Stránka 1 z 2
Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 10 čer 2012 13:12
od janyokul
dobry den.moj problem sa zacal ked som po kupe auta asi po mesiaci zistil ze sa mi trati voda.zistili sme ze je to cez expanzku.tak som zohnal novu aj z vickom.lenze teraz sa trati cez vicko s stale tamade unika para .hoci som vicko vymenil zo starej aj tak nepomohlo.minuly tyzden som si na krizovatke vsimol ze sa mi dymi s pod kapoty.ked som ju otvoril zostal som v soku.expanzka bola plna nejake hrzdaveho sajrajtu a vrelo to v nej.cely okruh sme preplachli a naliali novu vodu.myslel som ze to tlakovanie a unikanie cez nadobku a vicko sa upravy ale nestalo sa tak.auto topi normalne neprehrieva sa.poradte mi prosim co mam robit.dakujem za odpovede.r.v.1998.2,0 diesel.72 kw
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 čer 2012 09:36
od favore
Těsnění pod hlavou?
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 čer 2012 20:53
od bata
Prvni a nejlevnejsi varianta

, až budeš mít hlavu dole nech si ji otlakovat, jestli neni prasklá

Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 čer 2012 21:50
od Maflik
jojo to znam.vyměnil jsem těsnění pod hlavou nechal stáhnout a odtlakovat a zatím je to v pohodě
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 12 čer 2012 06:58
od Krasty
A co takova sranda s vymenou tesneni vc. otestovani hlavy cca. stoji?
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 12 čer 2012 12:12
od Maflik
nevím jak kde ale u nás to stáhnutí+odtlakovaní stálo kolem 2.500kč a těsní asi 1000kč.tak nějak to bylo

Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 08 črc 2012 13:00
od MAT
Zdravím všechny
Mám stejný problém, po zahřátí motoru voda z nádržky vyteče přes víčko, nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, srovnat a natlakovat hlavu, vše bylo OK ale po ujetí cca 1000 km se závada opět opakuje, výměna těsnění s výměnou hlavových šroubů mne stála 14000 kč, takže nevím zda se mám pouštět do dalšího pokusu, nebo raději shánět jiný motor.
Děkuji za případnou radu.

Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 08 črc 2012 16:39
od bata
Reklamace, ze tuhle cenu by to mělo byt uděláno pořádně. Může být ale taky zvlněný blok nebo utopená vložka a kvůli tomu těsnění fouklo znovu, to by ale měli zjistit při výměně těsnění.
Kde ti to dělali?
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 10 říj 2012 19:19
od MAT
zdravim
Už si nevím rady, doma jsem rozebral celý motor, všechno přetěsnil a zase složil, po zahřátí motoru voda uplně steným způsobem vyteče přes víko vyrovnávací nádoby ven, hlava je přebroušená a přetlakovaná, takže ji lze z příčin úspěšně vyloučit, těsnění pod hlavou nové, napadlo mě jestli nemůže být špatné teplotní čidlo, protože na palubce teploměr ukazuje ručičku v půlce ciferníku, ale voda z nádržky začne vytékat v momentě kdy se začne vařit, termostat otevře a ventilátory se začnou točit, ale voda se přesto vaří a z pod víčka vyrovnávačky uniká pára. Poraďte mi prosím jestli někdo máte s tímto problémem zkušenost.
Díky
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 10 říj 2012 19:38
od KDB
Nenapsal jsi o jaký motor se jedná, ale předpokládám 1,8 benzín.
Termostat musí otevřít dřív, než začne vařit kapalina, takže zkontroluj funkci. Na vině může být i víčko expanzky.
Ve většině případů odejde jen originální těsnění pod hlavou a stačí dát novější , vícevrstvou verzi. Šrouby, ani rovnání hlavy nebývá nutné.
Důležitý je správný utahovací moment a postup dotažení šroubů. A taky odvzdušnění při naplnění chladící soustavy.
Ten motor se dá udělat i doma (sám jsem několik úspěšně udělal), ale pokud ho někomu svěříš, tak někomu, kdo ho nevidí prvně - nejlépe kdo dělá Rovery a MG.
Možný je i prasklý válec - zřídkavé, ale možné.
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 10:28
od Tim
Ja se jeste, pokud se nebude nikdo zlobit, vratim k te cene. 14 tisic? To je strasne moc ne? Jak dlouho muze prumernymu mechanikovi trvat vymena tesneni a kontrola hlavy? Ja jen, ze ted jsem s tim dal auto do servisu, tak jestli na me prsknou tuhle sumu tak mi exploduje pumpicka...
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 18:16
od bata
Ja to dal na výměnu těsnění, foukalo to do vody, zjistilo se, že hlava je prasklá, sháněl jsem jinou, starou odstrojili, ustrojili tu co jsem dodal, zároveň jsem nechal vyměnit rozvodový řemen plus vodní pumpu a byl jsem v tom za 20000,- plus cena hlavy

