Stránka 1 z 2
Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 18 pro 2012 10:50
od freeland
Zdravím, Mám freelander 2.0 di 72 kw
Tak jsem si myslel, že mám už u freečka na nějakou dobu všechno vychytané... Ale opak je pravdou..

Asi se mu nelíbí, že musí stát venku a né v garáži...
Takže jak už z toho tak trochu vyplynulo, mám problém se žhavením a následným startem.. Dost jsem si přečetl o tomto problému již zde na fooru.. Ale..
Jinak starty byly do dneska super, jen někdy třeba napodruhý až... Ale dneska jsem skočil do auta a chytalo až napotřetí tak postupně a z výfuku bílej kouř... A pak už po zahřáti start super... (trochu mě to připomělo Omegu 2.5 td, kde mi taky odešli žhavky)
Žhavičky už jsem si objednal a dnes si je vyzvednu, ale taky jsem četl o relátku co napájí žhavičky.. (kde je toto relátko umístěné..???)
Další věcí, je podávací čerpadlo, Je u freečka vůbec nějaké..? (rád bych ho zkontroloval jestli tlačí.)
A poslední věcí... Sháním gumovou trubičku co je u turba (taková do U, co reguluje turbo... Mám jí už tak trochu zpuchřelou... Nebo dá se nahradit..?
Předem děkuji za odpovědi..
Re: Prosím o radu (y) :-)
Napsal: 18 pro 2012 14:58
od milmil
mozna by chtelo "predment" trochu upresnit ale treba priste ...

Neco jako "Free 2.0DI/TCIE - spatene startovani"
Relatko je 70A12V v takrka "normalnim" provedeni (kostka cca 2x2x2cm) Najdes ho v sade ostatnich relatek vedle ridici jednotky(u te pixly za baterkou).
Me se jednou speklo (projevi se to totalnim vybitim baterie za cca 10min

jinak netusim co by mohlo mit za vady.
Ma asi dvojnasobne kontakty nez ty ostatni relatka jinak vypada stejne (a je cca 10x drazi). Pokud pri "zhaveni je na kontaktech zhavek cca 11V tak bych v nem chybu nehledal.
Zhavky se daji orientacne zkontolovat po odpojeni napajeciho dratku ze ma kazda odpor kolem 1ohmu (z pohledu meraku temer zkrat nebo pod rozlisovaci uroven)
Jakmile je odpor "mneritelny" t.j. cisa v desitkach stoovkach ohmu tak uz nezhavy.
U stareho motoru to ale nemusi byt problem "zhaveni/nezhaveni" ale treba komprese - podpalene ventily atd. Mne to po repasu hlavy zpusobenym "potkanem v motoru

" startuje i pri velmi nizke teplote na prvni otoceni (na prvni max. druhou kompresy). Zvuk tesne po nastartovani sice nepatri mezi uchu lahodici, ale to je asi u techto typu motoru normalni.
Ovsem vymena ventilu a zabrouseni sedla nepatri k nelevnejsim zalezitostem, mozna by stacilo jen zabrousit ty sedla... Pak by to bylo vice mene je o te praci a minimum materialu. (jen slovo "Landrover" ve vetsine servisu nasoby cenu prace tak na 3nasobek oproti skodovce kde je s tim mnohem vetis piplacka)
Ale i tak bych radeji startoval treba 30s nez se v tom vrtat

