Stránka 1 z 2

D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 09:06
od cervusl
Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto. :blush

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 09:07
od fidzi
Kloudnou odpověď se nedozvíš. Jeden bude říkat to a druhý to. Já bych bral podle reálného stavu.

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 09:28
od jareku
Kup obě a máš po "dilematu" :grin: Následně můžeš sám testovat a uvidíš, která bude lepší :D

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 09:38
od PavelU
cervusl píše:Zdravím všechny stejně postižené LR.Mám námnět na podumání.Co je lepší D1 300tdi 1998 nebo D2 1999 stejná cena přibližně stejně najeto. :blush
Nenapsals v čem je lepší, na co budeš auto převážně používat... :idea: :wink:

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 10:13
od omar
D II je konfortnější ma ruzné elektronické bazmeky
D I je blbuvzdornější

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 10:28
od MadTom
D2 je větší - teda kufr.
D1 má podvozek stejný s Def a RRC.

Jak už tu padlo, jde o to, na co auto chceš. Stejně to bude hlavně o korozi rámu a karoserie.

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 17:46
od cervusl
Koroze je u obou srovnatelná,ale díky podvozku a blbuvzdornosti jak se tu píše asi zvitězí D1

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 18:39
od kubas
zaleží na co to chces a kolik na to mas a hodlas dat do oprav pokud bude opravdu zanedbana td5 tak to asi bude stat ranec a myslim že ve vetšine případu je na tom td5 oproti TDi s korozí opravdu o hodne lepe

Re: D1 versus D2

Napsal: 24 led 2014 19:18
od Forsttimber
moj nazor je ze urcite D1
poruchovost neriesim seru sa obe ale na D1 mas nahradne diely niekedy v nasobkoch lacnejsie
nepotrebujes ziadnu diagnostiku pretoze tam nic nieje ak nemas abs a to sa aj tak da iba drotikom
vsetky off doplnky su lacnejsie
urcite je D2 pohodlnejsia ale ja tiez lietam 130 po dialnici a d1 mi az tak velmi nepohdlne auto nepride skus sa zviest niecim novsim myslim ze su podstatne tvrdsie ako stare disco (napr.hyundai terracan)

velke plus pre D2 je dizajn, po facelifte je uuuuuuzasny a este ma vacsi kufor

Re: D1 versus D2

Napsal: 25 led 2014 00:39
od cervusl
Ty auta se mě líbí obě dvě každá je hezká jinak a jinak se nechá upravit, leštěnka a ofroud a les mi nějk nejde do hromady,ale co je pro mě asi nejduležitější je cena nahr.dílů a podvozek. D1 mám i když 200tdi a funguje bez chyby přeci jen je to babča a d2 neznám nevím jak funguje ten 5 válec bojím se elektriky.Takže to bude 300tdi moc děkuji za postřehy a zkušenosti :grin:

Re: D1 versus D2

Napsal: 25 led 2014 09:08
od Acon
cervusl píše:Koroze je u obou srovnatelná....
Tak to teda zrovnateľná nie je. Rám OK aj keď na D2 je to skôr povrchová, al ekaroséria na D2 nehnije vôbec. Mám 16r. D2, cez leto som v rámci kozmetickej údržby vybral aj sedačky aby som sa dostal pod koberce a na jednom miest epri vodičovi bol nenápadný zhluk drobných pluzgierov, ktoré som ošetril. Inak ani zrnko korozie. A pokial viem tak ani tu na fóre sa nikdy neriešila korózia D2. Ak tak ošetrovanie rámu ;-)

Re: D1 versus D2

Napsal: 25 led 2014 12:42
od Sláma Karel
S tou korozí je to jenom půl pravdy.

Karoserie opravdu u DII moc nehnije, spíš vůbec. Zato sehnat DI s neshnilou kastlí je zázrak. :roll:
Zase naopak rám u DI jsem snad ještě ani neviděl shnilý, zato u DII už několikrát. A to tak, že se rozpadal. :-(

Takže pokud DII, tak pořádně zkontrolovat rám, hlavně vzadu.
Pokud DI tak sehnat nějakou na které budu nejméně vyvařování kastle.

DII má výkonější motor a opravdu má větší kufr a to o dost.
Co se týká výbavy, tak si tedy neuvědumuji nic, co by měla DII navíc ve výbavě oproti DI. Snad jen že DII (ne všechny) má klimatronic a DI jenom manuální klimu.

