka je z www.dunsfold.com sekce vehicle sales, ale ten forest rover na prodej bohužel není, ten je tam ve sbírce The Dunsfold collection, viz: http://www.dunsfoldcollection.co.uk/gallery4.shtml

Napsal: 16 led 2008 20:18
od eliott
Nezbývá, než postavit repliku :wink:

Napsal: 16 led 2008 20:47
od kryten
Hodně mě to láká,v horizontu několika let by to mohlo jít.
Pro začátek by to chtělo začít sbírat výkresy,fotky,dokumentaci a začít se koukat po nápravách a diskách.V ostatním bych neviděl problém(až na ten čas).Pomůžete při hledání dokumentace?
k.

Napsal: 16 led 2008 21:19
od eliott
Disky poskytne zřejmě nějaký zemědělský stroj :lol:

Napsal: 16 led 2008 22:50
od Martin T
asi by bylo nejlepší zajet se podívat do Dunsfoldu, mají open weekend 13 a 14 září. zkusím napsat Bashallovi kvůli té dokumentaci.

Napsal: 16 led 2008 23:12
od Sam
Martin T píše:Ta fotka je z www.dunsfold.com sekce vehicle sales, ale ten forest rover na prodej bohužel není, ten je tam ve sbírce The Dunsfold collection, viz: http://www.dunsfoldcollection.co.uk/gallery4.shtml
Hm.. :evil: koukal jsem tam potom asi 3x a neviděl :roll: . Dík, to že není na prodej mi trochu ulehčilo :wink:

Napsal: 16 led 2008 23:15
od Sam
kryten píše:Hodně mě to láká,v horizontu několika let by to mohlo jít.
Pro začátek by to chtělo začít sbírat výkresy,fotky,dokumentaci a začít se koukat po nápravách a diskách.V ostatním bych neviděl problém(až na ten čas).Pomůžete při hledání dokumentace?
k.
No, mohli by jsme zkusit bratříčky. To už by jsme mohli mít hotové dílny a k zemědělským strojům a dílům mám blízko :wink:

Napsal: 17 led 2008 10:31
od 1960SeriesII
Tak už jsem se na toto téma vzdělal. Možná už to všichni víte, ale Forest-Rover byl postavený pro britskou lesnickou komisi jako vozidlo pro přejezd těžkého terénu. Dovoluje působivé křížení náprav, řízení však bylo "nejisté" a bylo třeba stanovit limit pro rychlost vozidla na silnicích (maximální rychlost je uváděna 45-55 km/h).

Správný/úplný název je Roadless Traction (výrobcem byla firma Roadless Traction Ltd., Hounslow, Middlesex) Forest-Rover (typ). Motor byl standardní benzínový 2,25 l (byl postaven také jeden s dvoulitrovým dieselem), standardní převodovka z SII (suffix 'c'), nádrž o kapacitě 68 litrů, nápravy vyrobené firmou Kirkstall Forge Engineering Ltd. Leeds (3.6:1 ratio with 3.6:1 planetary hub gears), ráfky z traktorů Ferguson s upravenými středy a pneumatikami 11.20" x 28" (jako možnost byly k dispozici i pneumatiky 10.00" x 28" nebo 13.5" x 28"), rozchod vpředu 76 palců, tj. 193 cm, vzadu 66 palců, tj. 167,6 cm (širší rozchod vpředu měl umožnit lepší poloměr otáčení). Uzávěrky diferenciálů nebyly montovány. Výroba začala roku 1961 (poté, co firma Land-Rover konverzi oficiálně posvětila), v letech 1963 a 1964 byly Land-Rover exportovaný do Kanady konvertován podobně také pro kanadskou lesnickou komisi, údajně to však není přímo Roadless-Traction, jinde se tvrdí, že se jednalo o stavebnici Forest-Roveru sestavenou v Kanadě.

Vyrobeno bylo pouze 9 kusů (ale také 15 sad náprav) této specifikace. Objevuje se i údaj o 20 kusech a o tom, že první vyrobené kusy měly modifikované nápravy GMC a modifikované bubnové brzdy z traktorů značky Ferguson.

Australská konverze pro provoz v australských Snowy Mountains (při budování tamní vodní elektrárny a přehrady na zachytávání vody z tajícího sněhu - mimochodem měli také Series I a je o tom krásné video) měla standardní diferenciály a nápravy se samodomo podložkami umožňujícími použití velkých kol a pneumatik z traktorů Ferguson.

Na internetu se objevuje pán z Falklandských ostrovů, jehož rodina si Forest-Rover pořídila jako nový (tehdy stál 2300 liber, tj. téměř třiapůlnásobek ceny běžné 88" a víc než mnohé běžné traktory) a stále ho vlastní. Jeho otec byl na dnu otevřených dveří pořádaném firmou Land-Rover u Solihullu (ve starých filmech je tam vidět Cuthbertson, jak projíždí opravdu VELKOU kaluží) a nakonec si vybral místo Cuthbertsonu Forest-Rovera. Prý je dobře, že si jeho otec nepořídil Cuthbertson, protože ty potvory si dávají spojky k snídani a na otočení potřebují fotbalové hřiště na šíř :lol:

Ten pán píše o tom, jak dříve, když z města k farmám ještě nevedly silnice, čekali lidi v zimě ve městě na jeho otce, až se vypraví směrem ke své farmě, aby mohli co nejdál jet za ním v koloně a aby je vytáhl, když ve sněhu zapadnou :)

Jejich auto má prý "deluxe cab", s plachtou vzadu, Capstan winch a držákem na rezervu - pořád má ještě původní Dunlopy a na nich ještě dvě třetiny vzorku :shock:

Různé zdroje se v údajích liší, ale pokusil jsem se dát dohromady to, co se opakuje alespoň ve dvou z nich. Tady je ještě pár fotek pro krytena, aby mohl začít už letos :wink:

Napsal: 17 led 2008 10:32
od 1960SeriesII
...

Napsal: 17 led 2008 11:02
od Land Jirka
Takže mechanika stejná, jen jiný převody v difu. Místo 4,7/1 je tam 3,6/1.
I když na těch fotkách jsou celý nápravy z něčeho jinýho a ještě vyztužený.

Napsal: 17 led 2008 20:45
od kryten
Krásný elaborát,Honzo!To jsem teda nečekal :mrgreen:
Začít letos vzhledem k současné rozpracovanosti ale opravdu nemůžu :cry:
Ale začít shánět pro začátek nápravy,to by šlo-bohužel se neseženou origo tak alespoň nějaké co nejpodobnější-věřím že něco vyšťouráme.
Ale rám,bulkhead,truck cab,motor,převodovku a podobné drobnosti už mám,dneska jsem se koukal :lol:
k.

Napsal: 17 led 2008 21:32
od kubes
Jak to tak vyjmenováváš, co už je k dispozici, tak mě přijde, že kromě náprav a páru drobností, už skoro všechno máš. Když by ses do toho pustil, tak zase nemůžeš vylepšovat Sněhurku.

Napsal: 17 led 2008 21:40
od eliott
...musím nahlásit, že nápravy má :lol:

Napsal: 17 led 2008 21:51
od kubes
Jestli má nápravy, chybějí jen drobnosti. Může se začít hned, nebo alespoň co nejdříve. :D