Stránka 1 z 2

Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 17:40
od dejf
Zdravím všechny freelandraky, po dlouhe době opět mensí problém :-(

Potřebuji poradit co sem mohl po ...
Dával jsem cca před pul rokem novou visko i s ložiskama, ložiska však nevydržely, byla to nějaká náhrada, vydržela jen 10 tis km, tak jsem vyměnil obě co držijou visko spojku použil jsem http://www.automedik.cz/autodily.html?path" onclick="window.open(this.href);return false;[]=536131&path[]=536241&path[]=537214&path[]=545773&path[]=585803&product=1908601 (někde na foru jsem se dočetl, že jsou dobrá a kolega co ma free je tam má taky a řikal že pohoda) akorát nastal problém, viskospojka přestala z ničeho nic fungovat, začala se chovat jako kdyby měla najetých 150tis.

Neví někdo co se mohlo stát? co jsem kde mohl udělat špatně? Vyměňoval mi to znamej automechanik. Použil podle mně prachovky z těch starých ložisek co jsou na http://lr.brau.cz/freelander-i-98-06.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak jestli ty prachovky moc netlačijou na visko a tá si myslí že musí zabírat.

Ještě taková menší prozbyčka, neví někdo co se děje když mi kolem 1900 začne ze předu jako by z pod auta v místech kde je ird .. něco vybrovat a přestane to hned jak otáčky překročijou 2100, dělá to jen na 4 a 5 ryclostní stupeň.

Ps. Mám Freelandra 2,0 TDI, 1999, pětidveřaka

Všem mockrát děkuji

a mnoho poklidných kilometru v novem roce

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 19:49
od zalab
Čo to je,že prestala zničoho nič fungovať?? to v podstate ani nie je možné,leda že by si ju niekde v teréne vytýral ale v zimnom období ked je malá adhézia je to málo pravdepodobné.
Viskospojku prinútia do záberu len rozdielne otáčky kardanov,a nikto a nič iné......a dokonca ani nemyslí :D

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:08
od Safraporte
Hm, popis závady jak prase - no offense - :mrgreen:
Já tam ty domečky mám také a žádný problém (zatím).
Jak víš, že to dělá visco? Nová znamená nová/repasovaná (nehodící se škrtni) ... Já ji tam měl jeden čas dokonce i obráceně a nic se nestalo. Když ji sundáš ... jak jede auto?
Vibrace z pod auta - celé auto se chvěje, nebo to jde do volantu? Za jízdy nebo i v klidu?

Chápu, že když si sem člověk píše o radu, tak je většinou ještě vystresovaný a nasraný jak se s tím venku pral (nebo jak ho přitáhli a pod.) ale .... SPRÁVNĚ SESUMÍROVANÁ A POLOŽENÁ OTÁZKA je půlka záruky na odpověď :wink:

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:32
od fugín
dejf píše:Zdravím všechny freelandraky, po dlouhe době opět mensí problém :-(

Potřebuji poradit co sem mohl po ...
Dával jsem cca před pul rokem novou visko i s ložiskama, ložiska však nevydržely, byla to nějaká náhrada, vydržela jen 10 tis km, tak jsem vyměnil obě co držijou visko spojku použil jsem http://www.automedik.cz/autodily.html?path" onclick="window.open(this.href);return false;[]=536131&path[]=536241&path[]=537214&path[]=545773&path[]=585803&product=1908601 (někde na foru jsem se dočetl, že jsou dobrá a kolega co ma free je tam má taky a řikal že pohoda) akorát nastal problém, viskospojka přestala z ničeho nic fungovat, začala se chovat jako kdyby měla najetých 150tis.

Neví někdo co se mohlo stát? co jsem kde mohl udělat špatně? Vyměňoval mi to znamej automechanik. Použil podle mně prachovky z těch starých ložisek co jsou na http://lr.brau.cz/freelander-i-98-06.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak jestli ty prachovky moc netlačijou na visko a tá si myslí že musí zabírat.

