No nekdo poradi, prave jsme to o vikendu delal.... je to skoro "trivka"

no pro mne asi tak den prace.
(postup pro auto s klimou a bez ABS, 2.0 DI - rok 98/99)
ABS by mohlo situaci zkomplikovat protoze je mozna neco "navic" v teto casti motoroveho prostoru.
Nejprve shodit remen(zespoda je dostupna napinaci kladka), pak odmontovat alternator (samozrejme se to jednoduse pise hur udela)
Sundas horni podporu alternatoru (mozna ti pri manipulaci pomuze vyndat i drzak na mnerku oleje)
Nezapomenou pred vyndavanim alternatoru odpojit "minus" baterie
Alternator ma na sobe vakuovou pumpu(u remenice) ke ktere vedou 3 hadicky/trubicky
- jedna je nahore tu sundas celkem v pohode (podtlak na posilovac brzd) - ale mozna ji budes muset nahradit(bude se rozpadat)
- druha je kovova trubicka vedouci nekam do bloku motoru(asi podtlak v bloku motoru ?) jde pri trose sikovnosti odmontovat stranovym klicem
- treti je opet do bloku motroru (mozna vraci "nasaty" olej ? ) - rozhodne mi z toho pri spatnem utesneni tekl.... ja ji "utrhl" a musel jsme ji nastavovat.
(vakuova pumpa jde od alternatoru oddelit ale mne se nepodarilo alternator z te hridele v omezenem prostoru sundat)
- pak vyndat spodni sroub drzici alternator (musi se nejprve sundat tlakova hadice ze servopumpy tou mensi matici na hadici protoze brani vyndani toho sroubu ale treba mate kliku a buude z druhe strany) a samozrejme vyndat ten alternator (nezapomenout odpojit kabely - ridici i silove)
Pak nastava druhe kolo souboje

Servo pumpa je pridelana 4ma sroubama a pokud nemas vyndanej motor

na stul budes muset sloziteji sundavat remenici.
Jak na to ?
- Podlozit motor heverem a prizvednout(pozor nutno podlozit necim vhodnym aby nedoslo k poskozeni vany) nebo zvednout za oko ktere je zezhora na motoru(to je spravny postup).
- uvolnit levy horni zaves (3 srouby na bloku motoru a 1 sroub na "silent blok" kloubu mezi tlumicem a motorem a matku na druhem silenbloku ktera kouka smerem nahoru a je k ni primontovan i drzak na hadice)
- prizvednout motor tak aby bylo mozne postupne povolit torx srouby na remenici, sundat remenici (jezek v kleci hadr pokud nechcete zvedat moc ten motor)
- no a dale uz se dostanete ke zbylim 4 sroubum a pomocnemu drzaku servo pumpy. (doporucuji si zapamatovat jak tam byl ten pomocny drzak, tim se zkrati cas pro opetovnou montaz)
- ja jsem pri te prilezitosti vymenil i vodni pumpu ktera je namontovana z druhe strany toho podpurneho bloku a je roztacena vyustenim hridele servopumpy.
"chutovka" je zejmena ta demontaz a opetovna montaz spodni hadicky k vakuove pumpe.
Manipulaci s motorem na heveru je potreba provadet opatrne (spodni zaves je relativne "volny" a to co je na druhe strane neudrzi motor v ose takze pri opetovne montazi je pak potreba si nejak vypomoci napr druhym zvedakem a aby byl motor pootocen ve spravne uhlu nebo ho zvedat zvrchu za manipulacni oko.
K tomu je vhodne upozornit ze jsem mel/mam sundany kardan takze netusim jestli nevadi pri zvedani motoru, ale asi by to vadit nemelo (je to jen o kousek).
Na zaver je vhodne konstatovat ze mne to pomohlo jen castecne - tece mi i tlakova hadice
Mimochodem muze tect i netlakova podavaci hadice v mem pripade byla na obou konci dost uvolnena.
Jeste jsme nevymenil remen protoze tam ten novy nemohu dostat (je moc tvrdej ten strarej kterej je dobre promasten olejem tam jde celkem lehce a nemel jsme uz cas se tim zdrzovat a stejne jeste utika olej tou tlakovou hadici)
Zrejme takto promasteny remen neutahne klimu ale to mi nevadi protoze se stejne neda spustit (asi uz je tam malej tlak).
Hodne zdaru Milan