Stránka 1 z 1

Motor 1.8i klapka benzinu -smazat

Napsal: 11 úno 2013 18:07
od Pavel K
Zdravím a mám prosbu o radu. Už tradičně se mi vždy v zimě a při mrazu zasekne benzinová klapka a motor zůstane v otáčkách. Lanko plynu je volné a klapka se vrátí až když na ni zatlačím prstem. Pak zase normálně funguje. Tak jsem ji vymontoval, vyčistil a vše chodilo jak má. Ale po nějaké době to udělá zase! Má někdo zkušenost a radu?

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 11 úno 2013 19:54
od Tim
To dělá snad každýmu benzínovýmu Friťáku. Prý je to tím, že to zamrzá a doporučuje se dávat do benzínu kvalitní aditivum a jezdit pokud možno s plnou nádrží, aby se v ní nesrážela voda :wink:

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 12 úno 2013 09:54
od y.sajty
Otáčky nereguluje klapka vzduchu-při volnoběhu,ale regulátor otáček.Je to v podstatě elektromagnet,který otvírá na pokyn řídící jednotky pruchod vzduchu mimo klapku.Je hned vedle klapky sání (asi 4.cm váleček na dvou šroubech a konektorem).Odšroubuj ho a vyčisti v benzínu,je většinou pořádně zanesený a špatně se pohybuje.Pokud se nevrací otáčky ti neklesnou,nebo to trvá dlouho.Celé to máš za pul hodiny hotové.Klapka nemuže zamrzat.Ať se ti daří.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 12 úno 2013 15:26
od Pavel K
Tak to rozebrání všeho okolo mám dvakrát za sebou. Vše bylo čistý, ale na klapce a okolo ní i v přívodní hadici byl na stěnách ledový povlak. Klapka nezatuhne při volnoběhu, ale když držím nohu na plynu. Pak už se nevrátí. Měl jsem podezření na bovden ale ten je o.k. Pedál se vrátí zpět takže lanko zůstane volný, ale klapka zůstane otevřená podle posledního sešlápnutí. Po zatlačení prstem se znatelně odtrhne, vrátí se na doraz a otáčky klesnou. Udělá to třeba ještě jednou dvakrát během jízdy, ale jen zkraje, Po pár kilometrech už to pak normálně funguje. Usuzuji, že je to ohřátím motorového prostoru. Děje se to opravdu jen při mrazu. Fríčko mám čtvrtou zimu a pokaždé se to opakuje. Xkrát vyčištěn palivový systém plus aditivum na zimu.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 12 úno 2013 19:14
od Matz
Nevim jak zrovna je to u tohoto motoru,ale většinou bývá klapka vyhřívaná chladící kapalinou.Takže do i z ní musí být připojeny slabý hadičky,který jsou napojený na okruh chlazení.Mrkni jestli je tam vůbec máš,nebo jestli nejsou zaslepený nebo třeba ucpaný.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 12 úno 2013 21:24
od Pavel K
Ne, nic takového tam není. Spíš přemýšlím, že k sání vzduchu přivedu hadicí teplý vzduch od výfukového potrubí jako to bývalo u srarých škodovek.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 13 úno 2013 17:05
od y.sajty
Nevím,jak může pomoct aditivum v benzinu klapce vzduchu?Vtřiky benzinu jsou za klapkou,navíc případná voda v nádrži(kondenzát) je vstřebán lihem,který se povině přidává do benzinu-asi 1.litr na 60 l nádrž.Žádné vyhřívací hadičky tam take nevedou.Dobrý nápad může být přívod tepleho vzduchu do sání,ten by ale tak jako ve starších autech musel mít tepelnou regulační klapku.Co na to ale řekne čidlo teploty nasávaného vzduchu v bloku sání?Nevypne předčasně větší dávky benzínu do studeného motoru-náhrada t.zv.sitiče?To vše řídí jednotka a mám obavy,že si do toho nenechá kecat.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 13 úno 2013 18:06
od Pavel K
No dnes jsem sundal přívodní hadici od filtru ke klapce a byly v ní i na klapce i kolem klapky kapky vody ( to se to rýmuje). Mokro bylo i v těch krátkých esovitých hadičkách. Kdybych vyjel do mrazu tak to zase zamrzne. Tak kde se tam ta voda bere? Ten sytič snad neřídí teplota nasávaného vzduchu. Vždyť ten má pořád stejnou teplotu, ale mění se teplota vody a tím motoru a podle toho se myslím řídí tzv. sytič. Tím aditivem myslím přípravek na pohlcování vody na bázi lihu-velfobin.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 15 úno 2013 08:27
od y.sajty
Kde se bere voda v sání-záhada,ale podívej se ještě na filtr vzduchu,jestli je suchý a pokud je,tak to musí někde přisávat za filtrem a pak se sráží.Ještě jsem se s tím nesetkal a jsem mechanik.No nokdo neví všechno.S tím benzínem si už dej pokoj,ten přez vzduchovou klapku opravdu nejde-nemáš karburátor.Aditiva v benzinu pomáhají čistit od usazenin a karbonu.Líh už je v benzínu když ho kupuješ!Čidla teploty u našeho máš dvě.Jedno na přívodu vody k motoru-hlídá teplotu motoru je hnědé ,druhé je vzadu na sání,má na konci tenký drátek s čidlem a měří teplotu nasávaného vzduchu a je zelené(u dislu váha vzduchu-studený je těžší)všechny informace jdou spolu s informací o otevření klapky a množství vzducu do řid.jednotky a ta rozhoduje o množství paliva.Asi jsem se zakecal ale další na foru to třeba bude zajímat.Když ti odejde čidlo pak třeba nenastartuješ studený motor.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 15 úno 2013 16:09
od Pavel K
Tak podle mechaniků je zcela normální, že hadičkou odsávání z víka ventilů k e klapce jde s tlakem i vlhkost a teplo a to pak po zhasnutí motoru a vychladnutí kondenzuje v těle klapky. S benzínem to opravdu nemá nic společného. Smůla je, že na zamrzání je fríčko náchylný a pokud pamatuji tak to dělaly i Dačie. Zkusím vřadit do hadičky pohlcovač vody a uvidím.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 15 úno 2013 22:01
od fugín
Tim píše:To dělá snad každýmu benzínovýmu Friťáku. Prý je to tím, že to zamrzá a doporučuje se dávat do benzínu kvalitní aditivum a jezdit pokud možno s plnou nádrží, aby se v ní nesrážela voda :wink:
mě to teda ještě nikdy nezamrzlo