- takze doporucuju zkontrolovat/vymenit dostupne zhavky a kontrolovat baterku aby te to nekde nevypeklo.
S puvodni hlavou mi to nejdele startovalo v cca 1300m nad morem pri -15C asi na 5x po cca 20-30s toceni. (a pokud jsi nekdy videl maskovani tanku zadymovanim tak po nastartovani to k tomu nemelo daleko)
Milan
Re: Prosím o radu (y) :-)
Napsal: 18 pro 2012 15:41
od freeland
Ok... Díky moc... Jinak s tím nadpisem se příště polepším...
Jinak ještě jednou díkes za vyčerpávající informace... Prvotně proměřím šťávu k žhavkám a pak se vrhnu na žhavky...
Jinak jak jsem psal, auto startovalo na drc v jakýchkoli trplotách... ale teď začalo haprovat...
No možná, teď jsem si ještě uvědomil, že se hýbalo s čerpadlem, tak jestli se nerozhodil předvstřik...
Re: Prosím o radu (y) :-)
Napsal: 18 pro 2012 16:11
od freeland
A prosím, nevíš jestli má náš freelander nějaké podávací čerpadlo...? V nádrži, nebo někde jinde..? A nebo si saje přímo jenom vstřikovací čerpadlo..?
Děkuji

Re: Free 1 2.0DI - špatné startování
Napsal: 19 pro 2012 11:12
od freeland
Tak záhada odhalena...
Padá mi nafta...
Asi dám elktrickej Z5tný ventil...

Re: Free 1 2.0DI - špatné startování
Napsal: 19 pro 2012 15:11
od milmil
Tak ten zpetny ventli(cutoff ventil) podle reakci na foru u fre1 snad nikomu nepomohl - tedy alespon si nepamatuju, ze by tady k tomu byla nejaka kladna reakce.
To podavaci cerpadlo netusim(zatim jsme ho nehledal), ale pokud je naftou "zaplavena" soustava tak by na to asi nemelo mit vliv.
To vstrikovaci cerpadlo si naftu tusim "nasaje" samo je to rotacni klasika mirne vytunena elektronickym ovladanim (neni to "common rail").
Ale stalo se mi ze mi netesnil palivovy filtr a prisaval vzduch (praskle tesneni odkalovaciho sroubu). To pak delalo problemy...
On je ten problem dost komplexni a nehledal bych zadne zazracne reseni. Preci jen uz je to motor s nejakou tou EURO normou a tak se snazi nevstrikovat te nafty prilis mnoho. No a pri nizkych otackach(starter toho moc nevykouzli) ma uz starsi cerpadlo maly tlak takze ekologicky redukovanou dodavku nafty pro startvani to taky jeste zredukuje ... + vsechny dalsi symptomy starnuti motoru (komprese, netesnosti ... )
Re: Free 1 2.0DI - špatné startování
Napsal: 19 pro 2012 15:30
od macejky1
Podávací čerpadlo Freelander 2.0Di má. Je v nádrži přístupné pod zadními sedačkami.
Přídavný elektroventil proti padání nafty mám třeba já už asi 2,5 roku a jsem s ním spokojenej. Funguje dobře.
Jestli ti opravdu padá nafta tak bych doporučil nejdřív překontrolovat všechny hadičky a jejich spoje a až potom investovat do ventilu. Není to úplně levná sranda.
A možná ti poradím ještě jednu věc dřív než se pustíš do měření kompresních tlaků ve válcích
Jestli máš OK žhavení, nafta ti nepadá a čerpadlo je dobře nastavený a přesto ti to v zimě špatně startuje a po nastartování kouří tak zkus ještě zkontrolovat čidlo teploty pro čerpadlo. Podle tohohle čidla si čerpadlo samo nastavuje předvstřik a dávkování směsi pro start. Čidlo stojí asi 600,- Kč což je mnohel lepší než se hned pouštět do ventilů apod.
Re: Free 1 2.0DI - špatné startování
Napsal: 20 pro 2012 09:01
od freeland
Macejky 1... Moc děkuji za informace...
Jen podotknu, že jsem dělal takovou malou GO motoru

Spíš vše bylo zkontrolováno, tlaky, čerpadlo na stolici, vstřiky ultrazvuk, komplet motor přetěsněný atd... Teď jsem měřil žhavky a relé dává šťávu.
Takže jsem zkusil ráno zapnout klíček do žhavení a pumpičkou natlačil naftu do čerpadla přes otevřený ventil v čerpadle... A motor naskočil na první otočení...

