Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)
Napsal: 23 led 2013 20:06
Zdravíčko,
jsem tu celkem nový a chtěl bych po váz pár odpovědí na otázky, které mě zneklidňují.
Mám Free I, rok 2000, 2.0Di, repasovaná komplet visco (i křížky a uložení), repasovaný diff, nové silentbloky na diff. Nové oleje všude, egr nezaslepen (zatím), třídveř, hardtop, pneu Michelin Latitude Tour HP (215/65/16).
Tady bych měl otázky:
1. Trochu mi hučí "agregát" (nevím kde přesně). Při jízdě, hlavně při tahu nebo rozjezdech pod 2000 otáček lehce hučí agregát, spíš zepředu. Když se otáčky dostanou na víc jak 2200, tak to nehučí vůbec. Je to jen takový lehký hučení na styl staré karosy když se rozjíždí nebo brzdí (ale ne tak nahlas). Nebo když brzdím motorem. Mám i Multivana '93 a tam to hučí o dost víc, u škodovky na pětku to taky hučí víc (mám ještě Rapida 136). Trošku mě to znepokojuje ale. Je to normální? Že auto v tahu lehce hučí a když už se rozjede, tak to nehučí?
2. Vyhřívání zadního okna - zkoušel jsem voltmetrem všechny "drátky" - šťáva tam jde - 14.4V, kontakty pročištěný, když to zapnu, tak se mi zdá, že to třeba námrazu lehce nataje, ale je to slabý, na ostatních dvou autech mám vždycky roztátý pruhy jak jsou "dráty" vyhřívání. U rovera ne. Ale zapnu stěrač a vpohodě. Je to normální?
3. Jak jezdíte s třídveřem 2.0Di? myslím tím styl jízdy, vytáčení/udržování určitých otáček. Snažím se jezdit mezi 2 tisíce a 2500 otáček, když jedu po highway, tak max. ty tři tisíce. Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením. Jak jezdíte vy? Na jakou rychlost jezdíte pádesátkou v obci? Přetáčíte na trojku nebo podtočený na 4?
4. Jel jsem o víkendu ve třech lidech na vysočinu a párkrát se mi stalo, že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, tak při určité pozici plynu a rychlosti mi jakoby hučel zadní diff tak, jak hučel před repasí s půlkou vylámaných zubů. Když jsem šlápl až na podlahu nebo naopak povolil plyn, nehučelo to. Na čtyřku to neudělalo skoro vůbec až na jeden náznak, kde jsem lehce popustil plyn. Ve dvou lidech mi to neudělalo nikdy. Čím to může být? Stává se vám to taky?
5. Co zahřívání motoru před jízdou když mrzne? Necháte auto běžet chvíli třeba ráno nebo sednete a jedete? V manuálu k Free I bylo nezahřívat, nastartovat a šetrně jet... Zkušenosti?
6. Když přeřazuju při rozjezdu hlavně, tak po sešlápnutí spojky před puštěním (když řadím), něco vepředu jakoby zahrčí. Předpokládám, že to bude buď přítlačák, nebo spojkový ložisko. Je to velký problém?
7. Jak poznám, že mi zabírá i zadek (respektive viscospojka)? Je vůbec šance to při jízdě poznat? Na parkovišti bez plynu na volnoběh a plný rejd dám klidně deset koleček (zkoušel jsem reálně dvě) bez problému, takže by visco měla fungovat vpohodě.
To by bylo zatím asi tak vše. Forum jsem pročítal vcelku dlouho, věci vejš jsem ale buď nenašel, nebo jsem asi blbě hledal. Takže se omlouvám pokud už to někdo řešil. Od Free nečekám (po přečtení různých i zahraničních for, tohoto, názorů typu "kámoš má kámoše a ten povídal"), že to bude auto, který vždycky podrží, jsem smířený s tím, že se občas něco rozbije a nedělám si iluze bezporuchovýho vozu. Možná proto pak hledám až "hypochondricky" závady i tam, kde nejsou.
Předem díky za jakékoliv info.
