Stránka 1 z 1
Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 01 úno 2014 11:02
od akrij13
Ahoj, mám dotaz na TD4. Při studeném startu má motor cca 5-8 vteřin nepravidelný chod, potom se uklidní a vše ok, chytá ochotně hned. Přičítal jsem to možnému poklesu nafty, ale byl jsem postrašen, že u BMW se takto projevuje prokapávání nafty na vstřiku a může se časem propálit píst. Má někdo zkušenost?
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 01 úno 2014 11:33
od dava
akrij13 píše:Ahoj, mám dotaz na TD4. Při studeném startu má motor cca 5-8 vteřin nepravidelný chod, potom se uklidní a vše ok, chytá ochotně hned. Přičítal jsem to možnému poklesu nafty, ale byl jsem postrašen, že u BMW se takto projevuje prokapávání nafty na vstřiku a může se časem propálit píst. Má někdo zkušenost?
Nenech se strašit... samože vstřiky je dobrý udržovat v cajku, taky žhavky a filtry, ale do 10 vteřin bych se z toho nekácel. Dej mu do jedný nádrže na delší trasu pořádnej nášup aditiva, já dávám od Wynns, jsou jediní v přísadách který mám pozitivně vyzkoušený. Na jednu 70 litrů nádrž naperu 2 lahvičky a je pokoj, na čas. ( u DII jsem dával 2 lahvičky na cca 3/4 nádrže, to stačí, pak ještě jednu do další plné). Sice tě to na pumpě vyjde skoro na pětikilo, ale to se asi snese. Dělám to jednou do roka, u každýho auta co jsem měl to něco pomohlo, hlavně u zakarbonovanech Patrolů, když s nima předchozí majitelé jezdili na spotřebu, čili pod otáčkama. A na auto mojí drahý polovičky, ta taky jezdí na volnoběh

.
Akorát teda žhavičkám to jaxi život nevrátí

Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 01 úno 2014 12:32
od akrij13
aditiva dávám, nevím název ,jsou to nějaký norský, ale dle návodu výrobce tak štamprdli na nádrž. Rozpouští karbon, čistí vstřiky, zabraňuje zamrzání nafty uvádí výrobce, ale víc se ani dávat nemá.
Myslel jsem taky na žhaviče, ale kdyby byl nějakej špatnej, tak by asi nechytal na brnk, musel bych dýl točit.
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 01 úno 2014 14:49
od dava
akrij13 píše:aditiva dávám, nevím název ,jsou to nějaký norský, ale dle návodu výrobce tak štamprdli na nádrž. Rozpouští karbon, čistí vstřiky, zabraňuje zamrzání nafty uvádí výrobce, ale víc se ani dávat nemá.
Myslel jsem taky na žhaviče, ale kdyby byl nějakej špatnej, tak by asi nechytal na brnk, musel bych dýl točit.
TD4 nevím, ale TD5 chytá i bez žhavení, a to tam jedna žhavka chybí už z fabriky

Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 06 úno 2014 00:07
od janbro50
Na 99% to budú žhaviče. Mal som presne ten istý problém, chytalo na brnk, 5 - 10 sekúnd nepravidelný chod, ešte aj zadymilo. Už som uvažoval nad vstrekovačmi ale nakoniec to boli dva žhaviče. Motor si prižhavuje v zime ešte aj pár sekúnd po štarte takže preto ten nepravidelný chod pri zlých žhavičoch.
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 11 úno 2014 12:22
od akrij13
Díky. Ještě jsem se na žhaviče nedíval, ale na foru jsem četl, že se blbě mění, jeden je snad za naftovým čerpadlem, který se musí vymontovat. Je to pravda? A co po zpětné montáži čerpadla, nehrozí něco? Kromě toho že se zavzdušní.
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 11 úno 2014 14:59
od astero
Na motore TD4 je možné vymeniť všetky 4 žhaviče bez demontáže čerpadla . Problém občas nastane s ich povolením. Treba s citom, nie to hneď urvať. Mne TD4 po naštartovaní beží blbo aj dve minúty, ale to bude spôsobené jedným vstrekom, ktorý sa pravdepodobne úplne nezavrie, pretože to desne dymí od nespálenej nafty.
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 11 úno 2014 21:40
od janbro50
Problém s výmenou by nemal byť žiadny, stačí len zhodiť sanie. A pred výmenou treba dobre zohriať motor, potom idú ľahšie povoliť.
Re: Free 2002,TD4 chod motoru
Napsal: 12 úno 2014 11:53
od akrij13
Díky za rady, tak jsem klidnější.