Stránka 1 z 1

Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 05 pro 2012 22:24
od gambrinus
Tak som tu otvoril temu ktoru som tu zatial nevidel.
Cely problem mi nastal po prichode zo servisu. Mam TD4, 2004 v automate.
Povodne som ziadal vymenit olej v motore, IRD, diferenciale a v prevodovke, pozriet v zadu silentblok ktory akosi buchal a pytal som sa na moznu pricinu ze cez leto mi zrejme pada nafta a ked dlho stojim na slnku, musim motor viac krat pretocit aby natocil.
Stalo sa ze mi povedali ze prevodovy olej neni dobre menit, lebo vraj sa potom zvikne rozpadnut prevodovka koli poodlamovanemu uhliku. Takze olej v prevodovke sa vynechal. Neskor volali vraj nasli predne loziska v zlom stave a teda ze ich vymenia. Potom vraj domceky boli rozpadle a ze ich vymenia. Pritom pred rokom som bol u p. Balaza s visko a vravel ze su v poriadku. Rovnako som pri ich obhliadke nevidel ziadny problem. Servisu to ale vadilo. Nevadi, vymenit, stalo sa. Potom vraj zle startovanie bolo koli zlym zhavicom. Vraj vymenia vsetky. Neskor volali vraj niektory nejde von ale nakoniec sa podarilo a su vraj vymenene. Btw. cez zimu som nemal nikdy problem so startovanim. Myslim ze zhavicom nic nebolo, len chceli zarobit. Ale budis. Chcel som aktivovat denne svietenie. Pri preberani auta, sa technik divil, preco tie svetla sami nezapli, vraj to robili. Prebral som to i tak. Vysledok toho vsetkeho ?
Oleju v motore ozaj pribudlo, ale na mierke je cierny jak uhel. Neviem ci to je v proriadku, ale budis.
Prevodovka radi tichsie a kludnejsie. To by bolo ok.
Ale... motor ide strasne lenivo. Viem ze ked bol motor zahriaty, nebolo problem dosiahnut 160km a islo by aj viac. Proste to tahalo. Teraz pri odchode zo servisu som z toho ledva dostal max 140km/h po dvojhodinovej jazde. Dalsia vec, za studena to taha strasne pomaly. Ako automat reaguje neskor. Obvzlast studeny. Ale da sa vytocit i tak. Teraz pri rozbiehani za studena sliapnem pedal na podlahu a chvilu nic a potom pomale rozbiehanie. Aj celkovo motor ide akoby s obmedzovacom otacok. Rucne ho nakvaltujem, aby to neziapalo o dusu, lebo je problem sa zaradit na cestu. A predbiehanie za studena ? Nemozne. Veeelmi pomale rozbiehanie. Samozrejme ked je motor ohriaty, reaguje lepsie, ale isto to neni ten vykon co bol pred zasahom servisu. Viem ako mi tahal motor ci za studena, ci za tepla. Teraz je to nieco uplne ine. A to som mal a mam zaslepeny EGR ventil.
Startovanie za studena zacalo tiez blbnut. Resp. dlho musim tocit motor. Aspon 4-6 pretoceni. :-(

Pozeral som pod kapotu. Hadicky drzia. Vymienali podtlakovu hadicku do EGR zaslepky. :-) No co uz. Olej nikde neunika. Na oko amatera, nevidno netesnosti. Poruchy ziadne. Please help me.... co mam spravit aby som dostal vykon tam kde bol ? Kde mohla nastat chyba ? Preco je to teraz take lenive ??

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 06 pro 2012 12:20
od Jirka I
Ze by odeslo turbo ?

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 06 pro 2012 15:33
od Tim
Teda mezi náma jsem nikde nikdy neslyšel nic o tom, že by měnění oleje v aut. převodovce tu převodovku ničilo :?: :!: :?:
A podle toho co píšeš byli v tom servise pěkní ksindlové :devil

S tím poklesem výkonu... Turbo možná. Ale přesně takovou věc mi to dělalo na dodávce, a byla to prasklá jakási hadička. Byla to prasklinka jak nic, jako když do toho píchneš jehlou... Také jsem si ji napoprvé nevšiml. Jenže mě to časem vždycky hodilo motor do nouzového režimu, tak jsme to prošli s mechanikem celé znova a našli to...