Ať vám to jezdí!
Deyva
jsem tu celkem nový a chtěl bych po váz pár odpovědí na otázky, které mě zneklidňují.
Mám Free I, rok 2000, 2.0Di, repasovaná komplet visco (i křížky a uložení), repasovaný diff, nové silentbloky na diff. Nové oleje všude, egr nezaslepen (zatím), třídveř, hardtop, pneu Michelin Latitude Tour HP (215/65/16).
Tady bych měl otázky:
1. Trochu mi hučí "agregát" (nevím kde přesně). Při jízdě, hlavně při tahu nebo rozjezdech pod 2000 otáček lehce hučí agregát, spíš zepředu. Když se otáčky dostanou na víc jak 2200, tak to nehučí vůbec. Je to jen takový lehký hučení na styl staré karosy když se rozjíždí nebo brzdí (ale ne tak nahlas). Nebo když brzdím motorem. Mám i Multivana '93 a tam to hučí o dost víc, u škodovky na pětku to taky hučí víc (mám ještě Rapida 136). Trošku mě to znepokojuje ale. Je to normální? Že auto v tahu lehce hučí a když už se rozjede, tak to nehučí?
2. Vyhřívání zadního okna - zkoušel jsem voltmetrem všechny "drátky" - šťáva tam jde - 14.4V, kontakty pročištěný, když to zapnu, tak se mi zdá, že to třeba námrazu lehce nataje, ale je to slabý, na ostatních dvou autech mám vždycky roztátý pruhy jak jsou "dráty" vyhřívání. U rovera ne. Ale zapnu stěrač a vpohodě. Je to normální?
3. Jak jezdíte s třídveřem 2.0Di? myslím tím styl jízdy, vytáčení/udržování určitých otáček. Snažím se jezdit mezi 2 tisíce a 2500 otáček, když jedu po highway, tak max. ty tři tisíce. Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením. Jak jezdíte vy? Na jakou rychlost jezdíte pádesátkou v obci? Přetáčíte na trojku nebo podtočený na 4?
4. Jel jsem o víkendu ve třech lidech na vysočinu a párkrát se mi stalo, že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, tak při určité pozici plynu a rychlosti mi jakoby hučel zadní diff tak, jak hučel před repasí s půlkou vylámaných zubů. Když jsem šlápl až na podlahu nebo naopak povolil plyn, nehučelo to. Na čtyřku to neudělalo skoro vůbec až na jeden náznak, kde jsem lehce popustil plyn. Ve dvou lidech mi to neudělalo nikdy. Čím to může být? Stává se vám to taky?
5. Co zahřívání motoru před jízdou když mrzne? Necháte auto běžet chvíli třeba ráno nebo sednete a jedete? V manuálu k Free I bylo nezahřívat, nastartovat a šetrně jet... Zkušenosti?
6. Když přeřazuju při rozjezdu hlavně, tak po sešlápnutí spojky před puštěním (když řadím), něco vepředu jakoby zahrčí. Předpokládám, že to bude buď přítlačák, nebo spojkový ložisko. Je to velký problém?
7. Jak poznám, že mi zabírá i zadek (respektive viscospojka)? Je vůbec šance to při jízdě poznat? Na parkovišti bez plynu na volnoběh a plný rejd dám klidně deset koleček (zkoušel jsem reálně dvě) bez problému, takže by visco měla fungovat vpohodě.
To by bylo zatím asi tak vše. Forum jsem pročítal vcelku dlouho, věci vejš jsem ale buď nenašel, nebo jsem asi blbě hledal. Takže se omlouvám pokud už to někdo řešil. Od Free nečekám (po přečtení různých i zahraničních for, tohoto, názorů typu "kámoš má kámoše a ten povídal"), že to bude auto, který vždycky podrží, jsem smířený s tím, že se občas něco rozbije a nedělám si iluze bezporuchovýho vozu. Možná proto pak hledám až "hypochondricky" závady i tam, kde nejsou.
Předem díky za jakékoliv info.
Ať vám to jezdí!
Deyva