Pohodlí je podle mého u obou stejné. Možná DII s měchy vzadu o malinko lepší pohodlí, ale nic výrazného.
Místa je v těch autech (kromě kufru) také všude úplně stejně. Protože interier je v podstatě identický.

Ceny většiny dílů +- stejné, ale některé má DII výrazně dražší. Hlavně okolo motoru. Třeba vstřikovače, hlava i příslušenství motoru.
Bát se elektroniky motoru nemá smysl. Stačí jedna investice do diagnostiky (má ji už spousta lidí) třeba Nanocom a je to v pohodě.
Navíc třeba i DI od rv 96 má v automatu elektronické čerpadlo na motoru. (sice se dá vyměnit bez problému za mechanické, ale v originále tam je elektronika :wink: )

Osobně bych si vybral tu která by byla celkově v lepším stavu.


K :dance

Re: D1 versus D2

Napsal: 25 led 2014 13:17
od PavelU
Já mám například D1 v lepším stavu než D2 co se týče koroze (D1 je úplně bez koroze) a taky v poslední době raději jezdím D1 než D2... :Pohoda:

Re: D1 versus D2

Napsal: 25 led 2014 17:53
od MadTom
Pavle, ale u tebe je to proto, že díly na D2 jsi prodal cestou do servisu a tak tou D1 jezdit musíš. :mrgreen:

Re: D1 versus D2

Napsal: 03 úno 2014 06:22
od cervusl
Mám d1 taky bez koroze zatím,ale nevím jak to dobře udržet v tomto stavu,jezdí se s ní denně. Sehnat d1 v dobrém stavu je nelidský ůkol :grin:

Re: D1 versus D2

Napsal: 03 úno 2014 09:18
od Hanys_a_Kaca
D2 z přelomu tisíciletí mají všechny (co jsem teď okukoval při koupi) požranej rám v okolí nádrže, v podstatě od zadní nápravy dozadu, jinak to bývá s korozí ok, u toho rámu má smysl řešit, aby to nebylo "moc" - tedy trochu štourat. Nakonec jsme radši koupili povrchově sežranou v těchto místech, než sáhnout po nějaké čerstvě natřené - kdy člověk vůbec neví, co je "pod" černoiu barvou... Kastle u D2 bývají co se koroze týče ok, jak už tu psalo několik lidí, akorát špičky dveří, hlavně pátých a koutky okapniček a samozřejmě různě pod lemy, když jsou ty lemy trochu potlučený, tak to tam pak "žije".

Re: D1 versus D2

Napsal: 10 úno 2014 20:04
od bobbyp
MadTom píše: D1 má podvozek stejný s Def a RRC.
ahoj, asi se zeptam blbe, ale jak se lisi podvozky d1 a d2? a jak se to projevuje na jizdnich vlastnostech, prip terennich schopnostech?

Re: D1 versus D2

Napsal: 10 úno 2014 20:18
od MadTom
D1 a D2 mají zhruba stejnou přední nápravu, co se týče konstrukce - rozdíl je v řešení okolo homokinetických kloubů - D1, Defender a RRC mají klouby schované v koulích, D2 v gumové manžetě, takže mohou být i větší.
Vzadu má D2 wattův přímovod a D1 a ostatní "3 link" nebo jak se to jmenuje - dvě vlečná ramena dole a kovové Ačko s kulovým kloubem nahoře. Až potud by se dalo říct, že to bude skoro stejné.
Nicméně D1 má klasické zkrutné stabilizátory.
D2 v základu taky, volitelně vzadu vzduchové pérování SLS a volitelně na obou stabilizátorech hydraulické jednotky ACE, které pomocí aktivního kroucení stabilizátory umí auto naklánět v zatáčkách proti směru přirozeného náklonu, takže auto je stabilnější. Dále za pomalé jízdy umí stabilizátory aspoň částečně odemknout, takže v terénu lépe kříží.
Toť k sériovému provedení.

Re: D1 versus D2

Napsal: 10 úno 2014 20:32
od bobbyp
takze pokud to chapu dobre je d2 komfortnejsi na silnici, ale jak je to s terennimi schopnostmi?

Re: D1 versus D2

Napsal: 10 úno 2014 20:53
od MadTom
V základu, pokud je to verze, u které je a dá se ovládat mezinápravová uzávěrka, tak díky kontrole trakce TC je to lepší. Jedinej rozdíl je tam v delším zadním převisu. Zbytek, co se týče rozměrů kola a zbytku auta je skoro stejnej.