Takže snad Problém objeven na 99%
A ještě k tomu podávacímu čerpadlu v nádrži... A nemůže to způsobovat právě to podávací čerpadlo, že třeba nefunguje a nebo nemá dostatečný tlak a nenatlačí po otočení klíčku a otevření ventilu v čerpadle do něho tu naftu...?
Jen akové zamyšlení..

Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 20 říj 2014 20:46
od Allan
Ahoj rád bych obnovil toto téma, tak pokud jsi ještě majitelem Freečka tak jak ti to dopadlo. Ptám se jelikož mi nastaly ty samé problémy,dikyAllan
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 22 říj 2014 14:03
od starec62
Ja len malu poznamku.Myslim si že 2,0di podavacie čerpadlo nema.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 22 říj 2014 19:54
od macejky1
starec62 píše:Ja len malu poznamku.Myslim si že 2,0di podavacie čerpadlo nema.
Ano mas pravdu. Nedavno jsem byl vyveden z omylu

a hodne prekvapen. Cely ten bazmek v nadrzi je pouze plovak, sitko a cidlo hladiny.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 25 říj 2014 11:03
od Allan
Ahoj jak už jsem se ptal, že mi nastaly ty samé problémy provedl jsem kontrolu hadiček vyměnil jsem palivový filtr a přesto dlouho točím. Tak zřejmě dojde na výměnu žhavících svíček ,jelikož jsem je měnil zhruba před 3 roky se ptám jaká je vůbec jejich životnost.

Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 25 říj 2014 16:22
od macejky1
Allan píše:Ahoj jak už jsem se ptal, že mi nastaly ty samé problémy provedl jsem kontrolu hadiček vyměnil jsem palivový filtr a přesto dlouho točím. Tak zřejmě dojde na výměnu žhavících svíček ,jelikož jsem je měnil zhruba před 3 roky se ptám jaká je vůbec jejich životnost.

To je asi hodně individuální. Podle mě se nedá jednoznačně říct třeba - žhaviče měnit po 3 letech nebo 5 nebo po 1.
Např. na mém oslíkovy ( Fabia 1,9 TDi ) jsem žhaviče měnil naposledy před takovými 4 možná 5 lety ( v řeči Km je to asi tak před 200 000 km ) a pořád fungují dobře

U jiných aut si ale taky pamatuju, že bylo období kdy jsem je měnil před každou zimou.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 25 říj 2014 17:15
od Allan
No to máš pravdu ale kde jinde hledat, už mě nic nenapadá auto ještě před měsícem bylo ok.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 27 říj 2014 11:30
od Jan Ferdan
Zdravím Freelander 2.0 DI nemá podávací čerpadlo, ale je tam ruční pumpa kterou najdete vpravo pod kapotou. Pumpuje se to do té doby než pumpa ztvrde pak auto startuje ihned ale není to standartní postup (spíše v nouzi).
Jan Ferdan
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 27 říj 2014 12:15
od starec62
Aby mi žhaviče vydržali čo najdlhšie tak na leto vyberam poistku žhavenia. Prave minuly týžden som ju tam zastrčil. Na jar ju znova vyberiem.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 27 říj 2014 12:48
od Allan
To jako ,že v létě startuješ bez žhavení ,pochopil jsem to dobře?
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 27 říj 2014 12:50
od starec62
Ano pochopil si to spravne.
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 30 říj 2014 12:44
od Krasty
Tak tohle me nenapadlo udelat...dobra rada. Hlavne, ze jsem to vysvetloval te moji, ze v lete at neceka na zhaveni, ale ze at normalne startuje...ze neni potreba zhavit.
Obavam se, ze je budu muset objednat..predlonksou zimu to chytalo na drc, i kdyz bylo -20 a lonskou uz to chvili tocilo a prevazne to chytlo az na podruhe, potreti..
Re: Free 1 2.0DI - žhavení
Napsal: 12 lis 2014 13:23
od Allan
Ahoj opravdu je nutné při výměně 4 svíčky pohnout čerpadlem ,nedá se ta svíčka vytáhnout i tak??
