Tak je tu este aj jeden zo slovenska. Ja som vrtal z predu a zozadu, resp. akoby na predne a zadne celo valca spojky. Pritom otvory som nenavrtal priamo proti sebe, ale v rozostupe 180°.
Inak ako voditko by mohli sluzit aj povodne vrtane otvory od vyroby, videl som ich na dvoch visco ktore som mal v rukach, a je to vidno aj na niektorych katalogovych obrazkoch novych visco ponukanych na webe. Zrejme to naplnenie takto riesia aj priamo vo vyrobe, cize spojku plnia az po jej skompletizovani (pretoze obal je vo finale pozvarany, preto je aj nerozoberatelny). A po naplneni oba otvory zablenduju.
Vrtal som otvory hlboke priblizne 10 mm, obal tej spojky je skutocne takto hruby, ale samozrejme treba ist opatrne, hlavne ku koncu, po jednom milimetriku, nastastie krajne lamely z oboch stran (ktore stoja pred vrtakom prve v poradi) su prave tie staticke, takze ak aj nahodou do nich trochu vrtnete, nic tak hrozne sa nedeje.
No a to vyfukanie tej starej naplne, s tym technickym benzinom, ja som to doknca kombinoval aj s acetonom, a sem tam aj s WD ktorym som spojku v podstate aj tlakoval

podobne ako cermen kompresorom. Tak toto je obrovska pakaren, riesil som to na niekolko etap, celkovo som sa s tym papral asi dva dni, najtahsie na tom bolo hlavne zozaciatku pretacat tu stuhnutu spojku. Inak by ten stary husty olej, nazvem ho skor lepidlo, nevytekal. Proste sam som to nebol schopny umaknut na jeden raz. Tak trosku aj pochybujem o borcoch ktory to robia na pockanie z jamy pod autom. Ale mozno vedia nieco, co zasa my este nevieme. Inak osobne som mal v urcitej faze celkom taky pocit, ze by stacilo do spojky naliat nieco na baze siliconu cim by sa stara napln v nutri iba zriedila, napr. taky riedky cisty silicon olej bezne pouzivany na mastenie kedrov pred zimou, a moze to byt jednoduche a rychle riesenie na urcity, mozno aj na dlhsi cas. Ale berte to len ako namet na zamyslenie pre dalsich badatelov.
Ja som ale vymenil komplet celu napln. Moly Duval SILO D 100T je siliconovy olej o tzv. dynamickej vyskozite 100 000 CST. Tu pozor, je k dostaniu aj SILO D 100, ktory tam nema to znacenie T, coz znamena ze je tam skutocne viskozita iba 100 CST. Tak tento by bol pre VISCO spojku hooodne riedky. Zial SILO D 100T sa predava iba v pomerne velkom objeme, a moc firiem ktore taketo specialne mazivo k nam vozia som nenasiel.
No ale aby to nebolo take marne, tak plnohodnotne sa daju pouzit aj siliconove oleje ktore su k zakupeniu v modelarstvach. Pouzivaju ich modelari do diferencialov v RC modeloch. Su balene tak v 100 ml ampulkach, stoja priblizne kolo 5 eur, a na VISCO freelandera postacia myslim dve-tri taketo naplne. Taktiez sa tu pouziva znacenie viskozity v jednotkach CST, pricom na vyber je siroka paleta viskozit. Niekde som sa docital ze Land Rover plni vo vyrobe VISO spojky olejom o viskozite 120 000 CST, ja som pouzil 100 000 CST, a spojka chodi v terene ok pricom v plnom rajde na parkovisku som ju vobec necitil. Mozno by som vedel ist aj do meksej spojky na nejakych 80 000 CST, ale to uz len tak na sneh, mokru travu alebo blaticko skutocne iba na rovinke. Ale je to alternativa nakolko takto meka spojka skoro vobec netrapi IRD ani zadny dif, aj spotreba urcite ide dole, a niekto do toho tazsieho terenu fakt nechodi. Este nizsie hodnoty viscozity by uz asi nemali zmysel. Pri tych 100 000 cst ide pomalinky pretocit kolesom aj volnymi rukami, podobne ako pri uplne novej VISCO. Mam na mysli klasicky test pri zdvihnutom aute, tri kolesa na zemi, jedno vo vzduchu.
Inak tie viscozity u modelarskych olejov sa znacia etse aj v jednotkach PTS, alebo PST, ale toto je nejaka staticka viscozita ktora sice priblizne odpoveda aj tej dynamickje, ale nemusi to byt celkom ono.
Presne mnozstvo naplne neviem povedat ani ja, proste plnil som kym to slo a nezacal mi olej vytekat z opacnej strany. Plnil som odspodu nahor, tak ako som pisal na zaciatku, otvory boli navrtane v rozostupe 180°, cize spojku som natocil tak, aby jeden bol naspodu a druhy navrchu. Najprv mi slo hodne bublin, ale potom uz iba kde tu. Vtedy som prestal. Nechal som to den odstat, aby sa olej usadil, a este som trochu doplnil kym neprestali ist bublinky. Hlavne pocas plnenia uz nijako nepretacat spojku, inak je to pase nakolko olej sa vnutri premiesa so vzduchom a neda sa to uz dobre doplnit. Potom jedine znovu vyplachnut a nanovo plnit. Inak ten napad s tym podtlakom je myslim si celkom dobry. Podla mojho nazoru v principe spojku treba naplnit co najviac, akurat by tam mala zostat nejaka vzduchova rezerva povedzme koli teplotnej rostaznosti oleja. Inak by mohol vytlacit to gufero co je na vstupnej hriadeli do spojky. Mozno je to prave onych 10% objemu. Tazko povedat. To uz musi vykoumat niekto dalsi v poradi.
Otvory ktore som navrtal myslim 4mm vrtakom, tak som ich jednoducho zanitoval iba klasickym nitom. Tiez som chcel povodne rezat zavity, ale zdalo sa mi to komplikovane. Nity zatial nevypadli

, uvidime casom.
Celkova cena opravy bola cca. 12 eur za ten viskozny olej, to jedno WD-cko, a nejaky ten technicky benzin a dva nity. Potom uz len tie nervy na to + cela ta makacka s pretacanim stuhnutej spojky.
Inak bolo by uz konecne dobre raz prelomit to velke informacne embargo ktore nad touto temou neustale visi. Dufam ze som aj ja k tomu aspon trosku prispel a snad som niekomu nedal navod na znicenie viscospojky. To by ma mrzelo.
R.