Ještě taková menší prozbyčka, neví někdo co se děje když mi kolem 1900 začne ze předu jako by z pod auta v místech kde je ird .. něco vybrovat a přestane to hned jak otáčky překročijou 2100, dělá to jen na 4 a 5 ryclostní stupeň.

Ps. Mám Freelandra 2,0 TDI, 1999, pětidveřaka

Všem mockrát děkuji

a mnoho poklidných kilometru v novem roce
Co myslíš těma prachovkama ložisek??? Jestli máš na mysli ložiska (závěsy) kardanu tak to ložisko je v jednom kuse v tom třmenu v tý gumě,jediný co tam mohl dát starý je ta plechová miska (zátka,nebo jak to mám nazvat) a to asi těžko protože ta se při demontáži starýho ložiska zničí zpravidla vždy,opravdu nechápu proč by někdo páral z novýho ložiska gumu......

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:35
od Sláma Karel
No a hlavně máš vepředu a vzadu stejné gumy? Stejný rozměr i výrobce? A jsou i stejně sjeté?

Nobo jsi koupil dopředu nové a vzadu jsi nechal ty napůl sjeté. To by tu visco odepsalo poměrně rychle.

K :dance

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:43
od dejf
Safraporte píše:Hm, popis závady jak prase - no offense - :mrgreen:
Já tam ty domečky mám také a žádný problém (zatím).
Jak víš, že to dělá visco? Nová znamená nová/repasovaná (nehodící se škrtni) ... Já ji tam měl jeden čas dokonce i obráceně a nic se nestalo. Když ji sundáš ... jak jede auto?
Vibrace z pod auta - celé auto se chvěje, nebo to jde do volantu? Za jízdy nebo i v klidu?

Chápu, že když si sem člověk píše o radu, tak je většinou ještě vystresovaný a nasraný jak se s tím venku pral (nebo jak ho přitáhli a pod.) ale .... SPRÁVNĚ SESUMÍROVANÁ A POLOŽENÁ OTÁZKA je půlka záruky na odpověď :wink:

Omlouvám se zmátenost ;-)
Je to při plnym rejdu a přidání plynu takové gumové cvakání, dělalo mi to u staré visko, dal sem novou a přestalo to. Novou myslím uplně novou, ne repasovanou. Jak sem psal v tom zmateným začlo to rás na rás, ráno to bylo bez cvakáni a odpoledne to začlo.

volant se nechvěje, je to spíše zvuk jako by něco vybrovalo v mistech kde přechází "motorovej prostor do kabynovýho" ale nemá to vliv na řízení, jen trochu zavybruje podlaha a je to za jízdy na 4 a 5 tku. Dělalo mi to když jsem měl sundaný kardany, než sem je dal zpátky, to jsem přisuzoval tomu, že hřídel co jde z IRD neni vyvážená, jak jsem dal spátky kardany, přestalo to, ale teť to začlo znova po výměně ložisek na visko. Možna je to zhoda nahod.

auto bez visko jede stejně jak s visko, akorát necvaká v plným rejdu a nezabíraj zadní kola, jinak to je stejný. Možná ma trošku větší sílu ale zas takovej rozdíl to není.

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:47
od dejf
Sláma Karel píše:No a hlavně máš vepředu a vzadu stejné gumy? Stejný rozměr i výrobce? A jsou i stejně sjeté?

Nobo jsi koupil dopředu nové a vzadu jsi nechal ty napůl sjeté. To by tu visco odepsalo poměrně rychle.

K :dance

Gumy jsem dal všechny nový i s rezervni, akorát jsem měl si 2 měsíce na ... zbíhavost na předních kolech, měnil jsem tam všechny čepy.

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 20:50
od dejf
[/quote]
Co myslíš těma prachovkama ložisek??? Jestli máš na mysli ložiska (závěsy) kardanu tak to ložisko je v jednom kuse v tom třmenu v tý gumě,jediný co tam mohl dát starý je ta plechová miska (zátka,nebo jak to mám nazvat) a to asi těžko protože ta se při demontáži starýho ložiska zničí zpravidla vždy,opravdu nechápu proč by někdo páral z novýho ložiska gumu......[/quote]

pravě ty plechoví misky, to jsme asik špatně specifikoval. nevím jak to udělal ale jsou tam. nebo jestli někde splašil něco podobnýho to netuším.