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 15 úno 2013 22:20
od Maxsel
fugín píše:
Tim píše:To dělá snad každýmu benzínovýmu Friťáku. Prý je to tím, že to zamrzá a doporučuje se dávat do benzínu kvalitní aditivum a jezdit pokud možno s plnou nádrží, aby se v ní nesrážela voda :wink:
mě to teda ještě nikdy nezamrzlo
Mám Freečko šest let a jediná věc, která mi na něm zamrzá, je maximálně zadni okno.

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 16 úno 2013 11:51
od Tim
No já jsem to slyšel a četl tady na fóru už nesčetněkrát :hmm: Opravuji se, tak ne všem, ale 80% určitě :nod

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 16 úno 2013 15:33
od y.sajty
No koment!

Re: Motor 1.8i klapka benzinu

Napsal: 05 bře 2013 17:59
od Pavel K
Tak se znovu ozývám a problém asi vyřešen. Sundal jsem víko ventilů a pořádně ho vyčistil včetně dvou drátěných filtříků. Víko bylo plné emulze, ale hlavně bylo zacpané odvětrání (dírka o průměru asi 2mm) t.j. ta krátká esovitá hadička. Vše mi tudíž odcházelo tou druhou ke klapce, tam to kondenzovalo a zamrzalo. Už jsem to několikrát projel a klapka jak " U Suchánků". Jestli to někomu taky takhle zlobí tak to snad pomůže.