Stránka 1 z 1

Narazniky, hluk a vačky.

Napsal: 03 dub 2014 16:49
od Fofelko
Zdravím všetkých :) Chcel som sa spýtať na 3 veci. Chcel by som si dať prestriekať na FREE 1 nárazníky na matnú čiernu. Nepáči sa mi tá šedá či aká to je. Viete mi povedať, čo by to asi stálo? :)
A druhá: Motor dosť hučí, okolo 3500 otáčok sa to ozýva v celom aute, potom nad 4000 to prestane.. mysleli sme že by mohla byť doondená izolácia.. čo vy na to?
A na záver tretia: Na nete som našiel nejakú sadu 2 vačiek či čoho do motora na zvýšenie výkonu.. má niekto skúsenosti? :)
ďakujem :)

Re: Narazniky, hluk a vačky.

Napsal: 03 dub 2014 20:46
od Mirko
Ahoj,
na tvůj první dotaz asi jednoznačná odpověď může padnout jen v podobě cenové nabídky od někoho, kdo lakuje plasty. Je to hodně odvislé od toho jakou kvalitu chceš. Obvyklá cena je někde od 2-5 tisíc korun za lakovaný díl. Nárazníky freečka jsou celkem velké, takže spíše budeš u horní hranice. Pokud se ale ten plast bude muset předtím někde svařovat, tak by to o tuhle práci narostlo.
Na druhý dotaz neumím odpovědět.
A třetí dotaz - výkonové vačky se dělají do všeho možného, takže asi i do freečka, ale pokud se nechystáš stejně hrabat v motoru, tak bych se touto cestou nezabýval a napřed vyčerpal "neinvazivní" ostatní možnosti - čip, filtr, kvalitní zapalování, tankovat více oktánů atd. U dnešních elektronicky řízených vstřikování a zapalování můžeš nakonec jiným časováním vačky motor i tak zblbnout, že ti spadne do nouzového režimu a hotovo. Krom toho mi to přijde jako nesmyslná investice, když za stejný příplatek můžeš asi mít i freelandra s větším motorem...Nicméně tě od toho nechci úplně odrazovat. Sám se chystám na montáž ostré vačky příští týden, ale do osmiválce, který už má neoriginální vačku jejíž charakteristika mi nevyhovuje.

Re: Narazniky, hluk a vačky.

Napsal: 03 dub 2014 21:53
od macejky1
Ahoj, driv nez budes ty narazniky lakovat tak nejdriv vyzkousej cernidlo na venkovni plasty. Treba od Turtle je velice kvalitni a stoji asi 200,- kc. Vysledek je prekvapive dobry. Plasty budou uplne cerne a vydrzi to cca pul roku. Treba s tim budes spokojenej a usetris nejaky zlataky.

Huceni neumim identifikovat. Napsal jsi moc malo voditek :-).

Ty ostre vacky nestoji moc a pridavaji udajne neco kolem 15-20 koni jestli si to dobre pamatuju. Ale pokud si je nevymenis sam tak se jeste prohnes v servise a jakmile do toho nekdo sahne tak se najde jeste par dalsich veci ktere by bylo dobre vymenit takze vysledna cena myslim za ty kone stat nebude. A presne jak pise Mirko jsou i jine zpusoby jak z motoru vyrazit par koni navic. Chip, vyfuk, sani, vysokooktanove palivo, .........

Re: Narazniky, hluk a vačky.

Napsal: 04 dub 2014 09:41
od Mirko
Ono právě s těma vačkama to není pouze situace "win-win" ale spíš "někde win - někde loose" - buď získáš těch 15-20 koní ve vysokých otáčkách a ztratíš krouťák vespod, nebo získáš krouťák vespod a ztratíš výkon "navrchu" nebo přidáš všude a budeš mít větší výkon, ale bude to i víc chlastat, nebo to delší otevření ventilu nepobere řídicí jednotka a bude chudá směs. Dále to může výrazně ovlivnit volnoběh a emise.

Re: Narazniky, hluk a vačky.

Napsal: 04 dub 2014 16:56
od Zizal
Zalezi co to jsou za vacky. 16V motor ma od vyroby charakteristiku s vykonem nahore a to pro SUV, nebo off neni zrovna idealni. Posunout vykon jeste dal mi prijde silne neprakticke, pokud nechces zavodit. Pokud jde o vacky na kroutak odspodu tak bez upravy map pro konkretni vacky cekej akorat problemy.
Ten motor se pouzival i v roverech a MG. Ostre vacky chapu u MG F s stejnym motorem, lehoucke auticko, motor za sedackama, tam to muzes tocit jak cirkularku, ale ve freecku to hitparada nebude a asi to bude zrat nejen travu, ale i stromy kolem cesty