Je to jen nápad, třeba Ti pomůže. Hodně štěstí a ať je to jen nějaká prkotina...

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 06 pro 2012 15:51
od MadTom
Zkontrolovat jak vzduchové hadice od výstupu turba, přes chladič vzduchu až po sání - jestli není někde prasklina nebo volnej spoj (nedotažená sponka), pak by se totiž mohl strácet vzduch a auto potom moc nejde. Druhá věc jsou ovládací, často podtlakové hadičky na řízení EGR ventilu, turba a podobně. Občas prasknou nebo zteří a regulace potom buďto nefunguje, nebo se nedostane do krajích poloh.
U obojího nestačí pohled, ale je potřeba hadice prohmatat, zvlášť ty tlakové za turbem když prasknou, tak to bez tlaku vůbe nemusí být vidět.
Olej v automatu komentovat nebudu, spíš bych řekl, že nevěděli, jak se to dělá. Navíc by to chtělo vyměnit i filtr.
Stalo se mi na Mondeu, že jsem zapomněl pořádně dotáhnout sponku na hadici co jde do sání. Na volnoběh to bylo v pohodě, ale když začalo turbo tlačit při zatížení motoru, tak hadice sklouzla a já jsem měl najednou neturbovanej motor - moc to nejelo, teda skoro vůbec. Stačilo nasadit a dotáhnout.

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 15 pro 2012 21:51
od gambrinus
Tak. Problem vyrieseny. Hadicku pre selenoid a EGR som vyhodil uplne a vyust dokladne zaslepil. Niekde som sa tu docital o moznom suvise tohoto podtlakoveho rozvodu s ovladanim naklopenia lopatiek v turbe. Tak mi to tak vyslo, ze to zrejme pri nizkych otackach, pomaly vytvaralo podtlak, resp. nasavalo to vzduch zo zle nastrcenej hadicky. Ona totiz dobre nedrzala. Bola to nejaka suvix nahrada tej originalnej.
V suvislosti s tym som dokladne pretesnil a povymienal vsetky eskapasky na hadiciach rozvodu vzduchu pre sanie do motora.
Vysledok tychto zakrokov sa prejavil hned. Auto je opat "zive" ako pred zasahom servisu. Proste dostalo staro-noveho ducha a taha k plnej spokojnosti. :-)
Vdaka tomuto foru a Vam vsetkym prispievatelom za rady.
Nech nam freecka a vsetky landy sluzia dalej k nasej spokojnosti aj v roku 2013 Paani. :-)

hadičky

Napsal: 16 pro 2012 22:37
od zbyna05
Nazdar
upřesni mi prosím, kterou hadičku jsi vyhodil co zaslepil. Ja mam EGR ventil zaslepen.
Mám takej problem že to mam zdechle, až se mi vytoči otačky vyš tak to už letí.
Díky doufam,že mi poradíš.
M.T:

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 17 pro 2012 19:23
od gambrinus
No tak som ti spravil nejaku obrazovu prilohu. Jedna sa teda o hadicku na ovladanie EGR ventilu. Ide z bodu na obrazku oznacenom cislom 1, do selenoidneho ventilu, ktory sa elektronicky otvara podla potreby z RJ a pokracuje dalej do EGR ventilu, co je bod cislo 2 na obrazku. Tam si mal kedysi povodnu hadicku. Takze v bode 1 tu hadicku odpoj a otvor na tom cucaku nejakym sposobom vzduchotesno uzavri. Ja som pouzil 10cm hadicku ktoru som prelozil napoly a zapaskoval vulkanizacnou paskou. A tu som nasunul na ten cucak. Moznosti je vela. Ja som pouzil co som mal po ruke. :-)

Re: Zpomalene reakcie, mizerny vykon - TD4, automat.

Napsal: 18 pro 2012 18:34
od zbyna05
Díky,ale změnu jsem nezaznamenal. Doufam že na to někdy příjdu, zkusím koupit ty malé hadičky a zkusím je vyměnit kde je uvidím.
Možna je vadný ten seliot,nevím jak to zjistit. Kde jsi sehnal ty modre hadice a kolena a za jakou cenu? Možna mi netesni pravě ty , ale přitahle je mám dobře.Protože jak jsem psal než to natlačí tak je to zdechlé, ale jak je 2100ot, tak mi to ujíždí spod prdele.
M.T