Stránka 1 z 1

Demontáž řazení

Napsal: 30 dub 2013 18:22
od Fojcek
Nevíte někdo jak sundat ty táhla z převodovky na fríčku? Sundávám skříň, páč mi vytekl spojkovej válec,ale zasekl jsem se na tom a nemůžu na to přijít. Má se sundat to víčko na převodovce, nebo je potřeba rozdělat to přepákování?

Re: Demontáž řazení

Napsal: 01 kvě 2013 20:40
od PetoKE
Nepamatam uz presne,ale urcite to ide rozobrat na hokejke do prevodovky. Jednoducho som to stiahol a hotovo. Zda sa mi, ze som tam mal iba pero alebo skrutku

Re: Demontáž řazení

Napsal: 01 kvě 2013 22:14
od Fojcek
JJ už jsem na to přišel, bylo tam pero...

Re: Demontáž řazení

Napsal: 02 kvě 2013 11:12
od astero
Je možné v krátkosti spísať postup pri zhadzovaní prevodovky? Na td4 som na fóre nenašiel nič.
Vďaka.

Re: Demontáž řazení

Napsal: 02 kvě 2013 19:34
od Fojcek
Já to absolvoval předvčírem. Jen demontáž mi zabrala dvě odpoledne. Chce to oddeklovat spodek,sundat pár přebytečnejch plastů, vyndat baterku a její držák, sundat kola, levou poloosu, pravou stačí jen povysadit. Odšroubovat ird, (fak úžasnej přístup na ty horní šrouby), dále ird drží ještě k motoru, takovým elkem, který je pod turbem. Je dobrý vypustit olej z převodovky (ird nevyteče). Oddělat držák převodovky od kastle a spodní držák motoru, ird poodsadit (kardan se nemusí sundávat). Oddělat od převodovky kabely, oddělat rychlospojku spojkového válce, sundat to řazení (vyklepnou pero a sundat deklík převodovky i s táhlama).Oddělat držák převodovky od kastle a spodní držák motru. Odšroubovat převodovku. Mezi převodovkou a motorem je plech který je přišroubovaný k převodovce zezadu nad ird převovkou šestkou šroubem. Není to vidět a je to strašně blbě přístupný, ale bez toho to nejde sundat. Je to hroznej vejmrd a tajně doufám, že to ještě někdy složím. Zatím sem jak Hanzlík v Slavnostech sněžek :grin:

Re: Demontáž řazení

Napsal: 02 kvě 2013 22:01
od astero
No, vypada to hodne blbo, čakal som, že IRD môže ostať na mieste, toto je fakt pakáreň. Na modeloch tuším do 2000 to je jednoduchšie.. Kladku nemám, nemam ju ani kam zavesiť, tak dufam že mi prevodovka nedrbne zo zdviháku a že si nenarobím viac škody ako osohu. Poloosi sú asi len na Cčkach, že? A ešte, že sa tak blbo pýtam prečo je dobré vypustiť olej z prevodovky? Vďaka.

Re: Demontáž řazení

Napsal: 03 kvě 2013 06:39
od Fojcek
Já nejsem automechanik, jen takovej domácí šťoural, takže nevím, co myslíš těma céčkama na poloose. Já nepřišel na to, jak ji sundat celou, tak jsem stáhl manženu a vyndal ji z kloubu. Pravou poloosu můžeš nechat jak je, jen je potřeba oddělat jeden šroub od tlumiče, aby se náboj mohl odklonit a poloosa mohla trošku ven. Olej z převodovky mi vytekl dírou od hřídelí ird. kladku nepotřebuješ, dělal jsem to taky bez ní.

Re: Demontáž řazení

Napsal: 12 kvě 2013 21:56
od Fojcek
Jen tak pro doplnění. Složit to nebyl vcelku žádný problém, až na tu pakárnu. Několikrát zde popisované odvzdušnění nebyl problém. Odevřel jsem tu nádobku co se odevírat nesmí, dolil kapalinu, klasicky odvzdušnil, pak jsem dolil kapalinu doplna a víčko zavřel. Nějaká kapalina přetekla. Spojka spojčí jak má a ani po několika dnech se nezavzdušnila, jak tu někteří psali. Komponenty jsem použil firmy Luk (spojka a to kombi ložisko-válec). akorát doporučiji kontrolu o-kroužku mezi Ird a převovkou. Teče mi odsud olej, tak mě čeká opět odsunutí ird a výměna okroužku :Ja blb: