Stránka 1 z 2
Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 23 říj 2013 19:30
od Marty
Zdravím všechny nadšence. Je tady někdo kdo vyřadil dvouhmotňák a nahradil ho jiným setrovákem. Spojky Luk dělají takové sady, ale nejsem si jist, jak se pak auto chová.....prosím o rady a zkušenosti.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 05 lis 2013 19:48
od Marty
No tak si trochu odpovím sám. Luk sice dělá sady, ale s dvouhmotnostním setrovákem.
Pro Freelander to začalo před nedávnem dělat Valeo. Jmenuje se to Kit 4P. Je to 4. dílná sada s obyčejným setrovákem

tak to někdo vyzkoušejte ať nejsem první

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 05 lis 2013 20:11
od petr pp
Bude sa ti chovat ovela tvrdsie a zaber motora ostrejsi a chod motora sa moc nezmeni poznatky z bmw.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 07:31
od Acon
napr v Subaru Outback 2,5l a Forester 2l to nie je poznať vôbec.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 09:40
od fidzi
Acon> Protože jsou to boxery, který mají samy o sobě hladký chod.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 14:03
od tagr
Pokud si někdo vezmete spojkovou sadu, klidně si tam setrvačník jednohmotový dám, ale mám automat a celé se mě to kupovat nechce když toho 1/2 nepotřebuji
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 16:29
od Hanys_a_Kaca
já jsem teda freelandrista teoretik, ale co by měl být smysl té výměny, kromě pravděpodobně vyšších vybrací v celém systému pohonu?
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 16:49
od Marty
No smysl je bohužel asi jen ten, že ti z nás, jenž měli to štěstí si koupit auto které chtěli , nebo jako v mém případě opravdu potřebovali a zdaleka nedosahují na uváděnou průměrnou měsíční mzdu

mohou zamezit dalším investicím do tak drahé věci jako je dvouhmotnostní setrovák. Věřím že to bez něho půjde stejně jako jsem zrušil EGR, které může spíše motoru ublížit.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:00
od Hanys_a_Kaca
Ok, jestli je to levnější, je to argument, já myslel jestli třeba není úvaha, že by to bylo i nějak "spolehlivější" nebo tak. Fakt nereju, ptám se.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:03
od Marty
Jasný

Tady snad nikdo nerejem, ale spolehlivější to bude, poněvadž na normál. setrováku se toho nemá tolik co podělat.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:11
od MadTom
A on ti už ten dvouhmotovej setrvák umřel? Nebo ti umřela spojka? Že to řešíš. Ono LR není Škodovka. Nevím jak u Freelanderu, ale TD5 motor v Disco2 nebo Defu je bez dvouhmotového setrváku vhodnej tak do závodního vytřásadla, ale ne do auta na běžné ježdění. Co jsem viděl, tak vibrace na volnoběh byly docela síla. V terénu to nevadí, na silnici ani omylem. A na rozdíl od Škodovek se ten dvouhmoťák tolik nekazí. To mohu posoudit podle informace od kamaráda automechanika - když viděl, jak na LR vypadala spojka a jak dvouhmoťák byl dost překvapenej. Spojka byla KO, setrvačník sice nebyl jak novej, ale odhad byl, že dá ještě jednu spojku.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:18
od Marty
No špatnej ještě není. Ale ložisko nebo přítlačák v háji bude, takže mě rozborka nemine. Najeto mám 120 000 tak mám těžké dilema jestli ho tam nechat. Nerad bych to rozebíral znovu jen kvůli němu, až se podělá.
Ten kit od valea se mi zdá být zajímavý. Mají ve spolkové lamele pružiny, jenž by ho měli nahradit.
Tady je video.
http://www.autobenex.cz/sk/funzone/2-au ... irmy-valeo
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:43
od Franta D1
Teď zrovna řeším dvouhmoťák a spojku na Hjondé H1. 4 roky starý auto, nic to netahá, jezdím s tím sám a vozí to tak metrák a víceméně to používám jako osobák. Těsně po záruce se vysypal dvouhmoťák cena 24000 a teď ve 148 spojka. Jen za tu spojku bys koupil jinýho Free.

Tudíž jsem sháněl co s tím a posílám to celý sem:
http://www.edb.cz/firma-580316-vaclav-majewski-opava. Cena asi 4000. Mimochodem provozní náklady D1 s V8 jsou podstatně nižší než provoz H1 pokud se k tomu připočítají i náklady ne servis a cena ND.

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 17:55
od tagr
Ahoj , myšlenka je taková, že všeobecně je uváděno, že dvouhmotný setrvák je sice vhodnější na klidný chod celé soustavy, ale při drsnější jízdě více trpí a má se tam i co vysypat.Protože stavím auto spíše na drsnější zacházení a mám automat,který by díky jinému řešení ,,spojky" - hydroměnič vydrží drsnější chod motoru a zabráním tomu , aby se u setrváku při drsnějším zacházení něco po... má myslím smysl to vyzkoušet.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 06 lis 2013 18:49
od Marty
Souhlas s tagrem. Do práce i pro děti do města jezdím po dost mizerných polních cestách tak bych taky viděl obyč. setrovák jako vhodnější.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 07 lis 2013 08:12
od Kami
Mam slusne slevy v Autokelly a Elitu, Benex bych se musel poptat.
Tak pokud nemas pristup pres nekoho, kdo ma slevy dej vedet..
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 07 lis 2013 15:04
od Marty
Díky, až do toho pujdu určitě se ozvu. Zatím jsem udělal prasečinu s nastavením tyčky spojkového válce. Tak když se to nepodělá udělám to až na jaře.
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 11 úno 2014 20:24
od tagr
tak se pozeptej a napiš ?? co a za kolik by šlo , dík
Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 03 čer 2014 22:07
od Marty
Tak jako zakladatel tohodle tématu jsem nakonec nic moc neřešil. Sice jsem měl hooodně velký dilema. Spojku jsem teď dodělal a jelikoš byl dvouhmoťák dost v pohodě byla by blbost ho likvidovat.Možná až odejde, budem všichni moudřejší a pak to zkusím. Lidi se dělej na dva tábory. Jedny strašej podělanýma převodovkama a prasklýma klikovkama a jedni říkají v pohodě dát jednohmotu. Je fakt, že utrácením za nové setrováky se dělá taky slušný byznys a já dnes už nevěřím ničemu, páč doba je taková že je třeba vydělat za každou cenu...... No kdyby to tam přeci někdo dal dejte vědět jak to chodí.
Osobně si myslím, že free díky pouhým 82 kw by nemělo moc problém. Slyšel jsem teda dost názorů, že nad 70 kw nedávat, ale je to fakt těžký,

Re: Setrovačník-dvouhmota za jednohmotu?
Napsal: 04 čer 2014 07:19
od fugín
Kdyby si měl friťáka v benzinu,nemusel by si to řešit. Tam jednohmota je,funguje dobře a výborně si rozumí s keramikou