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:02
od dejf
zalab píše:Čo to je,že prestala zničoho nič fungovať?? to v podstate ani nie je možné,leda že by si ju niekde v teréne vytýral ale v zimnom období ked je malá adhézia je to málo pravdepodobné.
Viskospojku prinútia do záberu len rozdielne otáčky kardanov,a nikto a nič iné......a dokonca ani nemyslí :D

Když jsem jezdil se starou visko, v plnym rejdu se ozívalo gumový cvakání, dal jsem novou a přestalo to, teť to začlo znova. Na staré visko mělo auto najeto 150 tis, s novou mám najeto cca 15tis a je to cvakáni zpět.

Viskospojku prinútia do záberu len rozdielne otáčky kardanov,a nikto a nič iné...... - tak podle toho budu muset hledat zavadu někde jinde.

Ale Děkuji

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:03
od Maxsel
Moc jsi se tím zmateným popisem nezlepšil. Čtyři příspěvky za sebou a všechny pořád trochu zmatený. V některých odstavcích není jasné, zda řešíš viskospoku, cvakání nebo vibrace. Rozděl to a popiš každou věc samostatně. Pokud ti na autě v rejdu něco cvaká, tak to nebude viskospojkou (ta i když zatuhne, tak necvaká). Nemůže být načnutá IRD?

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:07
od Safraporte
Obávám se, že tvým problémem nebude visco :hmm:

Zkus to ještě klasicky - postavit někde u obchoďáku na rovný parkoviště (bez sněhu a ledu), dej plný rejd volantu a zkus auto popotlačit. Já ho roztlačím a pokud máš víc jak 60 kg, tak by jsi měl taky :mrgreen:
Víc mne nenapadá - přidřený ložiska v domečcích by jsi slyšel, IRD by ti hučela a diferák tuším taky. Pak už jedině půjčit si někde visco.
Ale to ti když tak upřesní odborníci.

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:15
od dejf
Maxsel píše:Moc jsi se tím zmateným popisem nezlepšil. Čtyři příspěvky za sebou a všechny pořád trochu zmatený. V některých odstavcích není jasné, zda řešíš viskospoku, cvakání nebo vibrace. Rozděl to a popiš každou věc samostatně. Pokud ti na autě v rejdu něco cvaká, tak to nebude viskospojkou (ta i když zatuhne, tak necvaká). Nemůže být načnutá IRD?
Zdravím,
řeším cvakaní, myslel jsem že to muže byt viskou, protože to cvakání se ozíva v autě jako by z pod podlahy za předníma sedačkama. Na IRD mi to přijde moc ze zadu.

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:23
od Safraporte
dejf píše: Zdravím,
řeším cvakaní, myslel jsem že to muže byt viskou, protože to cvakání se ozíva v autě jako by z pod podlahy za předníma sedačkama. Na IRD mi to přijde moc ze zadu.
Cvakání? A nelítá ti tam jen ten kovový kroužek mezi kardanem a visco:
Jó a ještě mne napadá jedna věc, co ráda cvaká - zajištění (přišroubování) kardanu k visco - je tam taková ,,U" podložka se zajištěním a ta ráda cvaká pokud se povolí (je nahovno zajištěný) šroub. Dokonce se optám - máš pořádně utažené ty domečky?? :wink:

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:39
od dejf
Safraporte píše:
dejf píše: Zdravím,
řeším cvakaní, myslel jsem že to muže byt viskou, protože to cvakání se ozíva v autě jako by z pod podlahy za předníma sedačkama. Na IRD mi to přijde moc ze zadu.
Cvakání? A nelítá ti tam jen ten kovový kroužek mezi kardanem a visco:
Jó a ještě mne napadá jedna věc, co ráda cvaká - zajištění (přišroubování) kardanu k visco - je tam taková ,,U" podložka se zajištěním a ta ráda cvaká pokud se povolí (je nahovno zajištěný) šroub. Dokonce se optám - máš pořádně utažené ty domečky?? :wink:
Zítra pod to lehnu a na vše mrknu, to mě nenapadlo, že by to bylo blbě dotažený. Akorád mě zaráží, že to děla akorát při svižněší jízdě v plným rejdu, cca při 30km/h. Spíš začínam uažovat i o zadním diferaku.