, radši s kup nitroglycerin

Normálně jen výměna těsnění, srovnání hlavy by mělo být max do 10000,- spíš mň.
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 19:01
od MAT
Celková cena za práci byla 6500 + nové šrouby 1850 + těsnění 1500 + srovnání a natlakování hlavy 1500 + olej + nemzka a nějaká doprava, celkem 14000.
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 19:22
od MAT
Jedná se o motor 1.8I, termostat je nový a nová je i nádržka s víčkem, těsnění je pětivrstvé a je u něj postup při montáži 20nm a pak 2x 180 stupňů,hlavu jsem důkladně očistil a detailně prohlédl a nic jsem nenašel, nevím zda má být přesah u vložek válců, nebo zda se dá jejich výška nějakým způsobem korigovat, já jsem naměřil u prostředních dvou vložek rozdíl oproti bloku -0,2mm, což mi nepřijde jako rozměr se kterým si těsnění neporadí, dnes jsem ještě prověřoval celý chladící systém, ale žádný problém jsem neobjevil, nevím co bych ještě mohl udělat.
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 20:13
od KDB
Utopená vložka 2 desetiny proti bloku je dost. Nehledě na to, že je důležité, aby mezi vložkami byly minimální rozdíly - to tady taky zjevně nebude. Tady by mohl být zakopaný pes.
Přesah se dal upravit podložkami pod válcem.
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 21:13
od Tim
MAT píše:Celková cena za práci byla 6500 + nové šrouby 1850 + těsnění 1500 + srovnání a natlakování hlavy 1500 + olej + nemzka a nějaká doprava, celkem 14000.
Tak to potom jo. Nechci dělat reklamu, ale já bral šrouby a těsnění u Eliotta za podstatně lidovější cenu... No a olej a nemrzku jsem jim taky dal svojí...
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 11 říj 2012 21:35
od peppino
MAT píše:Jedná se o motor 1.8I, termostat je nový a nová je i nádržka s víčkem, těsnění je pětivrstvé a je u něj postup při montáži 20nm a pak 2x 180 stupňů,hlavu jsem důkladně očistil a detailně prohlédl a nic jsem nenašel, nevím zda má být přesah u vložek válců, nebo zda se dá jejich výška nějakým způsobem korigovat, já jsem naměřil u prostředních dvou vložek rozdíl oproti bloku -0,2mm, což mi nepřijde jako rozměr se kterým si těsnění neporadí, dnes jsem ještě prověřoval celý chladící systém, ale žádný problém jsem neobjevil, nevím co bych ještě mohl udělat.
Vložka v bloku musí mít vždy přesah!
Re: problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 17 říj 2012 12:30
od lenham3
mrkni na sz
Re: Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 19 pro 2014 18:19
od ludarover
Já to dělám teď u 1.8 I voda v oleji těsnění victor reinz 715kč, sada šroubů victor 1410kč, nemrzka 3L 193kč, filtr olrjový100kč, olej 428kč, gufera na ventily 750kč.
Díly 3600kč + ořech hvězdive VR-E 12 150kč + broušení hlavy 500kč.
4250,-materiál + práce za co bych to dělal já 3500kč, takže cca 7750,- by měla být reálná cena opravy. Natlakovat hlavu asi by to chtělo, ale nedělal jsem. Tak uvidim jak to dopadne a dám vědět.
Re: Free 1 2,0Di (1998) - problem z chladiacou kvapalinou
Napsal: 19 pro 2014 20:30
od Allan
Origo víčko na Freelandera stojí za prd, kupoval jsem 2 a obě se mi rozpadli. Tak jsem tam dal víčko ze scénika a drží už 2 rokem a přestala se ztrácet i voda.