Děkuji

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 21:54
od fugín
Cvakání? A nelítá ti tam jen ten kovový kroužek mezi kardanem a visco:
Jó a ještě mne napadá jedna věc, co ráda cvaká - zajištění (přišroubování) kardanu k visco - je tam taková ,,U" podložka se zajištěním a ta ráda cvaká pokud se povolí (je nahovno zajištěný) šroub. Dokonce se optám - máš pořádně utažené ty domečky?? :wink:[/quote]

Zítra pod to lehnu a na vše mrknu, to mě nenapadlo, že by to bylo blbě dotažený. Akorád mě zaráží, že to děla akorát při svižněší jízdě v plným rejdu, cca při 30km/h. Spíš začínam uažovat i o zadním diferaku.

Děkuji[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=dLCkuuUD6HI" onclick="window.open(this.href);return false;

Promiň ale já prostě musel

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 22:03
od dejf
fugín píše:Cvakání? A nelítá ti tam jen ten kovový kroužek mezi kardanem a visco:
Jó a ještě mne napadá jedna věc, co ráda cvaká - zajištění (přišroubování) kardanu k visco - je tam taková ,,U" podložka se zajištěním a ta ráda cvaká pokud se povolí (je nahovno zajištěný) šroub. Dokonce se optám - máš pořádně utažené ty domečky?? :wink:
Zítra pod to lehnu a na vše mrknu, to mě nenapadlo, že by to bylo blbě dotažený. Akorád mě zaráží, že to děla akorát při svižněší jízdě v plným rejdu, cca při 30km/h. Spíš začínam uažovat i o zadním diferaku.

Děkuji[/quote]
http://www.youtube.com/watch?v=dLCkuuUD6HI" onclick="window.open(this.href);return false;

Promiň ale já prostě musel[/quote]


"
:-D prostě když plným rejdu přidám víc plynu :-)

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 07 úno 2013 22:17
od fugín
hele já nejsem žádný odborník na visco,ale souhlas se Safraportem: možná to nebude visco. Asi ti nezbude než s tím co nejdřív zajet do servisu

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 08 úno 2013 06:26
od Krasty
Ja jsem v tomhle celkem lajk, ale mel jsem a vlastne furt mam ty same problemy. Pri plnym rejdu nebo i pri sviznejsim rozjezdu (ze stani) a nebo pri silnem brzdeni se ozve takove skubnuti....tady jsem se docetl o tom, ze by to mohl byt silentblok na diferaku. Pres zimu to ale delat nebudu.

Co se tyka tech vibraci mezi 1900-2100, tak to mam bohuzel presne taky a uz jsem to vzdal resit. Znamej mi dokonce rikal, ze to mel taky a bylo to turbo, ale mel jinou znacku auta.
Tady jsem se docetl, ze by to mohla byt praskla manzeta na kole nebo nenamazany krize na kardanu. Oboji jsem poresil a dela to furt....zajimave je, ze nekdy mene, nekdy vice...

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 08 úno 2013 10:15
od Safraporte
To máte tak - chtít po Freečku, aby bylo úplně bez závad a nemělo mouchy ... to je jako chtít po černochovi, aby byl bílej :mrgreen:

Re: Dotaz k odborníkum na VISKO

Napsal: 08 úno 2013 10:23
od Krasty
Vzdyt to ja ani nechci...vzdyt vim jak dopadl Misa Jacksonu s opravou barvy pleti :doh :D